بعضی از والدین اضطراب یا وسواس خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کودکان خود هدیه می کنند. کودکان پس از تولد در فرایند رشد، پیوسته در حال کشف جسم خود ومحیط اطراف خود هستند.

علی بالوئی فعال حوزه کودک و نوجوان استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: بعضی از والدین اضطراب یا وسواس خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کودکان خود هدیه می کنند. کودکان پس از تولد در فرایند رشد، پیوسته در حال کشف جسم خود ومحیط اطراف خود هستند.

بالوئی افزود: کودکان مشتاقند محیط خود را بو کنند، لمس کنند و بچشند تا با دستکاری به درک بهتری ازمحیط پیرامون خود برسند.

وی با بیان اینکه بعضی والدین از فرایند طبیعی که جزئی از فرایند رشد آنهاست ممانعت بعمل می آورند گفت: البته این عکس العمل والدین ناشی ازترس و نگرانی آنان از به خطر افتادن سلامت کودکان است. یا اینکه همیشه نگران ریخت و پاش کودکان خردسال هستند و آنها را در حصار بکن و نکن های افراطی خود اسیر کرده اند که این مقدمه کاشتن نهال اضطراب و وسواس در وجود کودکان است.

فعال حوزه کودک و نوجوان استان خوزستان افزود: برای کاهش این حساسیت ها و ارتقاء اعتماد به نفس خردسالان، جرات ورزی و کاهش حساسیت‌های لمسی و ارتقا مهارتهای اجتماعی با گروه همسالان کارگاههایی تحت عنوان messy  play با معنای کثیف کاری با مواد خشک و خیس و گاها چسبنده را در حال برگزاری هستم.

 بالویی گفت: این کارگاه را در شوش در مهد کودک و پیش دبستانی ایران زمین که مدیریت آن بعهده خودم هست و همچنین  در خانه بازی قصر شادی اهواز درنوبت های مختلف برگزار کردیم و به زودی در مرکز روان شناختی پیوند مهر دزفول برگزار می کنیم. امیدوارم بتوانم در شهرستان های مختلف استان موقعیت هایی جهت اجرا این کارگاههای روان شناختی فراهم و اجرا کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =