آیت الله جوادی آملی: امروز تنها با سخنرانی نمی شود تبلیغ دین کرد بلکه رفتار مبلغان بهترین تبلیغ است

مفسر قرآن عنوان کرد: «باید مبلغ دینی از روح و باطن پاک برخوردار باشد همچنانکه در گذشته بزرگان دین این چینن بودند و با سخنرانی و کتاب نوشتن تبلیغ نمی کردند.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اسراء نیوز، آیت الله جوادی آملی با اعضای حاضر در هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، دیدار و گفت و گو کرد. خلاصه سخنان وی را در ادامه می خوانید.

* روایتی از امام حسین علیه السلام هست که فرموده «خداوند انسان های با همت و با اراده را دوست دارد»، خداوند در هر انسان استعدادی قرار داده است لذا سعی کنید از این فرصت و نعمت بهترین استفاده را ببرید.

* اگر کسی از شما دارای استعدادی برتر باشد و خود را وقف حوزه و خدمت به جهان اسلام نکند و یا خود را در مشاغل و مسئولیت های دیگر مشغول کند فردای قیامت مسئول خواهد بود و باید پاسخگوی این نعمتی که خدا با او عنایت کرده باشد.

* قرآن و عترت مهمترین عنصر در بین مسلمانان هستند و هر کس به این دو بال وابسته بود گرفتار نخواهد شد و از نجات یافتگان خواهد بود، این دو بال، دو حقیقتی هستند که برای ابد ثابت و ماندگارند و لازم است انسان ها برای ماندگاری خود به این دو امر وابسته باشند.

* قرآن خطاب به انسانها فرموده هر آنچه را که سایر انبیاء مانند حضرت آدم و نوح برای مردم خود بیان کردند، همان پیام، دستورات و بیانات برای سایر انسان ها و اقوام دیگر هم صدق می کند، ولی آنچه که همه باید بدانند این است که دین یک اصل ثابت است و تثنیه بردار نیست .

* نظام الهی، فطرت انسانها و ارتباط بین انسان و جهان نیز سه اصل ثابت می باشند و این سه اصل ارتباط مستقیم با دین دارند. بنابراین این اصول سه گانه تغییر ناپذیر با دین در ارتباط با یکدیگر است.

* باید از همه ظرفیت های موجود در عرصه تبلیغ استفاده کرد. تبلیغات مبلغان در فضای سایبری باید طوری باشد که جوانان گرفتار آلودگی نشوند و اگر هم گرفتار شدند، بتوانیم با آموزه های قرآنی درمانگر آنها باشیم.

* علما مرزداران فکری و عقیدتی در جامعه اند؛ مبلغانی که در خارج مرزها و در کشور های دیگر حضور دارند و پیام رسان قرآن وعترت هستند، هم مرزداران اسلام در برابر جبهه نفاق و کفر هستند.

* امروز در جهان، مرزهای فکر و عقیدتی با شما مبلغان است و برای تأثیر گذرای بهتر لازم است با قرآن و عترت در ارتباط کامل باشید و همه مکان ها را فضای حقیقی بدانید چون حتی در فضای سایبری هم فکر و اندیشه جریان دارد و هر جا که فکر و اندیشه باشد فضا حقیقی است.

* بهترین درمانگر در این فضا قرآن و عترت است و بهترین مبلغ کسی است که از این دو بال نهایت استفاده را ببرد و زمانی این بیانات نورانی در دیگران اثر گذار است، که خود ابتدا عامل باشد و قلب شما تجلیگاه انوار الهی باشد.

* خدا قلوب همه انسان ها را آماده پذیرش بیانات نورانی برگرفته شده از قرآن کرده و فطرت همه را پاک قرار داده مهم این است که قلب شما برای گفتن این بیانات، پاک و مطهر باشد. امروز دیگر تنها با کتاب و سخنرانی نمی شود تبلیغ دین کرد؛ بلکه بهترین تبلیغ رفتار و کردار و اعمال شما است.

* باید مبلغ دینی از روح و باطن پاک برخوردار باشد همچنانکه در گذشته بزرگان دین این چینن بودند. با سخنرانی و کتاب نوشتن تبلیغ نمی کردند؛ اگر کسی می خواهد تبلیغ دین کند باید با قلبی مشتمل بر اخلاص، نیت پاک و طهارت روح حرکت کند.

* هر کسی لیاقت انذار مردم را ندارد، خدا به هر کسی این لیاقت را نداده بلکه به قلبهای پاک و روح آمیخته با نورانیت این لیاقت را عنایت کرده است. پس بکوشید پاک باشید و پاک باقی بمانید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =