ایسنا نوشت: معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، گفت: در آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیر واگیردار روبرو خواهد بود.

مهزاد حمیدی در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با بیان این که میزان چاقی دانش آموزان در مدارس کشور 21 درصد است، اظهار کرد: اگر اوضاع به همین شکل ادامه داشته باشد، در آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیر واگیردار روبرو خواهد بود.

وی با اشاره به این که به تناسب نیاز سلامت، پویایی و تحرک دانش آموزان ضروری است،گفت: با توجه افزایش ساعت درس تربیت بدنی، برای سال 97 تقریبا با کمبود چهار هزار نیروی انسانی در بحث تربیت بدنی روبرو خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش فراگیر بودن فعالیت‌های ورزشی را از جمله سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: استقرار حقوقی و تشکیلاتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

وی با بیان این که فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، گفت: این مهم با برنامه‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سیستم حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر اساس آزمون و خطا پیش نمی‌رود، تاكيد کرد: این سیستم بر مبنای برنامه‌ریزی تخصصی و کاربردی انجام و اجرایی می‌شود.

حمیدی در ادامه با بیان این که تمام تصمیم‌گیری‌ها با تصمیم سازی‌های تیمی تنظیم و ابلاغ شده است، افزود: کسانی که خودشان تصمیم می‌گیرند آنها را راهبری می کنند تا به نتیجه برسند.

وی واگذاری اختیارات به استان‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل استان‌ها به عنوان بازوان قوی آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری حوزه سلامت نقش مهمی ایفا می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس کانون فعالیت‌های این حوزه هستند، اظهار کرد: مدرسه محوری اصلی‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در بحث تربیت بدنی و سلامت است.

وی مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن و تخصصی بودن فعالیت‌ها را از دیگر ارکان چتر سیاستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: یک دانش آموز در مدرسه یک انسان با تمام حساسیت‌های رفتاری و اجتماعی است.

حمیدی پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: به طور کل تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیش از 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور را جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش و به ویژه معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان به زمینه ساز استعدادیابی مختلف است.

وی در پایان به حمایت مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور از حوزه تربیت بدنی اشاره كرد و گفت: روند سه ساله نشان می‌دهد که خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت رو به جلو حرکت کرده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =