کنایه جهانگیری به دولت قبل با یادآوری اداره کشور با ۱ میلیارد دلار در دوره جنگ

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از دوره‎های مختلف مدیریتش در کشور یاد کرد و از تجاربی که در تمامی ادوار آموخته است. او از مردان بزرگی در ادوار پس از انقلاب یاد کرد و از آواری گفت که دولت گذشته برجای گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در برنامه امشب تبلیغاتی خود با عنوان «با دوربین» در تلویزیون، ضمن تبریک روز معلم، از شهید مطهری به عنوان شهید عقلانیت یاد کرد و گفت: معلمین گروه‎های اصلی مرجع مردم و مورد اعتمادشان هستند. او همچنین روز کارگر را نیز گرامی داشت.

او که می‎گفت می‎خواهد صریح با مردم درباره مشکلات و راه حل‎ها صحبت کند، یادآورشد که پدرش نیز کارگر معدن بوده است و ادامه داد: یکی از دشوارترین مشاغل در جهان، کارگری در معدن است. بویژه معادنی که در عمق زمین هستند.

او با این مقدمه، راهکار رسیدن به روزهای خوب را عبور از سختی‎ها خواند و با تاکید بر اینکه عبور از سختی‎ها کار ساده‎ای نیست، خاطرنشان کرد: این توفیق را داشتم که در دوران دبیرستانم در سیرجان با معلمی آشنا شوم که در زندگی من نقش تعیین کننده ای داشت. "شهید نصیری یاری" چهره آشنایی است که در دور اول مجلس، نماینده مردم لار بود. او ما را به سمت آشنایی با امام و اسلام رحمانی سوق داد. در دوران دانشگاه در کرمان، در مبارزات انقلابی با کسانی دانشجو بودیم که برخی شهید شده و برخی مسیرشان عوض شد. در آن دوران من هدف گلوله قرار گرفته و مدتی متواری بودم. اما به فضل الهی سلامت به من بازگشت و توانستم کارهای مهمی بکنم.

جهانگیری افزود: با پیروزی انقلاب، قبل از تشکیل جهاد دانشگاهی با گروهی از دانشجویان به روستاهای بم رفتم. در سال 59 اولین مسئولیت حکومتیم مسئول جهاد سازندگی جیرفت بود. از آنجا یاد گرفتم چطور بی منت به مردم خدمت کنم. پس از آن مسئول جهاد استان کرمان شدم. در سال 63، دوستان جیرفتی از من 28 ساله خواستند که کاندیدای مجلس شوم. به این ترتیب در دور دوم و سوم مجلس، نماینده مردم جیرفت شده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شدم و به سرعت با اطلاعات کلان نظام و اداره کشور در شرایط جنگی آشنا شدم.

وی با بیان اینکه باید به مدیرانی که با بودجه 7 میلیارد دلاری کشور را در دوران جنگ اداره کردند، دست مریزاد گفت، ادامه داد: از این میزان 4 میلیارد بودجه جنگ و 2 میلیارد هزینه تامین اجناس کوپنی بود و فقط با یک میلیارد دلار باید کشور اداره می شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که بغض کرده بود، اداره کشور در آن شرایط را سخت خواند و سپس به شرح دوران سازندگی پرداخت و گفت: مهمترین سوال آن زمان این بود که با چه منابعی باید هم زیربناهای تخریب شده را بازسازی کرد و هم تخریب‌های جنگی را درست کرد و هم کشور را اداره کرد. اولین بار در برنامه توسعه بحث شد که باید از منابع خارجی برای بازسازی کشور استفاده کنیم. اما برخی در مجلس می پنداشتند که این کار عبور از انقلاب است. اما بحث مناطق آزاد مطرح شد. برخی دوستان چپ مواضعی گرفته و استفاده از منابع خارجی را صحیح نمی دانستند. اما کمیسیون برنامه و بودجه بر موضع خود ایستاد و آقای هاشمی که رئیس جمهور شدند، از این طرح پشتیبانی کردند. در آن زمان نه تنها برق منازل که برق کارخانه فولاد و لاستیک هم خاموش بود. برای همین استفاده از فاینانس خارجی تصویب شده و بخشی از زیرساخت های کشور ساخته شد.

وی با اشاره به دوره استانداریش در اصفهان، گفت: در آن دوران یاد گرفتم که چطور با گروه های مختلف سیاسی می توان کرد. بزرگی در آن دوران گفت که از اینجا اختلاف سیاسی به سراسر کشور شلیک می شود! اما من سبک مدیریتی‌ای در اصفهان یاد گرفتم و آن اینکه می توان با قانون به همه مسائل فائق آمد. آن زمان گفتند آیت الله منتظری از تهران می خواهند به نجف آباد بیایند. در آن زمان تصور می شد که این سفر می تواند مشکل زا و بحران آفرین باشد. برخی می گفتند باید در ورودی اصفهان راه را ببندیم و نگذاریم به اصفهان بیایند. اما ما به این جمع بندی رسیدیم که بهتر است با ایشان مذاکره کنیم. ما از حضور وی در نجف آباد استقبال کردیم. او سه روز در نجف آباد ماند و مردم برای دیدارش صف کشیدند. روز آخر قصد سخنرانی کردند که کمترین حاشیه ای برای جمهوری اسلامی نداشت و مردم را به تقوا توصیه کردند. من آن زمان فکر کردم که همه مسائل کشور را با مذاکره می توان حل کرد. نه اینکه مسائل را پیچیده کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه کشور در دولت  اصلاحات وارد دوره جدیدی شد، گفت: برنامه سوم توسعه کشور که در دوران اصلاحات تصویب شد بهترین برنامه از نظر تدوین و عملکرد در تاریخ جمهوری اسلامی بود. نویسنده این برنامه مجموعه دولت سید محمد  خاتمی و تصویب کننده آن مجلسی با ریاست آقای ناطق نوری بود. کسانی که با یکدیگر رقبای انتخاباتی بودند.

او ادامه داد: ما برنامه ای می خواستیم که ایران پیشرفت کند. در آن زمان تمام شاخص های عملکردی برنامه مثبت بود، همه با هم کار می کردند، هنرمندان کشور فعالیت های جدی انجام می دادند، مردم در مباحث شرکت می کردند، دانشگاه ها با نشاط بودند و جوان ایرانی احساس عزت می کرد.

جهانگیری با بیان اینکه هیچ موضوعی از وزارت صنایع به دولت داده نمی شد مگر اینکه از نظر وزیر صنایع تایید می‌شد، گفت: ما در دوران اصلاحات راهبرد توسعه صنعتی نوشتیم و خیز صعتی شدن ایران را برداشتیم. ما برای روزهای مبادا کار کردیم. ارز تک نرخی شد، رانت از بین رفت و جلوی هر کسی که به پستی می رسید و می خواست رانت بگیرد، گرفته شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در وزارت صنایع گلوکاه فساد را شناسایی کرده و برطرف کردم. مثلا مدیری هرچقدر حزب اللهی وقتی پشت میز قرار می گرفت، می خواست رانت بگیرد. اما جلوی این حرکات را گرفتیم.

او ادامه داد: در آن دوران این شاخص ها مثبت شد و افق بلندتری برای کشور متصور گردید. رهبری چشم انداز 20 ساله کشور را تصویر کردند تا  ایران قدرت اقتصادی اول منطقه باشد. اما متاسفانه به قول یک برنامه نویس بزرگ خارجی برنامه توسعه در جهان سوم حرکت پاندولی دارد؛ به نقطه اوجی می رسد اما باز به جای اولش باز می گردد. امیرکبیر می آید کشور را توسعه بدهد کشته می شود، شخص دیگری می خواهد کار کند بدنام می شود. کشورهای خارجی معمولا در این مواقع می خواهند از کشورهای در حال توسعه سوء استفاده کنند.

او گفت: اما متاسفانه بعد از دوران اصلاحات دوره جدیدی شروع شد که من در آن نقشی نداشته و از دور به عملکردش نگاه می کردم. اما برای اینکه ارتباطم را با مردم از دست ندهم یک ماهنامه به نام "صنعت و توسعه" درست کردم که تجربیاتم را منتقل کنم. اما مسیر توسعه کشور منحرف شد، سرمایه های کشور نابود شد، 700 میلیارد دلار درآمد کشور حیف و میل شد. انسان اگر از این غصه بمیرد، جای سرزنش ندارد. اما مگر این مردم چه بدی‌ای کرده بودند؟ ایران چه جرمی کرده بود که با نیروی انسانی و منابع آن این چنین برخورد شد؟  

جهانگیری با بیان اینکه در دولت گذشته نرخ ارز در کشور بالا می‏‎رفت، ادامه داد: برای اینکه قیمت ارز را پایین بیاورند، 22 میلیارد دلار در بازار دوبی و استانبول فروختند که قیمت ارز در تهران پایین بیاید! در دوران جنگ با یک میلیارد دلار کشور اداره می شد؛ آن‎وقت آقایان ارز را از کشور بیرون بردند تا کشور را اداره کنند! هر فرد عادی که از کشور می خواهد خارج شود، حداکثر 5 هزار دلار می تواند همراهش باشد و چمدانش را می گردند؛ بعد آقایان چمدان چمدان دلار از کشور خارج می کردند! از این تصمیمات زیاد گرفته شد و آواری بر جای ماند.

به گفته وی در فضای سیاسی نیز اینچنین شد و فرزندان انقلاب و یاران رهبری رو در روی هم قرار گرفتند. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که می گفت گفتن این مسائل سخت است، ادامه داد: اما اگر نگوییم هم ممکن است برخی فکر کنند که می توانند رنگ عوض کنند و خودشان را به گونه جدیدی به مردم معرفی کنند. اما مردم ایران هوشیار باشید و به یاد داشته باشید که چه شد.

او با اشاره به اینکه دولت یازدهم در حالی در سال 92 اداره کشور را بر عهده گرفت که نرخ ارز دقیقه ای بالا می رفت و قیمت دلار در دو دولت نهم و دهم  از 800 تومان به حدود 4 هزار دلار رسیده بود، خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند اینقدر شغل ایجاد می کنند و از دوستان همان افراد دولت قبل هستند، ببینند که با آن درآمد ارزی بالا در آن دوره چقدر شغل ایجاد کردند؟ در سال 91، خالص ایجاد اشتغال صفر بود! البته این هم نوعی مدیریت است که باید جایی نوشته شود!

جهانگیری با بیان اینکه ما وقتی کار را در دولت یازدهم شروع کردیم، باید آوار برداری می کردیم، گفت: پلاسکو کاملا آتش گرفت و سوخت. به شهردار زنگ زدم و گفتم این ساختمان سوخته، گفت من خارج از تهران هستم! پلاسکو در عرض دو ساعت آتش گرفت و در عرض چند ثانیه ریخت و چند روز آوار برداری شد. ولی چند سال طول می کشد که ساخته شود؟ ما هم باید آوار برداری کنیم در سراسر کشور و در تمامی عرصه ها. ماشین اقتصاد کشور از دره بیرون آمده اما این ماشین داغون شده است! اما الان در مسیر توسعه قرار گرفته. باید تورم را از 40 به 6.8 درصد کاهش می دادیم و چنین کردیم. اما برخی این را نمی گویند؛ می گویند به ما دولت بدهید تا باز هم نرخ تورم را پایین بیاوریم! چون کاری شد کارستان.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی آغاز شده و با تیم قوی هسته ای برجام با همراهی رئیس جمهوری و با رهبری مقام معظم رهبری تصویب شد؛ ادامه داد: ما ریسک های مهمی را از کشور دور کردیم. یادمان نرفته که به بهانه تحریم چه فسادهایی رخ داد و چه هزینه سنگینی به کشور تحمیل شد. هزینه کار نا بلدی برخی را دادیم! اما الان دنیا به دنیال همکاری با ایران است. حتی شرکت های آمریکایی با شرکت های ایرانی وارد معامله شده و به ما هواپیما دادند. ایران کشور بزرگی است و صاحب بزرگترین تمدن جهانی هستیم.

جهانگیری که می گفت باید کاری کنیم که هر ایرانی در هر نقطه ای از دنیا به ایرانی بودنش افتخار کند، خاطرنشان کرد: دو سال است که میزان صادرات ما بر واردات ما فزونی گرفته است. این افتخار کمی نیست. مهمترین سرمایه کشور مدیریت است و باید قدر مدیران توانمند را دانست. نباید آنها را با اتهاماتی از عرصه خارج کرد. من با شفافیت مالی همه مسئولان قوا موافقم. خانه های همه مسئولان و سه قوا نشان داده شود که مردم بدانند مسئولانشان کجا زندگی می کنند.

او مهمترین سرمایه کشور را امید خواند و با اشاره به اینکه در این دولت، برای اشتغال کارهای زیادی شده است، ادامه داد: همه ما برای ایران هستیم و ایران متعلق به همه ایرانیان است. هیچ کس نمی تواند هیچ فرد یا قومیتی را به خاطر در اقلیت بودن از حقوقش محروم کند. زنان ما از مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند. بطوری که نه حقوق آنها رعایت می شود و نه حرمت آنها. در حالیکه آنها باید در نیمی از مدیریت کشور سهیم باشند. در کجای دنیا این چنین است که نیمی از جمعیت جوان و تحصیلکرده کشورها از سطوح مدیریتی دور باشند. زنان نشان داده اند که هرجا که برای مدیریت رفته اند موفق عمل کرده اند. خوشبختانه ما در این دولت فرماندار و سفیر زن داریم.

او ادامه داد: ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم. از هر نظر استمرار عقلانیت و تدبیر در امور کشور باید وجود داشته باشد و این را بدانیم که برای کارهای سخت باید انسان های بزرگ تصمیم بگیرند. در زمان جنگ انسان های بزرگی برای اتمام جنگ تصمیم گرفتند اما بعد از آن انتقاداتی به این موضوع شد،  اما چه کسی قبول دارد که جنگ باید ادامه پیدا می کرد؟ برجام هم با تصمیم انسان های بزرگ بود. چه کسی معتقد است که ما می توانیم به دوران تحریم ها بازگردیم؟

جهانگیری با بیان اینکه ما باید به آینده مثبت نگاه کنیم، گفت: توسعه فناوری مهمترین شاخص رشد اقتصادی آینده است. دانش در حال حاضر حرف اول را می زند. ما باید نهضت توسعه علم و فناوری را شروع کنیم. دانشگاه ها باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند. امنیت دانشگاه، حرمت دانشگاه و استقلال دانشگاه باید حفظ شود. 

او گفت: اخیرا ما مشکلی در سد گتوند داشتیم و پیشنهادهای زیادی برای حل آن داده می شد. اما من گفتم حل این مشکل را به دانشگاه تهران واگذار کنید. دانشگاهیان ساعت ها و روزها نشستند و مشورت کردند و برای عبور از آن بحران طرح دادند و مشکل حل شد. بنابراین باید کارها به دانشگاه ها واگذار شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید توسعه صادرات برای حمایت از تولید داخلی مورد نظر قرار بگیرد، گفت: ما باید دیپلماسی فعال داشته باشیم تا بتوانیم 50 میلیادر دلار صادرات داشته باشیم. باید گردشگری درایران توسعه پیدا کند تا ما بتوانیم جزء 10 کشور پر گردشگر دنیا قرار بگیریم تا اقتصاد کشور راه بیفتد. پارک های علم و فناوری باید گسترش پیدا کند. توسعه  آی تی و آی سی تی در کشور معجزه می کند.

