پایان ۲۷ساعت عکس‌برداری هوایی از ۳۰۰منطقه زلزله‌زده غرب ایران/ اعلام میزان خسارت‌های زلزله تاپایان هفته

گروه پروازی سازمان نقشه‌برداری کشور طی سه روز با انجام ۲۷ ساعت پرواز، عملیات عکسبرداری هوایی مناطق زلزله زده شهری و روستایی استان کرمانشاه را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در این باره گفت: ساعاتی پس از وقوع زلزله در برخی مناطق غربی کشور، کمیته بحران تشکیل و مصوب شد به منظور آمایش دقیق نقاط آسیب دیده، عکسبرداری هوایی از این مناطق صورت گیرد.

به گفته شفیعی، کادر پروازی سازمان نقشه‌برداری کشور، ظهر روز همان روز به فرودگاه همدان اعزام شده و پس اخذ مجوزهای لازم و تعیین محدوده پرواز توسط متخصصین سازمان، زمینه برای پرواز و آغاز عملیات عکسبرداری هوایی فراهم شد.

وی افزود: این عملیات که توسط تیمی متشکل از کادر پروازی و متخصصین عکسبرداری هوایی انجام شد، از حیث وسعت میدان، زمان اجرا و ترافیک هوایی، یکی از کم نظیرترین عملیات‌های عکسبرداری هوایی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اظهار داشت: در این عملیات از ۲۰ شهر و ۳۰۰ روستای زلزله‌زده، مجموعا نزدیک به 4 هزار پلات تصویر هوایی تهیه شد.

شفیعی در توضیح ویژگی‌های این تصاویر گفت: عکسبرداری‌ هوایی از ارتفاع پروازی مناسب با استفاده از دوربین فوق حرفه‌ای 200 مگاپیکسلی و مطابق با استانداردهای روز انجام شده است. کیفیت این تصاویر به گونه‌ای است که هر جسم بزرگتر از 10 سانتیمترمربع بر روی زمین قابل تشخیص است.

وی گفت: هم اکنون تیمی متشکل از متخصصان زبده‌ سازمان نقشه‌برداری کشور در حال بررسی و تفسیر این تصاویر هستند تا حجم دقیق آسیب سازه‌ای در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی مشخص شود.

شفیعی از اتمام بررسی‌های کارشناسی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: گزارش نهایی سازمان نقشه‌برداری کشور از مناطق زلزله زده، اوایل هفته آتی به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود. این گزارش مرجع قابل اتکایی برای مدیریت پسازلزله به شمار می‌رود و بویژه به نهادهای برنامه‌ریز در چگونگی مدیریت منابع مالی در دوره بازسازی کمک می‌کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =