ایسنا نوشت:

وزیر حج عربستان برای رفع سریع مشکل صدور ویزای عمره‌گزاران ایرانی قول مساعد داد.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در سفری فوری به عربستان برای پیگیری حل مشکل صدور ویزای ایرانی‌ها در عمره‌ 94 - 93، با وزیر حج این کشور دیدار کرد. بندر بن حجار وزیر حج عربستان در این دیدار قول داد تمام اقدامات لازم را برای رفع این مشکل در اسرع وقت انجام دهد.

سفارت و کنسولگری عربستان در ایران از حدود 20 روز پیش صدور ویزای عمره ایرانی‌ها را متوقف کرده‌اند، برای همین سازمان حج و زیارت زمان سفر برخی از کاروان‌ها را به تعویق انداخت. همچنین با ادامه‌ این اقدام سفارت و کنسولگری عربستان در ایران که به بهانه‌ کمبود نیروی انسانی اتفاق افتاد، 50 درصد صدور ویزای ایرانی‌ها کاهش یافت.

رییس سازمان حج و زیارت به دنبال بروز این اتفاق دستگاه دیپلماسی کشور را به یاری طلبید و به عربستان اعلام شد برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در سفارت و کنسولگری عربستان، ویزای فوری برای کارکنان جدید آن‌ها صادر می‌شود؛ اما با وجود آن‌که یک هفته از اعلام این خبر می‌گذرد مشکل توقف صدور ویزاها در سفارت و کنسولگری عربستان کماکان به قوت خود باقی است، برای همین سعید اوحدی تصمیم گرفت سفری ضرب‌الاجلی به عربستان داشته باشد تا این مشکل را از طریق وزیر حج عربستان حل کند.

در دیداری که روز گذشته در ساختمان وزارت حج عربستان در شهر جده صورت گرفت، نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده، مدیرعامل موسسه عمره سعادت (مجری سفر عمره) و رییس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان همراه رییس سازمان حج و زیارت بودند.

سعید اوحدی درباره‌ این دیدار که با وزیر حج عربستان صورت گرفت، گفت: سفر ما به عربستان غیرقابل پیش‌بینی شده و دلیل آن بروز مشکل در زمینه‌ صدور ویزای ایرانی‌ها برای عمره بود، برای همین سفر ضرب‌الاجلی انجام شد.

او گفت: با وجود آن‌که وزیر حج عربستان از قبل وقت‌های ملاقات را برای دیدار با مسؤولان دیگر کشورها تعیین می‌کند اما به دلیل اهمیت موضوع و همچنین احترامی که برای زائران ایرانی قائل است با این ملاقات موافقت کرد و درباره‌ این مشکل به گفت‌وگو نشستیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در این دیدار پس از تبیین و اعلام مشکلات و اقدامات صورت‌گرفته تاکنون، وزیر حج عربستان از بروز مشکل پیش‌آمده ابراز نگرانی کرد و گفت برای رفع سریع آن موضوع را در نامه‌ای به وزارت امور خارجه عربستان ارجاع داده است.

او همچنین گفت: در این جلسه با اشاره به وظایف ذاتی سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج عربستان درباره‌ دفاع از حقوق زائران از ایشان تقاضا شد تا اقدامات لازم را در اسرع وقت به عمل آورند. وزیر حج عربستان نیز گفت که در اوایل هفته‌ آینده به شهر ریاض (پایتخت عربستان) خواهد رفت و قول داد تمام اقدامات را برای رفع مشکل در اسرع وقت انجام دهد.

اوحدی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های شخص وزیر حج عربستان، در زمان کوتاهی مشکل صدور ویزا برای عمره‌گزاران ایرانی که حدود 20 روز است پیش آمده حل شود.

رییس سازمان حج و زیارت در این سفر دیدارهایی مجزا با معاونان حج و عمره وزارت حج عربستان و مدیران عامل شرکت‌های طرف قرارداد سعودی در حوزه خدمات‌رسانی به عمره‌گزاران ایرانی داشته و از آن‌ها نیز خواسته تا برای جلوگیری از خسارت‌های بیش‌تر سریع‌تر حل این مشکل را پیگیر شوند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =