۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

ایسنا نوشت: طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، برای سومین روز افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۹.۲۰ رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به میزان ۰.۳ درصد افزایش داشت که بزرگترین افزایش از ۲۳ ژوئن به این طرف بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۸.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۱.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۲۱۴.۷۰ دلار بسته شده بود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، حرکت قیمت طلا در کوتاه‌مدت به اظهارات جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر نمایندگان کنگره بستگی دارد.

جانت یلن قرار است روز چهارشنبه و پنج‌شنبه گزارش سیاست پولی نیم‌سالانه خود در برابر کنگره را ارایه دهد و سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی درباره زمان آغاز کاهش ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری بانک مرکزی هستند که باعث کاهش عرضه دلار خواهد شد.

در این بین دو مقام بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی با اشاره به رشد اندک دستمزد و پایین ماندن نرخ رشد تورم، خواستار احتیاط درباره افزایش بیشتر نرخ‌های بهره شدند.

بر اساس گزارش رویترز، هر گونه توقف در روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به نفع طلا خواهد بود زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و رقابت این فلز با دارایی‌های سودده مانند سهام را دشوار می‌کند.

به گفته یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC استاندارد، به نظر می‌رسد طلا به کف قیمت کوتاه‌مدت رسیده و اکنون تلاش می‌کند در یک یا دو ماه آینده به سطح ۱۲۳۰ دلار صعود کند.

دلار در اوایل معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات یلن بودند، ضعیف شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری، ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۵.۹۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری به میزان ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۸۵۳.۱۵ دلار ایستاد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، با ۰.۱ درصد افزایش، ۹۰۱.۴۹ دلار معامله شد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =