۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

رییس شاخه ایتالیایی اتحادیه مزایای کارفرمایان بین‌المللی می گوید که ایران باید در راستای تغییر سن بازنشستگی و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کرد.

به گزارش حبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، فرانچسکو بريگانتي، در نشست "پايداري بلند مدت صندوق هاي بازنشستگي در شرايط در حال تحول" که با حضور احمد ميدري، معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي، محمود اسلاميان، مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري و جمعي از مديران صندوق‌هاي بازنشستگي ايران، کارشناسان و مديران صندوق‌هاي بازنشستگي کارکنان دولتي از کشورهاي مختلف جهان، صبح امروز (سه شنبه) ۲۸ شهريور ماه در تهران برگزار شد، گفت: بالا رفتن سن اميد به زندگي تنها در ايران رخ نداده و در اروپا نيز وضع به همين منوال است.

رئيس شاخه ايتاليايي اتحاديه مزاياي کارفرمايان بين‌المللي با تاکيد بر اينکه همه کشورها سن بازنشستگي را تغيير داده اند، خاطرنشان کرد: بايد در راستاي تغيير سن بازنشستگي و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کرد تا بتوانيم از پيشامدهاي بغرنج آتي جلوگيري کنيم.

بريگانتي همچنين به مشکلاتي که صندوق هاي بازنشستگي با آن ها مواجه هستند اشاره و درباره راهکارهاي مقابله با اين مشکلات، تصريح کرد: در برخي کشورهاي اروپايي برنامه اي را پياده کردند تا سن بازنشستگي و ساعت کاري بين آقايان و بانوان يکسان شود. اين اصلاحات زمان بر است و چند سال طول مي کشد تا اثرات آن پديدار شود. عمده ترين روندي که مي توان براي حل مشکل از آن استفاده کرد، استفاده ترکيبي از سيستم هاي DB و DC است.

وي با بررسي راهکارهاي چند کشور براي حل مشکلات صندوق هاي بازنشستگي، اظهار داشت: يکي از راهکارهايي که در اين کشورها اجرا شد، ادغام صندوق هاي دولتي و خصوصي بود، علاوه براي پايدار کردن شرايط صندوق ها نبايد قول مزاياي زياد را به افراد تحت پوشش صندوق داد، چرا که کشورهاي موفق در اين زمينه از سيستم هاي تلفيقي مستمري استفاده مي کنند و يکي از راهکارهايشان اصلاح مزاياي مستمري است. 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 0
    کاملا درسته.... بازنشستگی زودهنگام فقط درخواست اون کارگرای بیچاره ای هستش که همه جوره حقشون ضایع شده. لااقل اینجوری زودتر تا جوان هستن بازنشسته می شن و می رن سراغ یه کار دیگه تا بتونن یکم چاله چوله هاشون رو پر کنن.
    • soheil A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      0 0
      اره دقیقا همچیمون درست شده فقط مونده سنه بازنشستگی.هیچ کدوم از برنامه هایی که در صندوق های بازنشستگی وجود داره منطقی و انسانی نیست پر از اشتباه چالو چوله و راه برای دور زدن ،متاسفانه مردم ما در فقر کامل اطلاعات مربوط به بیمه و خیلی چیز های دیگر هستند و مسئولینم فقط مواردی که به نفع خودشان هست رو تبلیغ میکنن دوستان در آینده نزدیک هیج طرحی به نفع مردم صادر نخواهد شد و فقط ادعای نظر خواهی وجود دارد.خداوند همه ی مارا عاقبت به خیر کند.
    • بی نام AT ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      0 0
      مشکلات چندشغله بودن و بیکاری و بازنشستگی باید با هم در نظر گرفته شوند و راه حل ارائه کرد وگرنه به یک چیز رو درست کردن و بقیه رو خرابتر کردن منتهی میشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    8 1
    شغلی که از روی علاقه انتخاب بشه سی سال خدمت اندازه سه سال به نظر می رسد وبرعکس. بدبختی ما اینه در تمام کارهامون مثل انتخاب رشته تحصیلی ، ازدواج ، انتخاب شغل و... ابتدا به علت رفع یه سری نیازها تن به هرکاری می دهیم وبعد رفع نیاز تازه یادمون می افته که علایق مون چی هستند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 0
    نتیجه می گیریم که اگر دستمزدها عادلانه بشه اون وقت شاهد خواهیم بود که مردم ایران هم بهتر کار می کنند و هم دائم مشتاق بازنشستگی نیستند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    6 0
    بابا اندازه همه دنیا حقوق بدین والا ما سر کار می مونیم . می خواهیم بازنشسته بشیم که بریم سراغ شغل بعدی چرخمون بچرخه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    8 0
    شما از چه بابت ما رو با کانادا و اروپا مقایسه کردی؟؟؟؟؟؟؟؟ اقتصادمون مثل اوناس؟ درآمدو رفاه و آسایش مون؟ وجهه اجتماعی و بین المللیمون؟؟؟ واقعا چی مون؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    4 0
    وضعیت دستمزدها برای عامه مردم ژن های معمولی خیلی خرابه وبازنشستگی هم برای عامه مردم چندان جذاب نیست چون با وضعیت کار مخصوصا برای کارگران دیگه در سن 50 سالگی توانی نمونده که یتونن از این شرایط استفاده کنن .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 4
    کلا ما ایرانیها اب و برق گاز و بنزین زیاد مصرف می کنیم زیاد هم غذا می خوریم هیچ کاری هم نمی کنیم علاقه ایی هم به کار کردن نداریم فقط می خوریم و میخابیم دست دولت خدمت گذار هم دردنکنه که ما تنبلای بی مصرف و به فرزند خوندگی قبول کرد.روحانی مچکریم.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 1
    ضمن عرض سلام کارمند و کارگر ایرانی تا زمانی بمیره و 40روز در قبر باقی بمانه بازنشته نمیشه .می گی چرا از دولت و وزیر رفاه بپرس که بعضی از بازنشسته ها با 800هزتومان دارن زندگی میکنن پس باید مجددا شروع به کار دوم بکنن منتهی نه در شان یک شهروند واقعا من جای دولت خجالت میکشم.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 1
    کارمندان آموزش وپرورش بعدازبازنشستگی بدبختا یامسافرکشی یادرمغازه ای شاگردی می کنندشمامسخره کردید بااین نوشته ها الکی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    مگه إيراني ها بازنشسته هم مي شوند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    والا هر چی فکر می کنم می بینم با این حقوق ها دنیای ما شده عاقبت یزید . این هم شد زندگی ؟ این هم شد حقوق ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    با سلام بنده یکسال ونیم دیگر باز نشسته میشوم با در نظر گرفتن قانون جدید که دوسال آخر ملاک باز نشستگی است اگر مبلغ 500 هزارتومان توسط کارفرما به حقوق اینجانب اضافه شود آیا غیر متعارف میباشد در این صورت اگر غیر متعارف باشد آیا کارفرما جریمه میشود در این صور مبلغ جریمه چه مقدار میباشد متشکرم از جوابی که خواهید داد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    لطفا آنچه قانون بودجه از سال 85 تا 96 در مورد افزایش حقوق بازنشستگان گفته است عمل کنید ... پلکانی عوامفریبانه و زشت را رها کنید . از ریاست محترم جمهوری اسلامی استدعا دارد این جور مسئولان را کنترل و هدایت فرمایند .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    بالاخره نفهمیدیم چی شد فقط بلدن با ارقام و اعداد بازی کنن مگه قرار نبود پایه حقوق همه بازنشسته ها 2میلیون تومن بشه...فقط بلدین حرف بزنین....فک کنم آفتاب فقط در آسمون ی عده خاص تابان.....
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    این موضوع یعنی کلا مسئله را منتفی کردن چون چه کسی در سن 30 سالگی استخدام دولت شده که حالا بعد از 50 سالگی با 20 سال سابقه بازنشسته بشه ؟ واقعا دست سنگ اندازها درد کنه . کاش به جای فکر کردن به اصطلاح بی پولی صندوق کمی هم به بنیان خانواده ها و نیاز فرزندان به حضور بیشتر مادران و نیز توان جسمی اکثر خانمها بعد از ساعت اداری تازه ، وظیفه سنگین خانه دارایشان شروع میشهبعضی از خانم های شاغل فکر می کردند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    چرا کسی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نمی گوید فقط برای حداقل بگیرها اعلام شده و دیگر سطوح را به بعد موکول کردند پس کی اعلام می کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    لطفا آنچه قانون بودجه از سال 85 تا 96 در مورد افزایش حقوق بازنشستگان گفته است عمل کنید ... پلکانی عوامفریبانه و زشت را رها کنید . از ریاست محترم جمهوری اسلامی استدعا دارد این جور مسئولان را کنترل و هدایت فرمایند .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    بفرمایید تا الان چقدر از سرمایه گذاری های صندوق های بازنشستگی سود آور بودند و چه مقدار از آنها با ضرر و زیان همراه بودند؟ صندوق ها در اختیار یه عده آدم های بدون تجربه اقتصادی هستند که چون پول خودشون هم نیست هر جور میخوان در سرمایه گذاری های بدون فایده آنها را خرج می کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    مثلا همین فولاد صبای خلیج فارس که سالهاست پول صندوق بازنشستگی کشوری را در آن هزینه کردند و فقط ارزش دفتری دارد و ارزش اقتصادی ندارد. یعنی توی دفاتر کلی می ارزه اما هیشکی حاضر نیست دوریال جاش پول بده و هنوز هم به بهره برداری نرسیده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    چرا قوانین وزارت کار طوری است که در نهایت بعد از مثلا30 سال کار خیلی راحت مکارگران متضرر و با حداقل حقوق بازنشست میشوند؟الان قوانین طوری است که کارفرما و سازمان تامین اجتماعی خیلی راحت میتوانند سو استفاده کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    پس جرا هنوز حقوق معلمان بازنشسته پرداخت نشده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    واقعا کسی با 50 سال سن باید باز نشسته بشه اونم تو یک کشور جهان سومی با اقتصاد ازهم پاشیده در اثر تحریم و سو مدیریت واقعا چرا اینکارها رو انجام میدین واقعا چرا ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    خیلی زحمت کشیدن، خسته نباشن واقعا
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    طبق انچه مسئولین قبلا وعده داده بودند حقو ق بازنشستگان در برنامه ششم باید پنجاه درصد افزایش یابد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    من در سن 30 سالگی به استخدام آموزش و پرورش در آمدم و آلان در سن 52 سالگی 22 سال سابقه خدمت دارم و از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده ام .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی هم که هیچوقت اهمیت نداشتند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    فکر کنم مجلس به فکر همه هست جز مستمری بگیران تامین اجتماعی؟یعنی زور مجلس به تامین اجتماعی نمیرسه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    کارمند بازنشسته با سی سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتمایی ماهی یک میلیون یکصد هزارتومان حقوق میگیرم واز مسعولان بشدت ناراضی ام وحرف بیخود می زنند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    با توجه به این که در آغاز دی ماه وپس از قطع حق اولاد و عائله مندی از سوی سازمان بازنشستگی نسبت به ارائه ی مدارک اقدام نمودیم ، خواهشمند است سازمان مزبور توضیح دهد چرا معوقه آذر ماه را پرداخت نمی کند ؟ ضمنا اضافه می نماید حق اولاد و عائله مندی دی ماه پرداخت گردیده است
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    سطح عمومی دستمزد درایزان کلا پایین است علاوه بربازنشستگان شاغلان هم مجبورند دو جاکارکنند قیمتها بی رویه بالاست ودرامد کفاف زندگی هیچ قشری را نمیده کمکهای دولتی بسیارناچیزند یارانه ها ناچیزو نابرابرتوزیع میشود نمونه این کمکها درسایرکشورها هست مسیولین زحمت بکشن کپی کنن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    لطفا بفرمایید ،مگر بازنشسته ۳۰ سال حقوق بازنشستگی خود را مرداخت کرده،چکاریش کردن؟ چه منتی دارید؟انها که با پول کارمندان برای خود حق و حقوق تعیین می کنند ،جواب دهند ،کجا بردند اون پولهایی که ماهیانه از حقوق کارمند کسر میشود؟مدیریت مالی و اقتصادی ندارید ،چرا در جایگاه مس؟ ول صندوق هستید؟خیانت در امانت ؟؟تا امروز ممر درامد شماها و دوستان بوده حالا شده بار؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    چرا حقوق بعضی از بازنشستگان نفت نمیدین
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    1 0
    در این کشور برخی اینقدر دوست دارن به مردم خدمت کنند که تا لب گور هم تشنه قدرتند
    • بی نام AT ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      0 0
      احسنت
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    آخه وقتی 60 سالم شد و یه پام لب گوره حقوق بازنشستگی به چه دردم می خوره ؟ من بیمه سلامت هستم و پول مفت به این بیمه ها ندادم که دلخوش بشم به بازنشستگی .