رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از گشت و کنترل مستمر نیرو های یگان حفاظت این اداره جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری و تخریب چند کوخه در این راستا خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان،قاسم دلفانی گفت: همه ساله با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران و استان لرستان، دشتهای شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر می باشند که بخشی از سال را در زیستگاههای این شهرستان سپری می کنند، که در این ایام افرادی سود جو اقدام به زنده گیری ، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان می کنند.

وی بیان نمود: به همین دلیل یکی از عمده ترین فعالیت های محیط بانان در این فصل گشت و کنترل و پایش محلهای تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و زنده گیری آنها می باشد، که در این ارتباط در چند روز اخیر نیرو های یگان حفاظت این شهرستان نسبت به تخریب کوخه ها و برخورد با متخلفان اقدام کرده و در این راستا چند کوخه را تخریب نموده و چند بهله دلیجه کوچک که از آنها به عنوان طعمه استفاده می شد را کشف و ضبط و در طبیعت رهاسازی کردند.

دلفانی اظهار داشت: با افزایش میزان جرائم ضرر و زیان به حیات وحش ، جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که متخلفان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرائم کیفری نیز محکوم می شوند.

دلفانی با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست نمود هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه 1540 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =