بانک مرکزی اولین گزارش از آمار تراکنش های انجام شده از طریق سوئیفت بعد از اجرای برجام و اتصال مجدد بانک های ایرانی به این شبکه بینالمللی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخبار و گزارش های متعددی در رسانه ها درباره اتصال شبکه بانکی کشور به سوئیفت طی هفته های اخیر منتشر شده است.

بانک مرکزی با توجه به انتشار برخي شايعات، اظهارنظرها و اخبار در خصوص عدم رفع تحريم خدمات سوئيفت به بانك هاي ايراني، اعلام می‌کند كه تمام بانك‌هاي ايرانيِ رفع تحريم شده، مراحل عضويت و اتصال خود به اين شبكه را تكميل كرده‌اند و از ابتداي اجراي برجام تا پايان وقت كاري ١٩ بهمن ماه، بيش از ١٤٢ هزار تراكنش توسط بانك‌هاي ايراني عضو در شبكه سوئيفت پردازش شده است.

البته همچنان برخي از بانك هاي رفع تحريم شده در حال انجام مراحل نهايي آماده سازي  و نصب نرم افزارهاي خود هستند و انتظار مي رود با تكميل این  فعاليت‌ها و اتصال کامل آنها ، ميزان تراكنش‌هاي سوئيفتي شبكه بانكي كشور بيش از اين ميزان افزايش يابد.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    52 6
    الحمدالله اميدوارم اين نعمتها رو با شكر گذاري حفظ كنيم.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 12
    در کمال تاسف باید عرض کنم این خبر اصلا صحت نداره تمام بانکهای ایرانی همچنان تحریم هستند
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    11 0
    درود بر روحانی . زنده باد تدبیر و امید . مردم ایران باید جلو مانع تراشی عناصر افراطی داخلی و کاسبین تحریم بایستند
  • محسن A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    5 1
    من هم با بإنكهاي پارسيان ملي ملت و كشاورزي تماس گرفتم و گفتند انجام نميشود بانك پارسيان گفت شايد تا اواسط ارديبهشت ماه شايد تعلل خود بانكها در ارتباط با شركت سويفت جهت به روز رساني نرم افزار علت تاخير به وجود امده باشد