او گفت: جوانانی که به خارج از کشور رفته اند و در آن جا موفق هستند؛ می توانند به کشور بازگردند. ما نباید به بهانه های واهی نخبه های عملی کشور را از خود برانیم. در حال حاضر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما از چنان اقتداری برخورداند که دشمن نمی تواند در حوزه امینتی کاری کند. توسعه حمل و نقل و راه‎ها و توسعه ریلی و هوایی باید مورد نظر قرار بگیرد. مردم خانواده ما هستند و باید در یک ماشین و هواپیمای امن سفر کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر 200 میلیارد دلار طرح در حوزه نفت و گاز  تهیه شده است. کشاورزان ایران نشان دادند در دوران اصلاحات که می توانند در گندم خودکفا شوند. اما این خودکفایی در دولت قبل از بین رفت و بار دیگر در این دولت احیا شد. من به کشاورزان می گویم: خدا خیرتان بدهد که اینگونه به فکر کشور هستید.

جهانگیری در پایان این برنامه گفت: امیدوارم دولت کارامدی از هر جریان سیاسی که باشد شکل بگیرد تا بتوانیم به همراه مردم از این چالش ها عبور کنیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 113
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    فقط جهانگیری
    • بی نام SE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      49 4
      شما که میگی نخبه ها برگردن حداقل یه راهی باز کن خدمت سربازیشونو بخرن تا بتونن برگردن. من با سی و دو سال سن و مدرک دکتری از اروپا و سابقه کار با شرکت های مشهور ریلی و اتومبیل سازی به خاطر سربازی نمی تونم برگردم ایران. انوقت جوون بیست و شش ساله با هشت سال غیبت می تونه معاف شه.
    • نیما A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      امیدوارم مردم با بصیرت انتخاب کنند. به اسم حذب نگاه نکنن. ببینید این 4 سال از وضعیت راضی بودید یا نه. گرانی بیکاری و خیلی معضلات دیگه که بعد 4 سال تازه جهانگیری میگه باید فکری براش کنیم روحانی هم که میگه تا 100 سال دیگه حل نمیشه. قالیباف برنامه داره حتی اگر عملیاتی هم نشه ولی خوبیش اینه که میدونه درد مردم چیه.
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      68 13
      کاش جهانگیری در انتخابات قبلی کاندیدای ریاست جمهوری بود. همه هم میدونیم که در این دوره ایشون فقط برای کمک به روحانی آمده اند. برای اینکه جهانگیری را در دولت آینده داشته باشیم باید به روحانی رای بدیم.
  • امیر IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    جناب دکتر جهانگیر شما در دولت تدبیر امید چه کردید بعد از جهار سال باز از هم دولت قبل سخن می گوید شما با چند میلیارد ملکت را اداره کردید؟
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      98 11
      همان بس که قیمت دلار ثابت بود و تورم تک رقمی بهش فکر کن خیلی فکر کن لطفا
    • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      64 11
      واقعا تفاوت نفت دویست دلاری و نفت چهل دلاری رو نمیدونی یا داری خودتو گول میزنی
    • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      49 11
      منظور اقای جهانگیری درآمد بسیار بالای دولت قبل از فروش نفت بود برادر که در کل تاریخ ایران این درآمد بی سابقه بود. در زمان دولت قبل ارزش هربشکه نفت بسیار بالا بود. حالا نفت ایران را به آن گرانی نمیخرند برادر . رو هوا صحبت نکن تحقیق کن .در آمدی که این دولت داشته از دولت قبل بسیار پایین تر بوده
    • بی نام AU ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      22 6
      ما كشوري هستيم كه بخش عمده درامدمون از فروشه نفته...قيمت نفت و ميزان صادرات كشور مشخصه...بشين حساب كن با دوره هاي ديگه مقايسه كن خيلي چيزا دستگيرت مي شه،
    • یک بیکار از دولت قبل IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      24 6
      اگر کمی سواد و ذره ای تعهد داشتید به راحتی با مشاهده بودجه و محاسبه میزان صادرات و قیمت نفت می توانستید این موضوع را کشف کنید.
    • محمد A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      20 7
      مثال پلاسکو یادتان نرود
    • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      27 6
      شما به بزرگی خودتون ببخشید که ایشان معجزه بلد نیست تا آواری که دولت نهم و دهم رو سر مردم آورد ظرف چهار سال بتوانند بردارند . فکر میکنی با 4 سال میشود خرابکاریهای دولت قبل را درست کرد اوائل کار اقای روحانی همه کارشناسان اتفاق نظر داشتند که برای اینکه اوضاع زیرساختهای اقتصادی مملکت به قبل از سال 84 برسد بیست سال زمان میبرد.
  • ناشناس A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    عالي بود به لحاظ كارشناسي اقتصادي جهانگيري بسيار منطقي صحبت كرد .به اميد پيروزي اعقل و اعتدال
    • بی نام DE ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      40 8
      باید گفت تو این 40 سال بهترین وزرا و معاونین رو خاتمی و روحانی داشتند. خوب که نگاه کنیم می بینیم که زنگنه، ظریف، جهانگیری، مولاوردی و آخوندی عالی اند. روحانی خوب دولتی جمع کرد.
  • بدون نام ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    خيلي خوب صحبت كرد. واقعا برازنده و تخصصي صحبت كردن
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    دمت گرم، بالاخره یکی پیدا شد رک و راست و مستند گوشه ای از واقعیت اون هشت سال رو به مردم بگه.
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    بسیار با تسلط سخن گفت.
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    جز کوبیدن دولت قبل و یک مشت دروغ چیزی نداشت بگه
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      25 7
      اشتباهی مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      43 4
      چرا دروغ؟ چون مشت امثال تورو رو کرد؟
    • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      28 3
      شما خودتو به خواب زذی
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      20 5
      دقیقا دروغش کجاش بود؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      21 5
      سلام.پورشه سوار
    • مهدی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      25 3
      هدف کوبیدن دولت قبل نیست، اونا که هر چی بودن رفتن. ولی مهم اینه که مردم آگاه بشن که رای دادن به بعضی از این کاندیداها دوباره برگشتن به همون شرایطه
    • ابوالفضل A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      19 2
      میشه روشنگری کنید که یک مشت دروغ کجاش بود؟
    • مشهد A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      18 2
      خدمت شما و امثالهم عرض كنم خيالتان راحت ، سرگذشت دولت قبل فراموش نبايد بشود كه هيچ ، بايد كتابش نوشته و براي عبرت تدريس هم بشود كه از يك سوراخ دو بار گزيده نشوند . چون اين جور كه باز بوش مياد حافظه كم تاريخي ، ممكنه كار دستمون بده .
    • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      13 2
      دوست عزیر مگه دولت قبل چه گلی به سر این مملکت زد؟ مگر غیر از ایجاد تفرقه و نفاق و چند دستگی چه کار مثبتی انجام داد؟ منکر زحمات هیچ دولتی نیستم ولی اگه اسحاق جهانگیری با چندین سال تجربه مدیریتی در سطح کلان و چهره علمی دانشگاهی چیزی برای گفتن نداشت من و شما که دیگه باید به حال خودمون و مملکتمون افسوس بخوریم
    • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      17 2
      دروغ ذهن بیمار خودت هست که واقعیت فلاکت محمود رو درک نکرد
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      21 1
      سکه 1500000 هزار تومانی که ایشان اشاره کرد دروغ بود؟ . قیمت سر سام آور دلار که اشاره کرد دروغ بود؟. پراید که هفت میلیون بود به 21 میلیون تومان رسید دروغ بود.؟ گرانی لحظه به لحظه اجناس دروغ بود ؟ کدامش دروغ بود؟ یا شما دچار فراموشی شدی و زمان قبل از این دولت را فراموش کردی یا سن شما قد نمیده لابد آنروزها کوچک بودی و امروز تحت تاثیر جو واقع شدی اگه اینطوره یک بزرگتر با انصاف پیدا کن ازش بپرس....
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    واقعا یکی از محاسن ورود ایشان به انتخابات این بود که مردم انقلابی های واقعی را بهتر بشناسن خدا حفظشون کنه و زنده و پاینده باشند
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    جالب بود
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    اسحاق عالی بود
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    چه تشبیه غلطی خوب منه کارمند زمان جنگ دوهزارتومن میگرفتم نصف عمرم هم تو صفها حروم شد اما الان بیش از 2 میلیون میگیرم خوب هزینه های کشورهم به همین نسبت بالا رفته
    • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      31 2
      نگفت 1 میلیارد تومان گفت یک میلیارد دلار برادر من دلار که ارزشش از اون زمان نصف هم نشده
    • على IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      18 1
      اتفاقا به خاطر همين گفت دلار كه نخوان بگن تورم بوده، دلار كه ارزشش تغيير نكرده، خيلى خوبه آدم چيزيو كه نقل مى كنه درست نقل كنه.
    • بی نام DE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      18 1
      به دلار گفته.
    • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      19 1
      مبلغ به دلار بود.
    • بی نام RO ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      18 1
      شما زحمت میکشی البته ولی رقم ها به دلار بود و تورم دلار مث تورم ریال نیست. یک میلیارد دلار دوران جنگ تقریبا همون یک میلیارد دلار الانه
    • كوروش IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      15 1
      صحبت دلار بود نه ريال
    • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      12 1
      عزیزم به دلار گفت که تغییراتش کمه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      8 1
      به دلار گفته، به ریال که نگفته. یک میلیارد دلار در سال 1359، 21 میلیارد تومن میشده، امروز 4 هزار میلیارد تومن، یعنی حدوداً 200 برابر.
    • محمد A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      8 0
      این بنده خدا هم به دلار گفت نه به ریال.
    • بی نام A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      6 1
      اون زمان 300 دلار حقوق دریافت میکردید الان بعد 30 سال شده 500 دلار
    • بی نام A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      8 1
      دوست عزیز ایشان به دلار گفتند شما به ریال می فرمایید.
    • یک بیکار از دولت قبل IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      14 1
      برای شما که فرق تورم دلاری و ریالی را نمی فهمید حتی صد ریال هم به عنوان حقوق کارمندی جایز نیست.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      7 1
      آدم با سواد به دلار گفتن آقای جهانگیری نه ریال
    • بی نام FI ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      12 1
      ریال اینقدر ارزشش افتاده در مورد دلار اینطوری نیست. دلار با این سرعت ارزش خودش رو از دست نمیده. وقتی اقتصاد نمیدونید نظر ندید هیچ ایرادی نداره
    • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      9 1
      برای همین به دلار گفت استااااااد
    • بی نام AU ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      11 1
      ايشونم به همين خاطر رقم رو به دلار گفت نه ريال
    • مهدي A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      10 1
      برادر ارزشي من. ايشون به دلار هزينه ها را اعلام كردند نه بريال چونكه در 40 سال گذشته ارزش جهاني دلار همانند طلا تغيير چنداني نداشته كساني كه سالهاي خيلي قبل به مكه رفتند ميگن يه قوطي نوشابه در آنزمان يك رال سعودي بود الآن هم بعد از اين همه سال همان يك ريالسعودي استن است
  • سیدرضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    236 6
    لطفا‌تیتررااصلاح‌کنید‌،چون‌آقای‌جهانگیری‌گفتند‌که‌۲۲‌میلیارددلاررابردند دردبی‌واستانبول‌فروختندکه‌البته‌شماهم‌درمتن‌همین‌راذکرکرده‌اید.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    عالی
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    از بهترین سخنرانیها تاریخ سیاسی ایران بود
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    از بهترین سخنرانیهای تاریخ سیاسی ایران بود
    • بی نام DE ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      10 36
      اگه خیلی راست میگی با احمدی نژاد مناظره کن همه مردم هم قضاوت کنن چون احمدی نژاد نیست هرچی ازدهنت میاد میگی.اخه مردم هوشیارن بنده خدا
  • بی نام US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    اگه راست میگه با احمدی نژاد مناظره کنه . این حرفا بعد 4 سال خریداری نداره و به اعتبار خودش لطمه میزنه ایشون از سایه احمدی نژاد هم میترسه . انتقاد از دولت قبل راحت یکی نیست به این اقا بگه خودت چکار کردی
    • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      23 2
      اگه واقعن حرفاشو گوش میدادی گفت چیکار کرده. داشته چهار سال آواربرداریِ هشت ساله دولت محبوب شمارو میکرده.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      21 3
      ما نه تنها از احمدی نژاد می ترسیم که ازش وحشت داریم. خدا رو شکر سایه اش کم شد
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      15 3
      نه نه با احمدی که خودش مهره سوخته نظام شد ، باید با مسولش مناظره کرد
    • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      13 1
      بعد از آشکار شدن چهره واقعی احمدی نژاد، کسی که حاضر باشه بره با احمدی نژاد مناظره کنه، لیاقت رای مردم رو نداره
    • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      10 1
      سلام کاسب تحریم
    • رضا زندیگان IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      10 2
      دوست عزیز.. احمدی نژاد بعنوان یک فرد توانایی جالبی داشت و آن هم همان زبان کوچه بازاری و بلد بودن زبان مردمان محروم جامعه ی ما بود، ولی وسعت فکری و رفتاری و توانائی مدیریتش در حد و اندازه ریاست جمهوری نبود جریان اصلاحطلب در انتخابات سال 84 اشتباه یک بزرگ در معرفی نامزد داشت و گروههای تندروی اصلاحطلب با تعصب و حمایت نابجا در رقابتی غلط که ناشی از ورود دکتر مصطفی معین بود و ایشان هم هیچگاه بنفع آقای هاشمی در دور اول انتخابات 84 کنار نرفت با دست خودشان بلیط برنده بخت آزمایی ریاست را بدست احمدی نژاد دادند، مطمئن باشید، آثار زیان بار مدیریت احمدی نژاد از اقتصاد تا سیاست و دیپلماسی و فرهنگ، تا سالها گریبانگیر این ملت خواهد بود... ترس از سایه احمدی نژاد یا حاضر جوابی وی فقط طنز تلخ سیاسی است
    • علی A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      12 1
      همه از آدمی که برای خودش شخصیت قائل نیست می‌ترسند.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      9 1
      به قول بهار ،آب بریز.....آره اخوی
    • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      12 1
      تحریمها رو برداشتند، تورم رو تک رقمی کردند، 2 میلیون شغل ایجاد کردند، صادرات نفت رو که متوقف شده بود به حالت قبل برگردوندند، بعد 37 سال قرارداد خرید هواپیما امضا کردند و هواپیمای نو وارد کردند، 57 هیأت اروپایی رو به ایران آوردند و قرارداد اقتصادی سیاسی امضا کردند و ...
    • بدون نام ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      2 1
      لطفا بدون تعصب
    • ایلیا GB ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      10 3
      حالا مثلا احمدی نژاد سال ۸۸ چکار کرد ؟ بگم بگم راه انداخت و عکس زن کاندیدای دیگری از زیر میز بالا آورد نشون داد، قرار بود نفت سر سفره ها بیاره چی شد. از هاله نور گفت و ۱۱ روز قهر کرد و خونه نشین شد. دیگه چی بگم ؟ والا شماها دلتون خوشه هااا
    • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      10 1
      خوب احمدی نژاد واقعا ترسناکه . آدم خرابکاری که 8 سال همه چیز رو نابود کرد در هر دوره ای ترسناکه
    • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      8 1
      خودش گفت چیکار کرد. گفت یا نگفت؟؟؟
    • بی نام GB ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      9 1
      اخه احمدی همون رفقای سابق گرمابه رد صلاحیت کردن حالا چرااااا ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      11 1
      یادت باشد احمدی نژاد حتی از دید اصول گرایان سفت و سخت شورای نگهبان هم، صلاحیتش رد شد و مناظره با فردی که حتی توسط هم کیشانش که 8 سال سنگ او را به سینه می زنند ولی هم اکنون وی را فاقد صلاحیت می دانند، کاری عبث است.
    • کورش A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      10 1
      حق با شماست. مناظره با احمدی نژاد کاری به غایت سخت است اما نه به دلیل منطقی بودن یا بر حق بودن او بلکه به این دلیل واضح که ایشان هیچ خط قرمز اخلاقی را در صحبت های خود مراعات نمی کنند. از قدیم گفته اند " از دیوار خراب ، آدم ... و .... پرهیز کن "
  • بی نام US ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    7 26
    وقتی کسی چیزی برا عرضه نداره باید دیگران را تخریب کنه . احمدی نژاد هرچقدر بد بود جهانگیری بهش مدیون چون لااقل چهانگیری از ایشون سبک مناظره را کپی برداری کرده
  • معظم زاده BE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    14 4
    اسحاق نامردی اگه انصراف بدی. عاشقتم.
  • کامیاب IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    17 1
    آفرین آقای جهانگیری من نامزد انتخابات 1400م رو مشخص کرده اسحاق جهانگیری
  • vرضا زندیگان IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    17 2
    جناب آقای جهانگیری.. مواضع معقول و صحبتهای منطقی و منصفانه ی شما تحسین برانگیز بود به دکتر روحانی باید احسنت گفت که معاونی چون شما را برای همکاری دعوت کرده است.
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    11 0
    اصلا هیچ نشانه ای از انتخابات در کشور نیست
  • بی نام BE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    12 2
    دکتر جهانگیری ثابت کرده که مردم فقط به ظاهر و قیافه افراد توجه ندارن بلکه سخن آنها را نیز می سنجند.
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 13
    جهانگیری خیلی شانس رییس جمهوری دارد ولی دارد مثل هاشمی و میرسلیم رفتار می کند. بنده خدا گیج است.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    7 2
    جهانگیری. محکم .صادق و راستگو.منطقی و باصلابت
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    8 1
    بسیار عالی بود هنوز از 8 سال کذایی دور نشدیم امیدوارم مردم فراموش نکنن
  • امیر IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 6
    فقط جهانگیری، تمام اعتدالیون و اصلاح طلبا باید براش تبلیغ کنن و روحانی هم عرصه رو به جوون ترا بدهالبته از زحمات روحانی در این 4 سال نباید به سادگی گذشت
  • بی نام DE ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    10 3
    خدا ما رو هیچ وقت به خاطر رای سال 84 به احمدی نژاد نمی بخشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    6 2
    ای کاش روحانی به نفع جهانگیری انصراف بده .
  • حیدرعلی A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    6 1
    اینکه احمدی نژاد تایید صلاحیت نشد یعنی قبول اشتباهات دوران ریاست جمهوری او از طرف همانهایی که حمایتش کردند.آقای روحانی مملکت را از سقوط حتمی نجات داد.یادم نرفته هرروز صبح جلوی بانکهاصف خرید سکه به امید افزایش قیمت در روز بعد.....صف سبد کالا که حتی به کارمندها هم می دادند....صف خرید دلار به امید فروش به قیمت بالاتر در روز بعد.....وقتی تک تک مردم سود می کردند در نهایت این سودها به جیب چه کسی می رفت؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    6 1
    البته قیمت دلار هم 10 تومان بود جمعیت هم 35 میلیون بود انبارهای کشور هم پر بود از اجناس به روز ترین صنایع منطقه در اختیار ایران بود ارتش ایران ژاندارم منطقه بود و ...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    6 4
    من ماندم شما احمدی نژادی ها چطور فردای قیامت میخواهید از این گمراهی وفاع کنید. مشکل مملکت ما اینکه که عده ای که اندکی فهم مسائل را ندارند ادعای فهمشون میشود در حد خدا اینم میشه نتیجه اش
  • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    7 3
    خدا حفظ كنه همچين مرداني رو در ايران زمين
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    4 8
    ملت جوگیر نشین.حرف زدن آسونه از ایشون قشنگترشم قبلا داشتیم حرف میزد اما همش باد هوا بود
  • بی نام SE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 2
    ماشالا
  • بی نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    4 3
    درود بر جهانگیری ضد فساد
  • علی A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    5 4
    این مرد واقعا ادم بزرگی بوده که خیلی ایشان ر ا نمی شناختند
  • ماهان IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    5 3
    کاملا مسلط و درجه یک.انشاالله با دکتر روحانی تو دو مناظره آخر بترکونن
  • بویراحمدی A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    6 3
    درود بر جهانگیری....
  • حاج رضا بشارتی A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    8 3
    احمدی نژاد با 45هزارتومان یارانه بنزین 80تومانی رو 1200تومان کرد گوشت 8هزار تومای رو 40000تومان کرد تورم 10درصدری رو 2500درصد کرد چرا بعضی ها خودشونو خواب کردن پراید 6میلیونیو21میلیون کرد هیچ کی جیک نمیزد العان اقا تازه میگه دولت روحانی چی کرده واقعا متاسفم با تمام وجود میگم درود بر روحانی ....
  • علی A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    9 3
    خدا رحمت کند آیت الله منتظری رو
  • سعید A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    3 16
    دولت انتقاد خدایی اون دولت بهتر از شما بود .
  • حسن A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    10 3
    احمدی نژاد فقط سفسطه بلده ولی سخنان آقای جهانگیری تماما منطقی و واقعیته من از گوش دادن به حرفاش لذت بردم و از ایرانی بودنم احساس غرور کردم
  • رضا IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    6 3
    و به او اسحاق را بخشیدیم
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    4 13
    هی نگوئید دولت قبل شما چکار کردید آن از اختلاس صندوق فرهنگیان ، حقوق های نجومی ، اعتبار نبخشیدن پاسپورتها ، کار بجایی رسیده که هر روز تهدید امریکا زیادتر شده ، ترکیه تهدید میکنه از همه بدتر عربستان تجاوز کرد ، کشت و ما را از حج محروم کرد و.... اگر واقعاً راست میگوئید قابل توجه جهانگیری و روحانی و.... احمدی نژاد را دعوت به مناظره کنید و برای مردم روشن گردد که راستگو کیست فقط رودررو مشکل را حل میکند ؟
  • ناشناس A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 6
    اسحاق فراتر از انتظار سخن میگوییدو بسیار باهوش است.
  • محمد A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    8 5
    احسنت جناب جهانگیری عزیز خیلی خوب صحبت کردی به نظر من شما صلاحیت رئیس جمهور شدن رو دارید ازتون خواهش میکنم تو رو به خدا تا آخرش بمون ما میخواهیم فقط به شما رای بدیم لطفا کنار نکشیا ......
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    11 3
    آفرین بر خبرانلاین که برخلاف فارس و مهر نظرات را آزادانه و محترمانه منتشر میکند خداقوت
  • علی IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    9 2
    صحبت های ایشان نشان داد در این مملکت هنوز هم می توان با عقل و منطق و درایت زندگی نه با پوپولیسم
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    2 13
    چنان می گویی قالیباف خارج از تهران بود انگار سفر اروپایی رفته بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    12 3
    امید وارم مردم ایران قدر چنین افرادی رابدانند با انکه این فرد برادر شهید است ولی مانند قالیباف از خون برادرش سوئ استفاده نکرد خدا به ما اگاهی بدهند تا دیگر گرفتار افرادی همجون احمدی نژاد وقالیباف ورئیسی و جلیلی بشویم بهترین نعمت برای هر کشور وجود عقلانیت در ان جامعه است
  • بی نام RO ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 4
    حقیقتا این نوع نگاه علمی که با صداقت ازدرون تجربه های اقای جهانگیری خود نیز یکی از موفقترین ومتعهدترین به ملت وسرزمین ایران را نشانه ها دارد ومی توان با این نوع نگاه به اینده امید داشت ومن به عنوان یک ایرانی به ذات این نگاه وقتی فکر میکنم برای زندگی دروطنم نشاط میگیرم. جانباز سالهای دفاع در عملیات خیبر اکبر محمدی
  • مهدی RO ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    8 4
    فراموش نکنیم که بارها و از سوی بسیاری از بزرگان کشور گفته شده تخلف های دیگری نیز در دوران احمدی نژاد وجود دارد که به دلیل جلوگیری از نامیدی مردم به آنها اشاره نمی شود.
  • امید A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    12 3
    آقایونی که میگید خودت چیکار کردی؟ دلار رو توی 4 سال از 4000 تومان به 3700 رساند. تورم 45 درصد رو به زیر 9 درصد رساند. برای اولین بار واردات بر صادرات پیشی گرفت. بعد از 40 سال هواپیمای نو به کشور وارد کرد. چنان با اقتدار رفتار کرد که در اوپک برای اولین بار تصمصم عدم کاهش نفت برای ایران برخلاف تمام کشورهای دیگر صادر شد و اجازه کاهش نفت را نداد و ... بازهم میگید خودت چیکار کردی؟؟؟
  • رضا A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    15 6
    اين دولت هر كاري نكرده لا اقل از حيثيت ايران در دنيا دفاع كرده شما ببينيد براي ورد به آسما ايران چه رقابتي بين غول هايي ةواپيمايي هست علي رغم اون همه شاخ و شونه هاي ترامپ.ببينيد تو دنيا بر سر ورود در بازار و سرمايه گذاري چه رقابتي در حال شكل گيري هست بر سر ايران.آره دولت قبل جايش واقعا خاليه و اين يه بي انصافي هست كه نيستند تا در برابر ملت ايران پاسخگو باشند.شما رشد گردشگر خارجي را در شهرهايتان ببينيد بريد در اين چهار سال نرخ رشد دلار و سكه را چك كنيد در اطراف و خانواده تان ببينيد ديگه چند نفر هستن كه با كار دلالي بتونن خون مردمو تو شيشه كنن .جدا از هر حذب و شاخه سياسي براي رشد ايران فكر كنين حيف هست كه اين همه خدمات ديده نشود به فكر ايران باشيد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    6 22
    حالا فهمیدم چرا بغض کرده بود جهانگیری تو حرف دیشبمگه فیلم خونه رو می گفت نشون دادن وگفت که خونه من نبوده خونه همسایه بوده، بغض کرده بود چرا خونه همسایه هم خونه خودش نیستبرا همین اشک تمساح می ریخت که راحت بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    10 2
    اقای جهانگیری نیاز به صحبت و شفاف سازی بیشتر است
  • بی نام SE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    2 0
    همه بيان راي بدن تا عوام فريبان به قدرت نرسند.