۳ توصیه‌مهم رهبرانقلاب به دولت‌دوازدهم/ دودستگی مضر است

رهبر انقلاب فرمودند: نسل جدید ما فراموش نکند که ما دوره قبل از انقلاب را با همه وجود لمس کردیم، دیکتاتوری، در حاشیه بودن و بی اعتنایی به مردم را با همه وجود دیدیم. مردم قبل از پیروزی انقلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازهم در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: این جلسه، جلسه بسیار مهمی است، روزهای مهم و تعیین کننده است. تصادف و تقارن این مراسم و این جلسه با ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) برای دل های مشتاق ملت ایران و جمع حاضر مایه تبرک است. امیدواریم بتوانیم همچنان که آن بزرگوار در همین کشور خود ما و در شهرهای نزدیک به طوس یعنی نیشابور آن حدیث معروف را بیان نمود و کلمه توحید را پایه و اساس دین معرفی فرمود، ما نیز بتوانیم کلمه توحید را و حقیقت توحید را در زندگی شخصی و اجتماعی و در پایه های حکومت جمهوری اسلامی استقرار ببخشیم.

ایشان تاکید کردند: اهمیت این جلسه از دو نظر است؛ یکی اینکه آغاز یک دوره مدیریت جدید کشور است. که این امیدواری وجود دارد که انشالله مسئولانی که همراه با رئیس جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد با ابتکارات جدید و توانمندی بیش از گذشته انشالله ملت را خرسند و خوشحال کنند و همین خواسته ها و مطالبی که رئیس جمهور محترم در بیانات شان عنوان کردند برآورده کنند.

رهبری معظم تصریح فرمودند: جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم سالاری است. این دوازدهمین جلسه ای از این نوع است. یعنی ملت ایران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش آفرینی کردند. این مساله خیلی مهمی است. انتخابات مردم و گزینش های مردمی ده تا مجلس هم بوجود آورده است، پنج شورای شهر و روستا را تشکیل داده است. پنج مجلس خبرگان را بوجود آورده است. اینها از برکت انقلاب است.

رهبر انقلاب فرمودند: نسل جدید ما فراموش نکند که ما دوره قبل از انقلاب را با همه وجود لمس کردیم، دیکتاتوری، در حاشیه بودن و بی اعتنایی به مردم را با همه وجود دیدیم. مردم قبل از پیروزی انقلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند. روسا، سلاطین و پادشاهان می آمدند و می رفتند و مردم تماشاچی بودند. انقلاب اسلامی آمد و مردم را از حاشیه به متن آورد. مردم صاحب اختیار شدند. این دوازدهمین باری است که نتیجه گزینش مردم مشخص می شود.

ایشان تاکید کردند: یاد کنیم از امام بزرگوارمان که، عزم راسخ و شجاعت بی نظیر آن مرد بزرگ این دستاوردها را به ملت ایران داد. ما مسئولان و بقیه مردم باید افتخار کنیم که در دورانی قرار گرفتیم که خدای متعال مردم بزرگی را در میان مردم برگزید که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد. این کار کوچکی نیست. ایشان توانست به طور کلی جهت حرکت کشور و ملت ایران را تغییر دهد. امام بزرگوار وارد میدان شد، شجاعت بی نظیر، توکل او به خدا، اعتماد او به مردم و ..توانست این انقلاب را بوجود آورد.

معظم له تصریح کردند: در این دوران قریب به چهل سال یک سلسله بهم پیوسته مسئولانی هم هستند که اینها هرکدام در نوبت خود و به سهم خود تلاشی کردند، زحمت کشیدند، ابتکاری به خرج دادند و ایفای نقش کردند. امروز محصول کار مجوعه دست اندرکاران و مسئولان نظام در اختیار مسئولانی است که امروز انشالله مشغول کار خواهند شد. 

در ادامه بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است؛

*همکاران رییس جمهور محترم باید بر این سرمایه ملی بیفزایند و آن را تحویل نسل بعد و مدیران بعدی بدهند که روز به روز این حرکت گسترده تر شود. در این 4 دهه ملت و دولت کارهای بزرگی کردند، زیربناهای علمی و اجرایی و عملی و فکری فراوانی در کشور به وجود آمده است که مطلقا قبل از انقلاب وجود نداشت.

*این زیربناها سکوهای پرش این ملت به سوی آینده هستند. تجربه های متراکمی در اختیار مسوولان قرار گرفته است. نسل های جدیدی با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه تربیت شده اند و امروز آماده اند. در اوایل انقلاب ما اینقدر شخصیت آماده مدیریت نداشتیم. امروز جوانان زیادی برای نقش آفرینی در بخشهای مختلف کشور فراوانند. تلاش این مجموعه مردان فعال و دولتمردان موثر در طول این 4 دهه توانسته این ظرفیت عظیم را در اختیار ملت بگذارد.

*مسوولان ما توانستند در طول این دهه با دنیا همکاری کنند علیرغم اینکه همواره دشمنان خواستند ملت ایران را منزوی کنند اما ملت منزوی نشده است اما با استکبار مقابله جدی کرده است. در مقابل ترفندها ایستادگی کرده اند و دشمن همچنان مشغول است.

*یکی از نکاتی که باید تکرار کنم که نباید از ذهن کسی بیرون برود حضور دشمن و ترفندهای ان است. امام علی فرمودند: اگر شما در سنگر خوابتان برد در سنگر مقابل شما چشمی بیدار است و علیه شما فعالیت کند. نباید مراقبت را فراموش کنید. مسوولان مخاطب اصلی این سخن هستند. دشمن مشغول دشمنی است اما به فضل الهی ملت ایران آبدیده شدند. ما را تحریم کردند و مشکلاتی برای کشور به وجود آمد اما تحریم ها موجب شد چشم ما بر روی امکانات خودمان باز شد. وقتی تحریم شدیم به خود آمدیم و ظرفیت های داخلی را پیدا کردیم و استفاده کردیم. امروز علیرغم میل دشمن ما از لحاظ سیاسی، نظامی و امنیتی قوی هستیم.

*جمهوری اسلامی به مراتب مقتدرتر از سال های اول است. ما از ترفندی که دشمن علیه ما به کار برد به نفع خودمان بهره بردیم. بعضی ها صریح دشمنی می کند مثل مسوولان کنونی آمریکا و بعضی هم با دست های چدنی در دست کش های مخملی با ملت ما دشمنی می کنند . اما اعتماد به نفس ملت ما افزایش پیدا کرده است و ماامروز به مراتب از سال های اول قوی تریم.

*ما راه های مقابله با دشمن را هم بلدیم. امروز ملت ایران راههای مقابله با دشمن را یاد گرفته است. مسوولان می دانند چگونه برخورد کنند و برخورد می کنند و ما از دشمن هیچ هراسی نداریم.

* مسولان کشور به خصوص مجموعه ای که به زودی در اطراف رئیس جمهوری، هیأت دولت و قوه مجریه را تشکیل خواهند داد، بدانید ظرفیت بالایی در اختیار شماست. استعدادها را باید شناخت و از آنها بهره برداری کرد. شما با تکیه به روحیه انقلابی، کار جهادی، حمایت مردمی با انبوه سرمایه های مادی و معنوی می توانید کشور را پیش ببرید.

* چند جهت گیری را توصیه می کنم. جهت گیری اول توجه به مشکلات مردم است که امروز در درجه اول مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد که کشور را باید به نقطه قابل قبولی در 4 سال آینده برسانید. توصیه دوم تعامل گسترده با دنیا است. این درست نقطه مقابل آنی است که دشمنان و سلطه گران جهانی دنبالش هستند. ما می توانیم به کشورهای دنیا کمک کنیم و از کمک آنها بهره مند شویم. اقلیم و جغرافیا و ظرفیت های ما این را فراهم می کند.

* توصیه دیگر آنکه در برابر هر سلطه طلبی با صلابت و قدرت ظاهر شوید. امروز از همه متجاوزتر و وقیح تر رژیم ایالات متحده آمریکاست. در مقابل اینها با قدرت و صلابت ظاهر شوید. چهار دهه فعالیت بین المللی به مان نشان می دهد، هزینه تسلیم مقابل رژیم های زورگو بیشتر از مقاومت در مقابل آنهاست. تسلیم ملت ها را بیچاره و آنها را از ارزش های انسانی دور می کند بنابراین تسلیم شدن در مقابل زورگویان هزینه های سنگینی دارد.

*ما مقابل خواسته های سلطه گران تسلیم نشدیم و امروز امکانات مان از دیروز خیلی بیشتر است. ایستادیم در مقابل آنها و تسلیم هم نشدیم. البته شهیدان و فداکارانی داشتیم، شخصیت های بزرگ و ارزشمندی را از دست دایم اما جمهوری اسلامی حرکت و شعارهای خود را برجسته تر کرده است.

* توصیه می کنم. مسئولیت و توانایی را امانت بدانید. همچنان که امیرالمومنین فرمود «این برگردن تو امانتی است». مسئولیت امانت الهی است که باید آن را حفظ امانت کرد.

* توصیه بعدی این است که وقت کم و کار بسیار است، اولویت ها را در برنامه ریزی ها و هزینه کردها درنظر بگیرید. امروز اولویت همین هایی است که رئیس جمهور محترم نیز به آنها اشاره کرد، بحث عدالت و ریشه کن کردن فقر و فساد اولویت های اول است.

* با برنامه حرکت کنید، برنامه ششم، برنامه جامعی است، امسال هم سال شروع برنامه است البته تأخیر داریم باید برنامه ششم از سال پیش شروع می شد. باید با دقت کامل و پیش بینی همه امکانات حرکت انجام شود.

*اتحاد ملت را مهم بشماریم. هرچه داریم از وحدت و اتحاد ملت با مسئولان و مجریان کشور داریم. دودستگی های مضر ایجاد نشود. مردم سلایق مختلف دارند بسیار خوب بگذاریم با سلایق مختلف مردم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند سلایق مختلف به معنی درگیری و گریبان گیری نیست. التهاب آفرینی نباید انجام شود.

*از شنیدن نظرات مخالفان آشفته نشوید. بگذاریم دیگران از ما انتقاد کنند.

*نقص هم در کارهای ما کم نیست. انتقادها را بپذیریم و تحمل کنیم. به میان مردم بروید و با مردم بی واسطه حرف بزنید. گزارش هایی که به ما می رسد هرچند صادقانه باشد اما خیلی تفاوت دارد با آنچه که انسان با مواجهه با مردم می بیند. قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را بدانید. نیروهای مومن پر انگیزه و انقلابی کسانی هستند که در مشکلات کشور را حفظ می کنند و سینه سپر می کنند.

*در تصمیم گیری های بین المللی به یاد داشته باشید که دشمن همه توانش را به کار برده که شما را نابود کند. مسوولان دولت هایی که صریح می گویند که در صدد نابودی جمهوری اسلامی هستند بعضی هم پنهان می کنند. تعامل بین المللی نباید ما را از این نکته که دشمنانی هستند که می خواهند ما را نابود کنند غافل کند. شما موشک ماهواره بر به فضا پرتاب می کنید آن ها جنجال به پا می کنند. در حالیکه یک کار علمی و معمولی برای ملت است. این ها نشانه های این است که باید بیشتر مراقب باشید و پاسخ به این دشمنی ها قوی تر شدن است. مراد من از قوی شدن فقط در زمینه نظامی و امنیتی نیست. در زمینه های فرهنگی و اقتصادی و حفظ هویت اسلامی باید قوی تر بشویم . این پاسخ به دشمن است.

*به خدا توکل کنید. وعده نصرت الهیی را باور کنید. شما در راه اقامه دین و حاکمیت دین خدا هستید و این نصرت الهی است و مطمئن باشید که خدا شما را نصرت می دهد. در مقابل دین سیتزی ها و قانون شکنی ها بی تفاوت نباشید و بدانید آینده متعلق به شما است.


2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =