مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات، از شناسایی ۲۲۰ محصول بومی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: گواهی تاییدیه برای ۱۰ محصول نیز آماده شده ارائه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فروزنده دوست، در نشست هم اندیشی چالش ها و راهکارهای بهبود نظام عرضه خدمات و محصولات افتا - امنیت فضای تبادل اطلاعات- با اشاره به شناسایی ۲۲۰ محصول بومی در حوزه امنیت اطلاعات اظهار داشت: گواهی تاییدیه برای ۱۰ محصول نیز آماده شده که در صورت تکمیل مدارک به آنها ارائه خواهد شد؛ همچنین در حال حاضر ۳۷ محصول در دست بررسی قرار دارند که باید ارزیابی مجدد روی آنها صورت گیرد.

۸ آزمایشگاه برای تایید محصولات بومی امنیت سایبر راه اندازی شد

وی با بیان اینکه در راستای افزایش کمی و کیفی ارزیابی ها و همچنین کاهش هزینه تولیدکنندگان محصولات بومی افتا، تعداد آزمایشگاه های تایید نمونه افزایش یافته است تصریح کرد: هم اکنون ۸ آزمایشگاه مورد تایید مرکز راهبردی افتا، به منظور ارزیابی محصولات بومی افتا در حال فعالیت هستند.

۴۰ شرکت پروانه خدمات مشاوره امنیت دریافت کردند

دراین نشست محمدرضا میراسکندری مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات نیز با اعلام استفاده از ظرفیتهای بومی استانی برای مشاوره سیستم مدیریت امنیت اطلاعات - ISMS - اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات در نظر دارد تا از ظرفیت شرکت های بومی در استان ها به منظور انجام خدمات مشاوره ای در خصوص پیاده سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ شرکت پروانه ارائه خدمات مشاوره در خصوص پیاده سازی ISMS دریافت کرده اند که این آمار طی چهار سال گذشته ۱۰ برابر شده و زمینه خدمت رسانی مطلوب تری را برای مخاطبان فراهم کرده است.

مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات گفت: هم اکنون مشاوران در این حوزه خدمات خود را در سطح کشور به متقاضیان ارایه می کنند و شرکت های بومی نیز می توانند با ارائه مدارک و پس از احراز صلاحیت، گواهینامه ارائه خدمات مشاوره را دریافت کنند.

۹ شرکت پروانه خدمات آموزشی امنیت اطلاعات دریافت کردند

میراسکندری، آموزش را یکی از اصلی ترین پایه های پیاده سازی ISMS دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۹ شرکت پروانه ارایه خدمات آموزشی را دریافت کرده اند که با توجه به ظرفیت و نیاز موجود در سطح کشور، شرکت های توانمند می توانند با ارایه مدارک نسبت به دریافت پروانه فعالیت در این بخش اقدام کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =