سایت اتحادیه جهانی در گزارشی به قهرمانی تیم ایران در رقابت های جام جهانی 2015 پرداخت.

سایت فدراسیون کشتی نوشت:تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد با پیروزی پنج بر سه مقابل آمریکا تیم کشتی این کشور را در خاک خودش شکست دهد و برای چهارمین بار متوالی بر سکوی قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد بایستد.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در مورد قهرمانی ایران نوشت: هر جا ایران کشتی می‌گیرد صدای بوق و شیپور و فریادهای طرفداران بر پا است. حالا می‌خواهد آن مسابقات، رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه باشد یا جام جهانی در لس آنجلس. ایران کشوری است که وفادارترین طرفداران کشتی را در جهان دارد. در فینال جام جهانی صدها طرفدار کشتی ایران پرچم هایشان را برافراشتند و در شیپورهایشان دمیدند و با شعارهایشان کمک کردند تا تیم کشورشان موفق شود آمریکا را پنج بر سه شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

بهنام احسان پور، ملی‌پوش 61 کیلوگرم ایران در این باره گفت: " انگار که در تهران کشتی می گرفتم. ما در لس آنجلس ایرانیان بیشتری را نسبت به شهرهای دیگر می‌بینیم. این جمعیت 100 درصد به من کمک کرد که پیروز شوم. کشتی خوبی داشتم. اسکات یک کشتی‌گیر مدال دار المپیکی است و من واقعا به سختی تلاش کردم تا پیروز شوم. بزرگ‌ترین دلیل موفقیت من نیز راهنمایی‌هایی بود که مربی‌ام داشت. او نکات مهمی را به من گفته تا کشتی‌ام را تغییر دهم. مربیگری بسیار مهم است و این تغییر را در من حاصل کرده است."

در ادامه این گزارش به برتری چشمگیر ایران به آذربایجان اشاره شده و آمده است یکی از پیروزی‌های کلیدی ایران در کشتی با آذربایجان توسط سید احمد محمدی به دست آمد؛ جایی که او توانست با نتیجه‌ عجیب 14 بر 10 طغرل عسگراف ، قهرمان المپیک لندن را شکست دهد.

سید احمد محمدی درباره این پیروزی گفت: " من پیروز شدم، چرا که تمرینات سختی در ایران داشتم. ما برای چنین روزی آماده شده بودیم. من در مورد عملکرد خودم صحبت نمی‌کنم، بلکه تلاشم به خاطر تیم بود و حالا خوشحالم که نقش خودم را در تیم ملی انجام دادم." 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    زنده باد ایران و ایرانی
    • محمد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      38 29
      قبل از بازی امید ایران و افغانستان هر وقت هر بازی تو کشورای دیگه میشد و ایرانی ها رو تو ورزشگاه میدیدم خیلی خوشحال میشدم ولی الان نه همش حس میکنم مردم اون کشورا به ما ها مثل افغانستانی ها نگاه میکنن.
  • بی نام US ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    خدا قوت
  • نامدار IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    قهرمانان واقعي اينا هستند،ديديد چجوري با جون و دل و با غيرت كشتي گرفتند؟سالي دهها ميليارد به كيروش و فوتباليستها ميديد آخرشم ميرن به عراق ميبازن،يكصدم اين پول رو به اين دلاور مردان غيور بديد،به تكواندوكارها كه بخاطر پول نرن تابعيت كشور ديگه رو بگيرن،خرج دوميداني و واليبال و شنا كنيد.
    • محسن A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      در قهرمان بودن این عزیزان شکی نیست اما ماهیت فوتبال با کشتی فرق میکنه بطور مثال کشتی هر گز نمیتونه 100 هزار هوادارو به خودش جلب کنه و همه جای دنیا بجز موارد انگشت شمار یکی از پول ساز ترین رشته هاست
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      46 9
      خواهش میکنم همه چیزو باهم قاطی نکنید . فوتبال جای خودش کشتی هم جای خودش . من نمیدونم چرا ما مسائل رو باهم قاطی میکنیم . هدایتی میاد بلیط بازی پرسپولیس رو میخره یکی دیگه میاد میگه با این پول میشه به نیازمندان کمک کرد , هر چیزی جای خودش . رسیدگی به وضع مردم وظیفه دولت هست نه هدایتی
  • امیر A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    189 7
    ایرانی سرفراز,ایران وطن من
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    چه خوب بود که همونطور که آمریکاییها تماشاگران ایرانی رو در کشورشون تحقیر نمیکنند، ما هم به تماشیاچیان افغانی در استادیوم آزادی احترام میگذاشتیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      26 15
      ایرانی های اونجا رو با افغانی های اینجا مقایسه میکنی؟ اکثریت مهاجران ایرانی برخلاف افغانی ها سربار و مشکل زا برای مملکت میزبان نیستن. بلکه ثروت و سرمایه های انسانی هستن که به اقتصاد و جامعه کشور میزبان منافع زیادی میرسونن.
  • علی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    163 4
    عکسی که گذاشتین مال تماشیچیای ایران تو لس آنجلس نبود
  • علیرضا A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    8 2
    تبریک به غیور مردان ایران زمین، واقعا قهرمانانه جنگیدند و از همشون ممنونیم. اما بایستی اندیشید که چرا هر کجای جای دنیا این همه ایرانی مهاجر وجود داره؟ اینان می توانستند در خاک خود باشند. درود بر ایران و ایرانی هرجایی که هست.
  • هادی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    37 1
    خدا قوت پهلوان
  • فرهاد ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 1
    دمتون گرم گل كاشتين زنده باد ايران عزيز
  • مهرداد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 5
    دمت گرم قهرمان، بهنام احسان پور خیلی مردی ، از اینکه پا پس نکشیدی و جلو رفتی دمت گرم، سر صبحی انرژی مضاعف دادی بهمون. اگه عبدولی بود می شست گریه میکرد بازیو ول می کرد.دمت گرم
  • مجتبی FI ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    8 6
    عیار واقعی در المپیک سنجیده می شود زود جوگیر نشید سال هاست ایران قهرمان تیمی جهان می شود اما در المپیک چهارم یا هفتم میشود نهایتا 2تامدال یا 3تا می گیرد انهم برنز که زیاد زور بزند نقره می گیرد.اما ازانجایی که روی بعضی کشورها را کم کرد جای خوشحالی دارد.
    • رضا بوشهر A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      7 3
      آقا مجتبی مگه تو المپیک چه تیمهایی حاضرند؟ غیر از همین روسیه ، آمریکا ، آذربایجان ، بلاروس و . اما شاید اونجا در حق ایرانی ها اجحاف میشه. شاید هم ما ترس داریم از اسم اون رقابت ها
    • ali A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      6 1
      به خاطر اینکه اونها این بازیها رو تدارکات المپیک قرار میدن و با تمام قوا در المپیک شرکت میکنن
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 15
    واقعا نصف هزینه های فوتبال هزینه کردن .آفرین بر شما چرا باید کرولش بماند با این مدیریت ایرانیها
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    9 7
    فعلا که فوتبال ما همش ضرره و از پول ملت بدبخت داره تغذیه میشه
  • ایرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 2
    باریک ا... به کشتی گیرای غیور که مث همیشه ایرانو رو سفید کردن و پرچمشو تو آمریکا بردن بالا کاشکی جای این که اینقدر خرج فوتبال کنن یه کم به فکر رشته های مدال آور و افتخارآفرینی مث کشتی باشن ولی حیف که هرچی هس به این فوتبالیا میدن و با این نتایج مفتضحانه شون بازم ناز آقای کی روش رو میکشن و حلوا حلواش میکنن.آخه چی داشته این فوتبال جز ضرر واس این کشور تا حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئولین ورزش یه کم بیشتر به رشته های دیگه برسن مدالای المپیکم مث جهانی درو میکنیم ولی حیف...
  • اریا البرز IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    5 1
    شک نکنید ایرانی با غیرته و تو دنیا مثال زدنیه.درود بر مردان سرزمین پارس .دیار پهلوانان.
  • بنده خدا A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    3 2
    تراخدا سیاه بازی های فوتبال را رها کنید این جوانان ایران در دفاع مقدس اثبات کردند پهلوانند بیایید با یکدرصد از هزینه ای که برای فوتبال میکنید توتمام شهرهای کوچک وبزرگ ایران سالن های کوچک مخصوص کشتی بسازید هم قهرمانان فراوان هم پهلوانان بسیار وهم تحرک وشور ونشاط درجوانان خواهید دید حاشیه هم ندارید