ایرنا نوشت: ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و ایگور مورگولوف همتای روس خود در باره روابط دوجانبه و برنامه سفر پیش روی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو گفت وگو کردند.

رحیم پور و مورگولوف در این دیدار که روز پنجشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام گرفت، طیف گسترده ای از موضوع های مختلف مربوط همکاری دو کشور را بررسی کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در باره این مذاکرات اعلام کرد: محورهای مربوط به مقدمات سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو که 27 و 28 ماه مارس (دوشنبه و سه شنبه) به دعوت رئیس جمهوری روسیه انجام می گیرد در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.
کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه امروز با صدور اطلاعیه رسمی اعلام کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه آینده (هفتم فروردین) در چارچوب ادامه مذاکرات سطح عالی و دیدار سران وارد مسکو می شود.
براساس این گزارش، رئیسان جمهوری ایران و روسیه روز سه شنبه در کاخ کرملین دیدار و مذاکره خواهند کرد.
یک هیات بلندپایه که شماری از وزیران و مقام های بلندپایه در آن حضور دارند، روحانی را در سفر به روسیه همراهی می کنند.
براساس برنامه ریزی انجام شده، افزون بر برگزاری نهمین نشست روحانی و پوتین در حدود چهار سال گذشته، بیش از 10 سند مهم و پایه ای و همچنین نقشه راه توسعه روابط دو کشور برای امضا در جریان سفر روحانی به مسکو پیش بینی شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =