مهر نوشت: حمله طالبان به روستایی در ولایت بلخ افغانستان، منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد.


 به گزارش افق، حمله طالبان به یک مهمانی در روستای «بزبای» واقع در شهر «شولگره» ولایت بلخ افغانستان، منجر به کشته شدن ۱۸ تن شد.

«سید سرور حسینی» سخنگوی پایگاه « ۷۰۷ پامیر» شمال بلخ با تایید این رویداد گفت: این حادثه زمانی رخ داد که همه قربانیان در یک مهمانی در یک منزل جمع شده بودند.

وی با بیان این که در این رویداد ۱۸ تن کشته شده اند، گفت: ۱۷ تن از کشته شدگان از نیروهای خیزش مردمی و یک تن از آن ها پلیس محلی بوده است.

حسینی در مورد چگونگی وقوع این رویداد گفت: بررسی های ما در این زمینه جریان دارد و بر اساس گزارش هایی که به ما رسیده است، این افراد نخست مسموم گردیده و سپس توسط طالبان تیرباران شده اند.

به گفته وی، ممکن است از محل تجمع این افراد کسی به طالبان گزارش داده و یا شاید صاحب خانه در این قضیه دست داشته باشد.

«شیرجان درانی» سخنگوی پلیس بلخ نیز با تأیید این رویداد در مورد هویت جان باختگان این رویداد گفت: همه قربانیان این حادثه غیر نظامی و طرفدار دولت افغانستان بودند.

این در حالی است که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان طی خبری ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حادثه، مدعی شد که با همکاری یک عامل نفوذی این گروه به نام «حمیدالله» یک پلیس محلی به همراه ۱۸ نیروی تحت امرش در شهر شولگره و طی حمله ای تهاجمی کشته شده اند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =