خانه ملت به نقل از سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نوشت: تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه مغایر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و امکان پذیر نیست.

محمدمهدی مفتح ،در خصوص طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه برنامه و بودجه، اظهارداشت: بنده اطلاعی از این طرح ندارم اما اگر چنین طرحی وجود داشته باشد با توجه به قانون اساسی که امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه را از شئونات مستقیم رئیس جمهور می‌داند نمی‌تواند در قالب وزارتخانه شکل بگیرند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور مسئولیت مدیریت بر دوسازمان امور اداری و استخدامی و برنامه وبودجه را بر عهده دارد، گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور می‌تواند این اختیارات را به معاونین خود بدهد در قالب معاونت رئیس‌جمهور این فعالیت‌ها در حال انجام است.

مفتح با اشاره به اینکه حوزه کار اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با وجود قانون اساسی نمی‌تواند در قالب وزارتخانه فعالیت کند، اضافه کرد: این کارها از شئونات رئیس جمهور است که توسط معاونین اداره می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه مغایر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و امکان پذیر نیست.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =