۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
جمع آوری ۳۵۰ تن زباله از شهر زنجان

شهردار زنجان گفت: روزانه ۳۵۰ تن زباله از شهر زنجان جمع‌آوری می‌شود که بازیافت این مقدار زباله سرمایه خوبی را در استان به دنبال دارد و در این میان جمع‌آوری و انتقال زباله در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزاارش خبرآنلاین؛ مسیح معصومی در جمع خبرنگاران در محل موزه کارخانه کبریت شهر زنجان همزمان با روز هوای پاک،با بیان اینکه برای تقویت هوای پاک همه باید بسیج شوند، ابراز کرد: باید از ظرفیت تمام سازمان‌های مردم‌نهادبرای حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک استفاده شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری برای تقویت هوای پاک دو حوزه مستقل و مرتبط را دنبال می کند، گفت: بحث حمل‌ونقل عمومی در برنامه اولویت‌دار شهرداری است که باید نگاه مدیریت شهر تغییر کند و حمل نقل خصوصی به سمت حمل‌ونقل عمومی گرایش پیدا کند.

وی به بحث تولید زباله در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: شهروندان نقش مهمی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ دارند و در حال حاضر میانگین تولید زباله در شهر زنجان برای هر خانوار ۱٫۵ برابر نرم استاندارد کشوری است و این میزان تولید زباله شهر زنجان زیاد است.

معصومی با بیان اینکه تهیه کود گیاهی از زباله باعث ارتقای سلامت مردم و همچنین زیبایی محیط‌زیست می‌شود، افزود: بنابراین مردم هم در اجرای طرح باید نسبت به جداسازی‌های خشک و تر همکاری لازم را با شهرداری بکنند چراکه توجه به بحث مهم دفع زباله‌ها باعث ارتقای سلامت مردم و محیط زیست می‌شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =