۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

تسنیم نوشت: سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با تأیید سازمان انرژی اتمی نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است.

حسین فلاح جوشقانی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رادیویی که به تازگی مخابره شده گفت: علاوه بر مواردی که به درخواست و با شکایت کاربران اندازه‌گیری تشعشعی انجام می‌شود، رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلانشهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند.

وی گفت: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در 10 نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می‌دهد میزان تعشعشات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.

فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.

هم‌زمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و اتخاذ رویکردهایی برای احقاق حقوق مشترکان ارتباطی، وزیر ارتباطات سابق وعده‌هایی برای برخورد با خاطیان در این فضا و کسانیکه به دنبال سوء‌استفاده از فضای باز ارتباطی هستند، داد و لذا پیگیری‌هایی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی سطح استاندارد تشعشعات و امواج رادیویی انجام شد که نهایتا هیچ گزارش منفی و خارج از سطح استانداردی مخابره و نشد به بیان دیگر کلیه تشعشعات مخابراتی در فضای سالم گزارش شد.

حال با گذشت زمان، بار دیگر هر دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و انرژی اتمی نظر مشابهی را در ارتباط با گزارش‌های دوره‌ای این بخش ارائه کرده‌اند.

47238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =