ایرنا نوشت: رئیس دفتر رئیس جمهوری مذاکرات سوچی و سفر سران ایران و ترکیه به روسیه را مهم خواند و گفت: مذاکرات سوچی مقدمه گام های موثر در حل بحران سوریه است.

محمود واعظی در حاشیه آیین ختم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه، در جمع خبرنگاران افزود: سفر رییسان جمهوری ایران و ترکیه، سفر بسیار مهمی است که نتیجه 11ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است که بسیار موفق بوده و توانستند آرامش را در سوریه به وجود آورند. مذاکرات آستانه به اجماع این عملیات میدانی ختم شد که سوریه باید سامان یابد و مذاکرات سوچی بسیار با اهمیت بوده و مقدمه ای برای گام های موثر است.

اهم اظهارات رئیس دفتر روحانی را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می خوانید؛

*{در پاسخ به سوالی درباره انتظارات رهبر معظم انقلاب در خصوص زلزله زدگان غرب کشور} از زمانی که این اتفاق افتاد شخص رئیس جمهوری و دولت همه توان خود را در امدادرسانی به زلزله زدگان و همچنین خانواده های این عزیزان گذاشتند و تلاش کردند. تلاش خود را در این زمینه افزایش می دهیم و تلاش می کنیم رضایت زلزله زدگان عزیز فراهم شود و هم رضایت رهبر انقلاب در این زمینه فراهم شود تا بتوانیم به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنیم.

* پاکسازی داعش در سوریه کار بسیار بزرگی بود. با توجه به این که داعش مورد حمایت کشورهای مختلف عربی از جمله عربستان قرار گرفت، این کشورها بنا داشتند در سوریه یک حکومت و اسرائیل دوم تشکیل دهند و هدف اصلی شان هم ایران شیعی بود. مدافعان حرم و سپاه کار عظیمی انجام دادند و نه تنها امنیت حرم و ایران حفظ شد بلکه باعث شد منطقه امنیت پیدا کند. پاکسازی داعش نشان دهنده قوت و عزت سپاه ما، نظام و رهبری است و همه دولت به دنبال این است که به کشورهای اسلامی که از ما طلب یاری دارند کمک کنیم.

*{در پاسخ به سخنان وحید حقانیان} ایشان اعلام کرد در یک محفل خصوصی با دوستانشان صحبت کردند و فکر نمی کردند این صحبت ها جایی ضبط و پخش شود. انسان در خلوت و مکان های عمومی متفاوت صحبت می کند؛ ولی به هر حال نمی خواهم بگویم دوگانه صحبت می کنیم. به هر حال در محافل خصوصی خودمانی تر صحبت می کنیم. آقای حقانیان این ادب را از خود نشان دادند که به محض اینکه سخنانش منتشر شد، در ویدئویی دیگر اعلام کرد که این گفت و گوها به صورت خصوصی انجام شده و به هیچ وجه قصد توهین کردن نداشته است. به نظر من این مساله تمام شده است و بهتر است که دنبال آن را نگیریم.

*{در خصوص مذاکرات موشکی اروپا با ایران}ما بارها و بارها اعلام کردیم که در ارتباط با موشک و توان دفاعی کشور با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد و فکر می کنیم اینها موضوعاتی است که کاملا مربوط به شرایط داخلی کشور است. البته در مذاکره با کشورهای مختلف ، سوالاتی پرسیده می شود که این به معنای پذیرش صحبت های یکدیگر نیست. به هر حال این موضوع جدید و فقط مربوط به ایران و اروپا نیست و ما روی این موضع مستحکم و محکم ایستاده ایم.

تشکر ویژه از سردار سلیمانی

محمود واعظی همچنین در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: خبر خوب پایان فتنه داعش در عراق و سوریه که امروز توسط سردار سرافراز اسلام، سردار سلیمانی اعلام شد موجی از شادمانی را در جامعه اسلامی در آغازین روزهای ماه ربیع‌الاول ایجاد کرد.

از مجاهدت‌های این فرمانده بزرگ و همه رزمندگان اسلام تشکر نموده و یاد همه شهدا و به ویژه شهدای بزرگوار مدافع حرم را گرامی می‌دارم. این مجاهدت‌ها در میدان عمل ثابت کرد که ملت و دولت ایران بزرگ‌ترین حامی صلح و ثبات و یاریگر صادق ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و تکفیر است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =