همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی فردا در خرم آباد برگزار می‌شود

رییس گروه تحلیل محتوای آموزش و پرورش لرستان از برگزاری همایش استانی بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در روز چهارشنبه یکم شهریور ماه در شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت : زبان فارسی به عنوان پرچم هویت ملی وشاهنامه شاخص فرهنگی ملت ایران است که باید آن را پاس داشت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عذری ساکی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای نامی ایران در عصر تهاجم بیگانگان و با هدف پاسداشت مواریث فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران زمین ؛ دست به سرایش اشعاری زد که امروز در قالب شاهنامه جمع آوری شده است.
وی خاطر نشان کرد : حکیم ابوالقاسم فردوسی نام ایران را با اثری با ارزش که از خود به جا گذاشت، همواره در جهان جاودانه کرد.
ساکی بر این نکته تاکید کرد که فردوسی در میان تمام شاعران فارسی زبان دارای جایگاهی رفیع است و از وی در تاریخ به عنوان احیا کننده زبان و ادبیات فارسی یاد می شود و ادامه داد : شاهنامه فردوسی یکی از غنی ترین و ارزشمندترین گنجینه های زبان و ادب فارسی است و بدون تردید نخستین کتابی است که پاسدار کلمات درست و زیبای زبان دری شده و آنها را با درستی و امانتداری به دست نسل های بعدی سپرده است.
وی تاکید کرد :تلاش 30 ساله فردوسی در شاهنامه باعث شده بسیاری از واژگان زیبای فارسی همچنان بعد از گذشت سال ها زنده بمانند؛ در این میان عشق و علاقه همه اقوام ایرانی نسبت به حفظ و مطالعه شاهنامه سبب شده که فردوسی به عنوان آفریننده اثری ماندگار در ذهن و تاریخ ایرانیان جاودانه شود.

ساکی در پایان تصریح کرد : این همایش یک شهریور ماه با سخنرانی دکتر جنیدی در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم آباد آغاز به کار خواهد کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =