عضو جبهه پایداری گفت: به این دلیل که نمی‌خواهیم کار در دست طرف مقابل باشد ظرفیت ها را از دست یکدیگر می‌قاپیم و گاهی هم آن را در جمع خودمان احتکار می‌کنیم که نتیجه آن خدمت به مردم نیست.

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر دبیر جبهه پایداری در خراسان رضوی درباره ایده مطرح شده در خصوص گفت و گو میان اصلاح طلبان و اصولگرایان به خبرآنلاین گفت: آن چیزی که ما در جامعه  به آن نیاز داریم این است که بتوانیم ظرفیت ها و تنوع تفکرات سیاسی در کشور را بالا ببریم اما امروز به این دلیل که نمی خواهیم کار در دست طرف مقابل باشد ظرفیت ها را از دست یکدیگر می قاپیم و گاهی هم آن را در جمع خودمان احتکار می کنیم که نتیجه آن خدمت به مردم نیست.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه ما باید به سمتی حرکت کنیم که این تنوع ها باعث رقابت سازنده در خدمت رسانی به کشور شود، گفت: اینکه معنای اصلاح طلبی و اصولگرایی به معنای انحصار طلبی باشد که در نهایت به مردم ضرر برساند هر دو غلط است.

او در پاسخ به این سوال که این گفت و گوها می تواند پایان انحصارطلبی ها باشد گفت: اگر گفت و گوی واقعی شکل بگیرد و این احساس به وجود بیاید که طرف مقابل هم باید باشد و حضور داشته باشد می تواند انحصارطلبی ها را پایان دهد اما به اعتقاد  من این باور هنوز به وجود نیامده است.

او افزود: شاید حرف های کلی مطرح می شود اما عمل افراد است که تعین کننده است. هرگاه در این مسیر اقدام شد که فارغ نگاه به  گرایش سیاسی افراد از ظرفیت او در  اداره کشور استفاد کنم آن زمان است که گام های موثر برداشته می شود. به نظرم اصولگرای واقعی و اصلاح طلب واقعی آن است که چنین رفتاری داشته باشد.

پژمان‌فر گفت: کسانی که رفتاری غیر از این دارند نه در مبنا و چارچوب خود ونظام جمهوری اسلامی اصولگرا هستند و نه در مبنای خود اصلاح طلب هستند.

او در پاسخ به این سوال که این انتقاد را اتفاقا اصلاح طلبان به اصولگرایان وارد می کنند گفت: معمولا افراد هه چیز را زیر بال و پر خود جمع می کنند و دائما می گویند دیگران سهم ما را برده اند. اگر کسی به منظور استفاده از ظرفیت ها گام برداشت او کاری کرده است امروز همه می گویند چرا از ما کم است؛ البته من نمی خواهم وارد این موضوع شوم اما باید دید امروز چقدر فرمانداران  و مدیران و... این کار را انجام می دهند.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند این گفت و گو ها را انجام دهند گفت: بخشی از این گفت‌وگو ها می تواند از طریق مدیران و چهره های جریان ها به پیش برود و بخش دیگرهم از طریق بدنه این جریانات می تواند دنبال شود.

او ادامه داد: به نظرم ما نیاز به فرهنگ داریم در این زمینه ما هنوز به بخشی از کشور به نگاه تهدید می نگریم درحالی که باید به عنوان فرصت نگاه شود شاید امروز جوانی حرف تندی به من بزنند اما این فرصت است.

نصرالله پژمان‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار است در این زمینه اتاق فکری شکل بگیرد گفت: با اتاق فکر و ... مشکلات حل نمی شود هرچند ممکن است اقدام مثبتی باشد اما کار، اینگونه درست نمی شود.  

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =