چند سال پیش بود که مرسدس با معرفی SLS AMG Electric به عنوان یک خودرو تحقیقاتی توجهات زیادی را به خود جلب کرد و حتی در برنامه تاپ گیر نیز توسط جرمی کلارکسون تست و بررسی شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،حال دلیل تست SLS آن هم پس از گذشت چند سال در جهنم سبز کمی عجیب به نظر می رسد اما احتمالاتی هم مبنی بر اینکه این خودرو یک نسخه اولیه برای تولید سوپر اسپرت سری EQ بنز باشد، وجود دارد.

طبق اخرین صحبت های رئیس بخش توسعه و تحقیقات شرکت، اقای Ola Källenius اینگونه شرح داد متخصصین AMG در حال حرکت به سوی تولید خودرو های الکتریکی هستند.

وی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد، آینده خودرو ها به سوی الکتریکی شدن است و نه تنها AMG بلکه مرسدس هم توان ایجاد تغییر در این روند را ندارد.


اگر پیش بینی های ما درست باشد خودرو های برقی در آینده در سرتاسر دنیا رواج پیدا خواهند کرد اما این آینده هنوز زمان مشخصی برایش تعیین نشده است، ممکن است 2 الی 3 سال دیگر این اتفاق رخ دهد اما تا آن روز همه در حال تست و بررسی نسخه های اولیه خودرو های خود هستند.

با این وجود مرسدس قدم های بزرگی در این راه برداشته است، از توليد پراژکت وان 1000 اسب بخاری با موتور F1 گرفته تا GT4 که به زودی معرفی خواهد شد که یک موتور V8 توربوشارژر دار با حجم 4 لیتر به کمک یک موتور برقی وظیفه به حرکت در آوردن آن را بر عهده دارند و در نهایت 805 اسب بخار در اختیار GT4 قرار می دهند.

بر می گردیم به سراغ SLS، سنسور ها و دوربین های به کار رفته در اطراف ماشین در رنگ زرد نئونی آن کاملا مشخص هستند.

احتمال می رود مرسدس درحال آزمایش سیستم خود ران است که کمی این کار عجیب به نظر می رسد. باید صبر کرد و دید بنز در حال آزمایش چه چیزی است.

اما آنطور که از تصاویر بر می آید، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده برای این خودرو نسبت به سایر خودروها متفاوت است و با توجه به نصب دوربین های مختلف اینطور به نظر می رسد که مرسدس بنز قصد دارد تا قابلیت های یادگیری تکنولوژی خودران خود را در پیست نوربرگ رینگ مورد آزمایش قرار دهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =