المپیک چاره ای ندارد جز اینکه میزبان آسمانخراشهای ایران باشد

شکست در همه ورزش ها ممکن است رخ بدهد و بسکتبال هم از این قائده مستثنی نیست.

پریسا غفاری - خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم ملی بسکتبال ایران پنجمین دیدار خود در جام ملتهای آسیا را به نایب قهرمان دوره گذشته واگذار کرد.واگذاری بازی با نتیجه 73- 87 مقابل فیلیپین ،شکستی بود که ایران را به خود آورد تا مراقب دیدارهای حساستر و البته شرایط داوری باشد.هر چند که درک بائرمن ،سرمربی تیم ملی هم معتقد بود ،شاگردانش این شکست را لازم داشتند تا بایستند ،تکانی به خود دهند  و به آینده نگاه کنند:« بازیکنان ایران باید بفهمند که در هر بازی باید سخت کار کنند. تیم فلسطین در بازی اول باعث بیداری فیلیپین شد. حالا بازی با فیلیپین هم مشتی بر دهان ما بود. این خیلی خوب است. باید بعد از این بازی بایستیم، خودمان را تکان دهیم و پیش برویم. شاید تیم چنین شکستی را لازم داشت. این یک تورنمنت است و تنها یک بازی نیست. وقتی بازی را واگذار می کنیم، برایمان خوب نیست؛ اما بازیکنان هم انسان هستند. از باخت خیلی نارحتیم اما فردا برمی گردیم و برای مرحله بعد آماده می شویم.»

به هر حال این رقابت برای تیم ملی به پایان رسید و به بازیکنان نشان داد که نباید دچار غرور شوند،عاملی که همیشه گریبانگیر ورزشکاران ایرانی است.باید دستان روی زانوان گذاشت ،بلند شد و به سمت پیروزی پیش رفت.چرا که آینده پیش روی قهرمانان ماست و المپیک ریو چاره ای جز آن ندارد که میزبان آسمانخراشهای پارس باشد.

منتقدین هم باید بدانند در این مقطع تنها یک شکست ثبت شده است و نباید تیم ،مربی یا فدراسیون را زیر سئوال برد،بلکه همانند یک دیوار پشت آنها ایستاد و ملی پوشان زحمتکش را به سمت جلو راند.در اینجاست که باید ثابت کنیم یک بسکتبالیست،بسکتبال نویس و بسکتبالدوست هستیم نه یک منتقد که منتظر کوچکترین لغزش هستیم تا آمال و آرزوهایی را که به آن نرسیدیم را در این مقطع با گفته هایمان جامعه بسکتبال را بمباران کنیم.

راه درازی پیش روست و تا پایان بیست و هشتمین دوره جام ملتهای بسکتبال آسیا پنج روز باقی است.روزهایی که به احتمال فراوان بلیت پرواز ریو برای تیم ملی بسکتبال کشورمان OK می شود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =