سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معتقد است روحانی بیشتر از نگاه حزبی و جناحی به کابینه‌اش باید به سراغ کارامدتر کردن کابینه خودش و همان راهی را طی کند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفت؛ راه اعتدال.

الهه محمدی: بیش از یک ماه از برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می گذرد و مهمترین اظهارنظرها در این بازه زمانی درباره نوع چینش کابینه است؛ اصولگرا و اصلاح طلب هم ندارد، به سراغ هر چهره سیاسی که بروید این روزها درباره چگونگی به کارگیری افراد در کابینه دوازدهم برای حسن روحانی توصیه هایی دارد؛ از لزوم تغییر در کابینه تا کارامدتر کردن آن.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده دو دوره از مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی رییس دولت نهم، یکی از چهره های اصولگرا است که معتقد است روحانی بیشتر از نگاه حزبی و جناحی به کابینه اش باید به سراغ کارامدتر کردن کابینه خودش برود و همان راهی را طی کند که آیت الله هاشمی رفسنجانی رفت؛ راه اعتدال.

او می گوید اگر روحانی در مسیرش برای چینش کابینه دوازدهم به راهِ افراطیون  برود، آغاز شکست دولتش را کلید زده است و به جای حل مشکلات مردم در چالش های سیاسی گرفتار خواهد شد که نه به نفع مردم است و نه به نفع دولت خودش.

او علاوه بر این معتقد است وزرای صنعت، نفت و وزرای اقتصادی باید در اولویت تغییر قرار بگیرند تا بتوانند بیشتر در حل مشکلات مردم گام بردارند.

مشروح گفت وگوی سید محمدرضا میرتاج الدینی با خبرآنلاین را در زیر می خوانید؛

***

آقای میرتاج الدینی! کمتر از دوماه به پایان دولت یازدهم زمان باقی است و رییس جمهور در این روزها مشغول بررسی گزینه ها برای کابینه دوازدهم است. با توجه به اینکه طیف اصولگرا از منتقدان جدی کابینه یازدهم بود، فکر می کنید حسن روحانی برای چیدن مهره هایش در کابینه دوازدهم چه اولویت ها و ضرورت هایی را باید در نظر بگیرد؟

دولت دوازدهم متفاوت از دولت یازدهم خواهد بود و البته این انتظار جامعه است. در چینش کابینه دولت یازدهم هم نیروهای رقیب روحانی مخالف بودند و هم طرفدارانشان. یعنی طوری بود که همه انتظار داشتند که دولت یازدهم را تغییر بدهند و ترمیم کنند اما تا آخر دولت یازدهم چندان ترمیمی حاصل نشد. اما این انتظار می رود که در دولت دوزادهم این تغییر اساسی را ببینیم. منتهی این تغییر اساسی در دو جهت می تواند باشد؛ یک جهت مطلوب که مورد انتظار مردم است که دولت را  کارامد کنند در راستای رفع مشکلات مردم. به ویژه در حوزه وعده های اقتصادی، ایجاد شغل، خروج از رکود و ... که برای عملی کردن این وجه باید نیروهای جوان و بانشاط را وارد کابینه کرد.

یک وجه دیگر را رادیکال های سیاسی انتظار دارند، به این معنی که انتظار دارند روحانی در مرحله انتخاب کابینه به عنوان یک نوع رادیکالیست سیاسی و افراطی ظهور کردند. به جای آن مشی اعتدالی که همیشه شعارش بود، فضا را دو قطبی کاذب کند. به نظر من اگر روحانی در این مسیر برای چینش کابینه دوازدهم برود، آغاز شکست برای دولت خواهد بود و به جای حل مشکلات مردم در چالش های سیاسی گرفتار خواهد شد که نه به نفع مردم است و نه به نفع دولت خودش.

من به عنوان یک فعال سیاسی در جریان انقلابی و اصولگرا توصیه می کنم که ایشان دولت را کارامد ببندند و مشی آقای هاشمی رفسنجانی را که گفته بود من به قدر کافی سیاسی هستم اما کابینه خودم را کارامد بسته ام، پیش ببرند.  روحانی هم باید کابینه دوازدهم را کارامند ببندد.

بسیاری از دوستان اصولگرای شما معتقدند روحانی در کنار کارآمد کردن کابینه دوازدهم باید به جناح اصولگرا هم نگاه کند و از نیروهای شایسته در این طیف سیاسی کشور هم در کابینه استفاده کند. نظر شما در این باره چیست؟

رقیب روحانی که جریان انقلابی و اصولگرا است و آرای قابل توجهی به خود جلب کرد. این 16 میلیون رای نشان می دهد که از دولت یازدهم راضی نبودند، او الان رییس جمهور همه است و باید کابینه را طوری بچیند که لااقل در تعارض با این بخش عظیمی از رای مردم نباشد. یعنی رویکرد جناحی در کابینه نداشته باشد و رویکرد کارامدی در کابینه داشته باشد.

البته رییس جمهور در چینش دولت یازدهم سعی کرد بعضی از وزارتخانه ها را به دست افرادی از طیف اصولگرا بدهد. وزارت کشور یکی از آن ها بود که البته انتقاد اصلاح طلبان را به دنبال داشت و دارد. به نظر شما روحانی چطور باید افراد کابینه اش را انتخاب کند تا کمترین اصطکاک بین اصلاح طلبان و اصولگرایان روی بدهد؟
یکی از آثار اعتدالی که خود روحانی برگزیده است در چیننش کابینه خودش را نشان می دهد. مثلا آقای رحمانی فضلی که نزدیک به آقای لاریجانی است توانسته بود رابطه مجلس و دولت را در مجلس قبلی و همین مجلس تعدیل کند. اما اغلب کابینه یازدهم را به غیر از وزارت کشور و وزارت دادگستری که البته در دست رییس جمهور نیست، اصلاح طلبان تشکیل می دادند. البته اگر وزیر کشور از جریان اصولگرا بود اما استانداران و فرمانداران از طیف انتخاب نشده بودند و عوض شده بودند و از جریان اصلاح طلب و اعتدالیون گذاشته بودند.

حالا با این تفاسیر به نظر شما کدام یک از وازرتخانه ها باید در اولویت تغییر وزیر قرار بگیرند؟
وزیر صنعت، وزیر نفت و وزارتخانه های اقتصادی باید در اولویت تغییر قرار بگیرند. وزیر نفت چالش های زیادی در حوزه نفت ایجاد کرده است. چه در قراردادهایی که مبهم بود و مجلس با آن مخالف بود و چه در روی کار آوردن تیمی در وزارت نفت که موجب شد که در قضیه کرسنت منافع ملی نادیده گرفته شود و خسارت ببینیم. البته ما هیچ موقع منکر اقدامات مثبت هیچ وزارتخانه ای نیستیم. آقای زنگنه در حوزه اجرایی اقداماتی داشته است که عملکردش را می تواند در مجلس ارائه دهد.

آقای میرتاج الدینی! اخیرا ما یک حادثه تروریستی را در تهران پشت سر گذاشتیم. این حادثه باعث شد تا عده ای وزیر اطلاعات را تخریب کنند. نظر شما در این زمینه چیست؟ عملکرد وزیر اطلاعات را چگونه می بینید و آیا معتقدید که او هم باید در صف تغییر قرار بگیرد؟
وزارت اطلاعات از وزارتخانه های حساسی است و معتقدم وزیر اطلاعات به عنوان یک مدیر ارشد و استراتژیست وارد می شود و نیاز نیست که وزیر اطلاعات در جزئیات کارهای اطلاعاتی هم کارشناس باشد. همیشه وزرای اطلاعات باید امین نظام باشند و در سطح کلان مدیریت کلان را بر عهده داشته باشد، کافی است. من در مورد آقای علوی نقطه ضعفی ندیدم و او در سطح یک امین نظام به خوبی عمل کرده است.

شما قبلا در مجلس بوده اید و از نوع روابط مجلس و دولت هم آگاهی دارید. به نظر شما حسن روحانی برای چینش کابینه جدیدش باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرد تا بتواند بالاترین سطح همکاری با مجلس شورای اسلامی را رقم بزند؟
ترکیب کابینه باید طوری چیده شود که نظر فراکسیون اصولگرایان را در مجلس که حدود 140 نفر هستند، در نظر بگیرد. بنابراین اگر کاندیداهای کابینه از درون جریان افراطی انتخاب شود  دولت با مجلس دچار چالش خواهد شد. چون این تعداد نمایندگان در این زمینه سکوت نخواهند کرد. اما در مقام اجرایی و تعامل بین مجلس و دولت، طبعا نمایندگان یک سری ظرفیت ها و برنامه هایی در سطح کلان کشور و حوزه انتخابیه خودشان پیگیری می کنند و زبان مردم هستند. اگر دولت و کابینه هم به مجلس به عنوان یک عنصر ناظر به صورت جدی نگاه کند، در مقام رفتار و تعامل با مجلس این رویکرد خیلی کمک می کند. رویکرد همکاری با مجلس و پذیرفتن نظر عامه مجلس باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

مطالبات زیادی برای حضور زنان در کابینه دوازدهم به عنوان نصفی از جمعیت کشور، وجود دارد، نظرتان درباره این حضور چیست؟
از نظر حضور در کابینه و در وزارتخانه شرط مرد بودن یا زن بودن نباید در نظر گرفته شود. زنان شایسته و قابلی در جامعه حضور دارند که طبعا روحانی می تواند از آن ها در کابینه استفاده کند و در صورت معرفی کردن این زنان شایسته مجلس به آن ها رای خواهد داد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    60 2
    اون موقع که وکیل الدوله احمدی نژاد بودی چرا در مورد کسایی که به شما رای نداده بودن افاضه نمیفرمودی کابینه در تعارض با اونها نباشه؟ وقاحتم حدی داره
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    47 2
    خدایی این اصوالگرا هم فیلمی شدن برای خودشون تو بعضی جاها 24 میلیون مهم نیست و در بعضی جاها 16 میلیون مهم است جدیا خیلی باحال شدن اینا
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
      0 0
      این تدروها از اولش "باحال" بودن، ما مردم چشم بصیرت نداشتیم...
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    44 3
    این جماعت کم تریبون دارند که شما هم باهاشون در مورد مسایل مهم و پیچیده مملکت مناظره می کنید، اگر فکر می کنید این ها تعامل خواهند آموخت ، سخت در اشتباهید.
  • من AU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    27 2
    چشم...
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    52 2
    یعنی می فرمائید اون 16 میلیون نفری که به رئیسی رای دادن نظرات و خواسته هاشون مهمتر از 24 میلیون نفری است که به روحانی رای دادن؟ رو که نیست...
  • بی نام FR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    34 1
    شما را به خدا این آقا کجای اصولگرایی است؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    37 3
    شما 16 میلیون رای داشتید؟ دو نفر فعلا ازش کم کنید چون من فقط دو نفر را از اطرافیان می شناسم که به رئیسی رای دادند و او دو نفر هم یکیش 150 هزارتومان گرفت او یکی هم 100 هزارتومان .
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    37 2
    می‌خوایم بدیم همه کابینه رو اصولگرایان بچینن که خدای نکرده در تعارض باهاشون نباشه
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    25 1
    چششششم حتما
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    49 2
    رای شما نهایت همون 8 میلیون هست بقیه اش رای یارانه ای و نباتی و آردی هست. برو اینا رو به همون محمود جونت بگو. اون ممه رو لولو برد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    25 1
    کم شما اصوالگراها به دولت دستور بدید
  • بی نام AU ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    31 1
    مگر دولتی که شما معاونش بودی این کار را کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما که یادمان نمی اید دیگران را نمی دانم
  • ذ DE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    36 1
    چرا در کابینه دولت قبلی که شما معاون بودید؟، رقیب هیچ سهمی نداشت و را امروز یاد هاشمی افتاده اید؟؟؟؟
  • ممد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    30 1
    چشم یه جوری می بندیم که در تعارض با رای های اقای میرسلیم هم نباشد. فرمایش دیگه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    30 1
    عزیزم میخای در تعارض با 25 میلیون باشد؟؟؟؟ امر دیگه ای هم هست بفرمایین تا دیرنشده
  • بی نام RO ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    30 1
    بهش برسونید دقیقا مثل دوره پر افتخار ۸ساله خودتون عمل کنند برای انتخاب وزیر
  • بی نام DE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    26 1
    توافق 24 مبلیون هم هیچی
  • سیدرضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    21 2
    همچنان‌که‌کابینه‌‌دولت‌دهم‌‌درتعارض‌باآرای‌‌بیش‌ازسیزده‌‌میلیونی‌ اصلاح‌طلبان‌نبود
  • بی نام AU ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    24 1
    مگر دولتی که شما عضوش بودی، چقدر به رای بقیه مردم توجه کرد و کابینه منطبق با نظرات اونها معرفی کرد.
  • امیر IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    31 1
    فقط میشه یه چیز گفت. پررو
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    29 1
    روش نشده مستقیم بگه که کابینه رو اصولگرایان باید انتخاب کنند غیر مستقیم بیان کرده
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    28 1
    حرص آدم از این حرف‌ها به آسمان می‌رود کابینه نباید در تعارض با بیست و چهار میلیون باشد... همین و بس... ایشان هم در برابر اکثریت کرنش کند.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    21 1
    واقعا رو که نیست
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    25 1
    اینها در دولت احمدی که همه وزرا اصولگرا بودن کجا بودن و چرا جیک نمیزدن.ان هم در دولتی که مملکت پولدار شده از نفت 140 دلاری را به ورشکستگی کشاند و این اقایان به به و چه چه میکردن ولی حالا که رقیبشان رای اورده حرف از اعتدال میزنن و مدام انتقاد میکنن.اینها باید بدانند که دورانشان به پایان رسیده و اگر میخواهند اقبال مردمی داشته باشند باید اساسی تغییر کنند و از بی اصولی برای مثال دیدار رییسی با تتلودر بیان و واقعا اصولگرا و با سواد بشوند ولی اصولگرای مردمی و سواد در جهت پیشرفت نه انحطاط کشور
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    29 1
    حاج آقا چند تا اصلاح طلب تو کابینه عزیز دلتان احمدی نژاد بود که حالا چنین توقعی را از روحانی دارید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    30 1
    اتفاقا 24 میلیون رای دادن که کابینه مغایر رای اون 16 میلیون باشه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    3 30
    اشخاص شایسته اصولگرای دیگری هم برای مصاحبه هستند که می توان از نظرات آن ها استفاده کرد
    • بی نام RO ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
      0 0
      یعنی اینکه ایشان شایسته مصاحبه نیستند؟
  • بی نام RO ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    24 1
    سکوت و خاموشی بهترین پاسخ به ایشان است
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    23 1
    جناب چرا در دولت قبلی مطلوب شماکابینه مخالف همه آرای مخالف بود و چیزی نگفتید
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    24 1
    در دولت آقای احمدی نژاد آیا ریس دولت گوشه چشمی به اکثریت جامعه که طرفدار اصلاح طلب ها بودن داشتن نظرتون در مورد شواری چهارم چیست در این شورا اصول گرایان حداکثرکه اون هم رای غصب شده بود بود چند نفر از اعضای هیت رئیسه از اصلاح طلب ها بودن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    23 1
    نظرتون چيه که 25 میلیون رای رو کنار بگذاریم و ريسي رو به عنوان معاون اول انتخاب کنیم؟ دولت جدید باید تمام توانش رو برای تحت فشار گذاشتن و حذف کردن این جمعیت تمامیت خواه بگذاره و لاغیر
  • بی نام RO ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    18 1
    حتماً باید در تعارض با 24 میلیون نفر اصلاح طلب باشد
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    23 1
    هر چقدر کابینه پاک دستان که شما معاون پارلمانی و امور مجلس اش بودین در تعارض با آن ۱۴ میلیون رأی رقیب آن نبود این کابینه هم نخواهد بود. شما در انتخابات با تفاوت قابل توجهی شکست خوردید و این قدر تعیبن تکلیف برای رقیب پیروز می کنید اگر خدای ناکرده پیروز شده بودید چه محشری به پا می کردید. خدا را شکر که دست تان از پست های مدیریتی کوتاه است هر چند از کارشکنی فروگذار نخواهید کرد
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    16 1
    تو چی میگی؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    22 1
    باشه حتما صحبت میشه که از نظرات فاضل و اندیشمند جناب میر تاج الدینی حتما باید استفاده کرد؟؟؟؟ رو که نیست سنگ پای قزوینه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    21 0
    اگر در تعارض با ۲۴ میلیون رای بود اشکالی نداره، چون این ۲۴ میلیون اولا اجبارا خیلی صداشون در نمیاد اگر اعتراضی بکنند انواع انگها و برچسبها واسه چسباندن به انها حاضر و آماده هست ولی اون ۱۶ میلیون همشون انقلابی و ضد استکبار و البته دارای حق نقد این ۲۴ میلیون و منتخبشان به هر نحو و قیمتی هستند
  • بی نام RO ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    13 0
    عجب
  • نیم نگاه A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    21 0
    اصلا شما چرا همیشه به دنبال سهم خواهی هستید و مردم را به دو گروه تقسیم می کنید؟ چرا خودتان را نماینده ی 16 میلیون جمعیت می دانید بس کنید این حرفها به ضررتان تمام خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 0
    زمان احمدی نژاد هم رای مخالفینتون رد دیده گرفتید سر تعیین کابینه که الان ادعاتون میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 0
    چقدر باحالید شما. احتمالا کابینه احمدی نژاد هم در تعارض با حداقل اون 14 میلیون نبوده. مخصوصا وزیر کشور و علوم
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    11 0
    چطور کابینه دوم پاکدستان در تعارض رای 13میلیونی بود وشما دم نزدید وکسی جرات نفس کشیدن نداشت حالا چی شده؟
  • بی نام DE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    12 0
    باشه به شرطي اين حرف رو ميشه زد كه در دولت نهم كه رييس جمهور در دور دوم انتخاب شد و هجده ميليون راي ندادند و بيش از سي و هفت درصد راي دهنده ها به هاشمي رفسنجاني راي داده بودند هم اين اتفاقات مي افتاد و دولت سايه تشكيل ميشد
  • بی نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    20 0
    ببخشید یک شانزده میلیون دیگه هست که نه شما ونه رقیبتون را قبول داره چطوره نظر اونها لحاظ بشه ؟ انهائی که رای ندادن
  • یقنعلی RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    16 0
    بهتره آقای میر تاج الدینی به معجزه ی هزاره ی سومشون برسند آقای روحانی نیاز به این مشاورها ندارند
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    13 0
    عجب رويي داريد شما ميخوايد از وزراي رييس شما انتخاب كنن دوباره؟
  • الله بنده سی FI ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 0
    چرازمان معجزه هزاره سوم از این توصیه ها نمی فرمودید.آن موقع سرمست پیروزی بودید؟
  • امید A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 0
    کاش 8 سالی که دولت دست شما بود اینقدر روشنفکر بودید و دم از حق مردم و مخالفان میزدید
  • بی نام A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    16 0
    اونوقت اگر کابینه در تعارضدبا ۲۴میلیون باشد اشکالی ندارد درست است؟هیچ اصول گرائی نبایددرکابینه باشد.اصولیها به اندازه‌ی کافی تریبون ورسانه وجایگاه انتصابی دارند.دولت تنها محل برای نفس کشیدن‌مردم است
  • بی نام A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    12 0
    دقیقاگکاری که محمود کرد دیگه...
  • بینام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    10 1
    شما که معاون آقای احمدی نژاد بودید ذر زمانی که ایشان افرادی را انتخاب می کردند که نه تنها در تعارض با رای دهندگان به غیر از ایشان بودند بلکه با تعداد قابل توجهی از رای دهندگان به ایشان هم در تعارض بودند چه عملکردی داشتید؟ آیا آن موقع هم اقلیت مهم بودند یا به قول فرمایش ایشان خس و خاشاکی بیش نبودند؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    22 1
    مگه روزی که احمدی نژاد دولت تشکیل داد چند وزیر اصلاح طلب داشت؟
  • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    23 1
    اونوقت که کابینه در تعارض با 23 ملیون نفر بود چرا هیچی نکفتید؟
  • بی نام A1 ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    23 1
    متاسفانه کسانی در مصادر سیاسی هستند که الفبای سیاست را نمی دانند . کجای دنیا احزاب شکست خورده برای چینش کابینه پیروز انتخابات تعیید تکلیف می کنند
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    36 1
    فکر کنم ایران تنها جای دنیا است که اقلیت انتخاباتی برای اکثریت انتخاباتی تعیین تکلیف میکنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    نه اینکه کابینه احمدی نژاد در تعارض با رای اصلاح طلبان نبود
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    هر وقت میرتاج الدینی رو می بینم یاد اون صحنه می افتم که هی به احمدی نژاد سقلمه می زد و دستشو می کشید که مادر چاوز رو ول کنه اونم محل نمیداد بهش
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    چشم جناب. می گیم تتلو رو بذاره وزیر فرهنگ که در تضاد نباشه. خوبه؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    اینجوری که باید سهم بی تفاوت ها که اندازه رای شما هست هم لحاظ شود
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    دکترجلیلی وزیر خارجه حاجی بابایی وزیر اموزش وپرورش حداقل سهم16 میلیون از کابینه هستند
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    1 0
    درس جدید ریاضی: ۱۶ بزرگتر از ۲۴ است