۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

ظاهرا گسترش رسانه‌ها و توسعه ارتباطات انسانی نه تنها موجب نزدیک شدن دیدگاه‌ها و افزایش مفاهمه نشده بلکه برعکس به سوءتفاهم‌ها و بدبینی‌ها افزوده است! در تاریخ زندگی بشر هیچ‌گاه این قدر فرصت و زمینه ارتباط و تفاهم به وجود نیامده، اما به همین نسبت هم هیچ‌گاه این قدر سوءتفاهم و بدفهمی و اختلال در انتقال مقصود و منظور میان انسان‌ها وجود نداشته است!

ديروز وقتي عكس ديدار آقاي رهبر و آقاي رييسي را ديدم ناخودآگاه ياد ماجراي خس و خاشاك افتادم و احساس كردم اين نوع برخورد در واقع انگولك كردن بخشي از مخاطبان و سربه سر بخشي از مردم گذاشتن و تحريك حساسيت‌هاست!
بالاخره آقاي رييسي كسي است كه در انتخابات رياست جمهوري رأي نياورده و جريان رقيب او موفق شده است(در كمترين حد محاسبه نيمي از مردم كشور موافق او نيستند) حالا وقتي براي جشن فارس از امير تتلو دعوت مي‌شود و رييس جديد دانشگاه آزاد به ديدن كانديداي شكست خورده مي‌رود و ... اين تحريك حساسيت‌ها و عواطف نيمي از مردم كشور نيست؟

تا حالا فكر مي كردم دوستان اصولگراي ما ضوابط و اصول كار را بلد نيستند و مثلا به خاطر فضاي ملتهب ايام انتخابات ناشيگري كرده اند! اما هر چه مي گذرد احساس مي كنم قصه ديگر بلد نبودن و ندانستن و ... نيست. من نه از دانشگاه آزاد دل خوشي دارم ( سالها پيش از اين در باره مفاسد دانشگاه آزاد و آثار تخريبي اش گفته و نوشته ام) و نه خانواده مرحوم هاشمي را مالك آن مي دانم ( مواضع من در نقد مرحوم هاشمي نيز آشكار است) اما مراعات حكم عقل و قاعده تجربه چيزي نيست كه انسان بخواهد محاسبات سياسي را در آن دخالت دهد.

مي توان سليقه و نگاه و فهم و موضع كاملا متفاوت و مخالف داشت اما ادب و احترام و اخلاق و انسانيت را پاس داشت.

سعي كردم اين نكته و دغدغه خود را با احترام و ادب بنويسم و بدون تعريض و كنايه مطرح كنم و پستي در اينستاگرام گذاشتم اما بعد كه كامنتها را مي خواندم احساس كردم اصلا برداشت ها و تصورها چيز ديگري است و بعضا حتى تحليل هاي عجيب و غريبي كه حتى تصورش را هم نمي توانستم بكنم!

برخي دوستان مي پرسند چرا بيشتر انتقادات تو متوجه جريان اصولگرايي است؟ بر فرض هم كه چنين باشد مي توانم بگويم كه اولا خودم اصولگرا هستم و طبيعي است كه هم بيشتر حرص بخورم و هم بيشتر انتقاد كنم.

ثانيا جريان اصولگرايي بيش از ديگران بر شعارهاي ديني و اصول و آرمانها و ارزشها تأكيد داشته و دارد و لاجرم كسي چون من بايد پيش از ديگران به نقد و اصلاح و بازخواني مواضع فرهنگي و اجتماعي و سياسي شان بپردازد.

البته وقتي كسي بخواهد بدون وابستگي سياسي و تنها با انصاف قضاوت و تحليل كند برخي برنمي تابند و نمي توانند بپذيرند كه فردي مستقل باشد و آنچه فكر مي كند و مي فهمد يا به نظرش مي رسد حتى اگر اشتباه باشد بنويسد!

من هم البته مدعي نيستم كه همه چيز را درست مي فهمم اما معتقدم بايد با صراحت و صداقت و شفافيت و صميميمت حرف زد و نوشت و گفت و براي تغيير و اصلاح قدم برداشت.

کانال رسمی دکتر محمدرضا زائری
https://telegram.me/morzaeri

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم تهرانی A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    2 1
    "مي توان سليقه و نگاه و فهم و موضع كاملا متفاوت و مخالف داشت اما ادب و احترام و اخلاق و انسانيت را پاس داشت" یک نفر فقط یک نفر از اصولگرایان سیاست زده را نشان دهید که این جمله و معنی را رعایت کرده باشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    0 2
    حرف دل نیست، حرف چرته، چوا سال 84 که دولت عوض شد و آقای هاشمی بازنده انتخابات بود، ریاست دانشگاه آزاد آقای جاسبی دایم با آقای هاشمی ملاقات داشت. این خیلی دیکتاتوریه که چون دولت دست اصلاح طلبان است همه پشت ها باید اصلاح طلب باشند و اگر این رخ دهد، باید انتظار داشته باشین اگر دولت چرخید همه مدیران باز تغییر کنند و این به معنای به هم ریختگی کشوره و هیچ مبنای قانونی هم نداره. خدا حالت رو خوب کنه زایری و اینقدر هم برای کوبیدن یک جریان ناشیانه خودتو جزو اونا معرفی نکن
  • بی نام A1 ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 0
    دنبال عروسک نباش حج اقا عروسک گردان ها بی ادبند و هر روز جلسه تحلیل و راه و روش بی ادبانه
  • بی نام A1 ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    1 0
    اینا جمعیت را هم دولا پهنا حساب می کنند ضرب در دو می کنند اضافه و کم می کنند فقط دنبال سهم و تفرقه و باج از قراردادها و اجرایی ها هستن افعی شدن از پس مار خوردن
  • رشید A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    1 0
    بی نام.روز چهاشنبه خواهشا مقاله را درست بخوان جناب شیخ مگر طرفدار خانواده هاشمی است ؟ ایشان از آنها در آن زمان انتقاد کرده بودند خواهش میکنم انصاف داشته باشید یعنی جناب شیخ نمیتواند مستقل باشد؟ بفرمایید بنویسید به مزاجم نیامد وسلام