برکناری شهردار اصفهان سیاسی و ناگهانی نبود/ردشایعات انتخاب امینی به عنوان شهردار

رئیس شورای اسلامی اصفهان با رد شایعاتی در ارتباط با اینکه یکی از گزینه های انتخابی با عنوان شهردار اصفهان خواهد بود، گفت: فرآیند تذکر، سوال و استیضاح شهردار چند روزه اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان رضا امینی در نشست خبری با خبرنگاران که در راستای شفاف سازی افکار عمومی در خصوص استیضاح شهردار اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرآیند تذکر، سوال و استیضاح شهردار چند روزه اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: بر این اساس باید توجه داشته باشیم که تذکرات به شهردار اصفهان در حوزه‌های مختلف از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز و در مواقع مختلف اعلام شده است.

وی با بیان اینکه دی ماه سال گذشته تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تذکرات مکتوبی را به هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان برای ارائه به شهردار سابق اصفهان ارسال کردند، اضافه کرد: این تذکرات حول محور دلایل تاخیر در راه‌اندازی قطار شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از عنوان مدیرکل برای مدیر دفتر حوزه شهردار و عدم توجه به تذکرات شورا در خصوص ایجاد انضباط مالی و اداری و ارائه فاکتور به شهروندان در خصوص پرداخت صورت حساب مالی صدور پروانه ساختمان در شهرداری مناطق بوده است.

امینی با بیان اینکه تذکرات به صورت مکتوب در تاریخ ۲۰ دی سال گذشته به شهردار سابق اصفهان ابلاغ شد، افزود: شهردار اصفهان پس از ۱۵ روز به یکی از این تذکرات در خصوص استفاده از عنوان مدیرکل برای مدیر دفتر خود پاسخ داد که مورد قبول اعضای شورای شهر اصفهان قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سوال اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص چرایی استفاده از عنوان غیر مصوب برای مدیر حوزه دفتر طی ۶ سال گذشته بود، اظهار داشت: بر این اساس اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به مدت ۵ ماه به شهردار اصفهان فرصت دادند که در خصوص استفاده از عنوان مدیرکل پاسخگو باشد یا تغییراتی را در این عنوان تا زمان دریافت مصوبه از وزارت کشور ایجاد کند که در این راستا هیچ اقدامی صورت نگرفت.

موضوع استفاده از عنوان مدیرکل تنها موضوعی که شائبه ای به آن وارد نبود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصرار بر تخلف شهردار اصفهان را به استیضاح رساند، افزود: باید توجه داشت که موضوع استفاده از عنوان مدیر کلی تنها مورد تذکری بود که هیچ کس نمی‌توانست به آن شائبه‌ای وارد کند و از این رو این موضوع مورد توجه اعضای شورا برای استیضاح شهردار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نه شهردار و نه هیچ یک از معاونان وی در خصوص تخلف در استفاده از عنوان مدیر کلی برای مدیر حوزه دفتر شهردار اذعان به اشتباه نکردند، بیان داشت: این در حالی است که تا قبل از استیضاح نیز اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به شهردار سابق این شهر گفته بودند که با تغییر عنوان و اذعان به اشتباه می‌توان این مشکل را برطرف کرد که توجهی نداشتند.

امینی با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس وظایف و رسالت قانونی خود با شهردار اصفهان برخورد کردند، ادامه داد: در این راستا باید یادآور شوم که رویکرد شورا تخریب جایگاه و شخصیت هیچ کس نبوده است و اعضا در محضر خدا و مردم پاسخگو خواهند بود.

استیضاح شهردار به معنای اثبات قدرت شورا نبود

امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استیضاح شهردار مبنی بر ثابت کردن قدرت شورا بوده است یا خیر، ابراز داشت: باید یادآور شوم که اعضای شورا فقط وظیفه نظارتی دارند و حق ورود به مسایل اجرایی را ندارند و در این راستا اگر عضوی از شورا در این خصوص اظهار نظری داشته است نظر شخصی خودش را بیان کرده است.

شایعات انتخابم به عنوان شهردار اصفهان صحت ندارد

وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر انتخابش به عنوان شهردار اصفهان نیز گفت: این شایعات اصلا صحت ندارد چرا که اعتقاد دارم وقتی فردی مسئولیتی را در بازه زمانی مشخص می پذیرد باید تا پایان به کار خود ادامه دهد.

رئیس شورای اسلامی اصفهان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلافات سیاسی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان وجود داشته است و آیا این موضوع دلیل استیضاح شهردار بوده است یا خیر، اظهار داشت: در این راستا باید یادآور شوم که شهرداری چون نهاد اجرایی است باید از سیاست به دور باشد ولی شورای شهر چون هر یک از اعضای شورا از احزاب و گروه‌‌های مختلف هستند فضای سیاسی دارد ولی در دوره چهارم فضای سیاسی شورا بر تصمیمات قالب نبوده است.

اعضای اصولگرا شهردار هم طیف خود را برکنار کردند

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شورای اسلامی شهر اصفهان ۱۵ نفر از اعضای شورا اصولگرا و منتسب به تفکر شهردار سابق بودند، ادامه داد: این اقدام شورای شهر به این معنا است که اعضای اصولگرای شورای شهر اصفهان شهردار هم طیف خود را برکنار کردند و این به این معناست که شورا بر اساس منطق تصمیم گرفته است و نه تفکر و مباحث سیاسی.

معرفی شهردار جدید تا دو هفته آینده

امینی در خصوص گزینه‌های شورا برای انتخاب شهردار نیز ابراز داشت: تاکنون اعضای شورا در این خصوص به اجماع نرسیده‌‌اند و پیش بینی می‌‌کنیم که تا دو هفته آینده شهردار اصفهان معرفی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =