رئیس کل دادگستری استان قزوین: حریق باغ های سنتی قزوین در ابعاد مختلف بررسی می شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: موضوع حریق باغ های سنتی قزوین از لحظات ابتدایی وقوع مورد توجه و بررسی مسئولان بوده و دستگاه قضایی در حال بررسی این موضوع است تا با عامل یا عوامل این اقدام برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری بیان داشت: موضوع منابع طبیعی همواره از مسائل مورد توجه جدی در دستگاه قضایی است به طوری که جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با استمرار و طرح موضوع های روز برگزار می شود.
وی ادامه داد: وظیفه شرعی، اخلاقی، قانونی و انسانی همه ما ایجاب می‌کند تا از این نعمت های الهی برای انتقال آن برای نسل های بعدی و استفاده بهینه خودمان از آن به نحو احسن حفاظت کنیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با انتقاد از نحوه صیانت از منابع طبیعی در طول سالیان گذشته گفت: متاسفانه افراد سودجو بسیاری از مراتعی که متعلق به عموم مردم است، تخریب و تصرف کرده‌اند که باید علل و عوامل آن را در عوامل فرهنگی و آموزشی، عدم احساس مسئولیت نهادها و دستگاههای متولی، فقر و بیکاری و عدم استفاده از ظرفیتهای مختلف جست‌وجو کرد.
وی با ارائه آمار مربوط به صدور احکام و قلع و قمع های انجام شده در سالهای 94 و 95 بیان کرد: باید اقدامات در این حوزه توسعه و گسترش یافته و تلاش همه ‌جانبه‌ای از سوی دستگاه های متولی امر مقابله و پیشگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شود تا با افزایش اقدامات صیانتی در این حوزه بتوانیم بیش از گذشته در حفاظت از این عرصه‌ها اقدام کنیم.
انصاری با اشاره به برخی مشکلات و مسائل در حوزه مبارزه با مخربان و متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: در این زمینه برخوردها با متخلفان و متصرفان اراضی ملی تشدید می‌شود تا از این طریق بتوانیم در کنار اقدامات پیشگیرانه، در زمینه مقابله با متخلفان نیز گام های اساسی را برداریم.
وی موضوع آتش سوزی و حریق باغستان سنتی قزوین را اقدامی نیازمند بررسی و برخورد دانست و تصریح کرد: اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال انجام است و قطع یقین با عامل یا عوامل این اقدام برخورد خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: صیانت از منابع طبیعی وظیفه و رسالت همگانی است که باید اقشار مختلف و مسئولان در هر دستگاه به آن توجه داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =