بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی با حضور مسوولان وزارت علوم برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی با حضور معاون وزیر علوم و هم‌چنین مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی در دانشکده فنی و مهندسی شهید عباسپور تهران با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، محمد پورکیانی مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم و محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست خبری مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم با بیان این که بزرگداشت روز جهانی ورزش‌های دانشگاهی برای دومین مرتبه برگزار می‌شود، گفت: امسال این مراسم با تاخیر چند روزه برگزار شد چرا که قصد داشتیم انجمن‌های ورزشی دانشجویی حضور گسترده‌ای در این مراسم داشته باشند تا با هم‌افزایی هر چه بیش‌تر به سمت توسعه و رشد ورزش‌های دانشگاهی گام برداریم.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در این دوره از رقابت‌های یونیورسیاد ۸۵ دانشجوی ایران شرکت داشتند که ۳۰ درصد کاروان ایران را دختران دانشجو تشکیل دادند و خوشبختانه نمایش بسیار خوبی داشتند که جا دارد از همکاری بخش‌های مختلف ورزش دانشگاهی و وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز قدردانی کنیم.

صدیقی ادامه داد: متاسفانه با مشکل تحرک نداشتن نسل جوان مواجه هستیم. در سال ۹۵ طبق آمار اخذ شده ۳۰ درصد دختران دانشجو و ۲۲ درصد پسران دانشجو هیچ فعالیت ورزشی در طول هفته نداشته‌اند که برای جلوگیری از این مشکل و بهبود آمار افزایش فضاهای ورزشی، گسترش فعالیت‌ انجمن‌های ورزشی و برنامه‌ریزی برای حضور هر چه بیش‌تر دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی مورد تاکید قرار گرفت تا ان‌شاءالله به وضعیت مناسب در این بخش برسیم.

در این مراسم محمد پورکیانی، مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی و تبریک این روز به دانشجویان، گفت:‌ ورزش دانشگاهی در ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و نیازمند حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف است. در بحث تامین فضاهای ورزشی هر چند اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. در گذشته میزان سرانه فضاهای ورزشی یک متر و ۱۸ سانتی‌متر در دانشگاه‌ها بود که تا پایان امسال به یک متر و نیم خواهد رسید.

 


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =