مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی : ثمره کارآفرینی ایجاد فرصتهای شغلی و تولید ارزشهای نو در جامعه است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در جمع کارآفرینان استان ثمره کارآفرینی را ایجاد فرصتهای شغلی پایدار و تولید ارزشهای نوین در عرصه ای اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب به مناسب هفته جهانی کارآفرینی در نشست کارآفرینان برتر استان افزود: توجه و اهتمام به موضوع کارآفرینان و مقوله کارآفرینی از یک سو، سبب توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فرصت های شغلی و تولید ارزشهای نو می شود و از سوی دیگر وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را در جهت مثبت متحول می سازد.

وی با تاکید بر شناسایی موانع و مشکلات حوزه کسب و کار و کارآفرینی ، گفت: تمام بخش های مختلف باید با تعامل و مشارکت در کنار همدیگر به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه هفته جهانی کارآفرینی را فرصتی دانست که تمامی افراد جامعه و بخصوص جوانان به حرکت شتابان کارآفرینی متصل می‌شوند که در این حرکت عظیم ایده‌های جدید برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید مطرح می‌شود؛ و می تواند جوانان را به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، سازنده و نوین تشویق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف بین صنعت و دانشگاه و بی مهارتی فارغ التحصیلان باید مورد چاره اندیشی قرار گیرند تا بتوان در فضای کسب و کار استان بهبودی حاصل کرد.

آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی نیز گفت: 20 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که حدود هفت هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شده و بنگاه های تولیدی بدون اینکه هزینه ای برای کارفرما داشته باشد می تواند این افراد را به کارگیرند.

وی یادآور شد: عدم مهارت در فارغ التحصیلان دانشگاهی زیاد است بطوریکه بالای 60 درصد از افراد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی هستند و در مواردی حتی ابتدایی ترین اصول در مورد رشته تحصیلی خود را نمی دانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی گفت: این هفته از 24 تا 30 آبان ماه ادامه دارد و در نشست های هم اندیشی و کارشناسی با حضور کارآفرینان برتر استان سعی می شود موانع ، چالش ها و مشکلاتی که در عرصه کارآفرینی در استان وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =