محمدرضا بهشتی از بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری می گوید

یک نشست فلسفی و یک نشست ادبی با محوریت غزلیات حافظ در شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز فرهنگی شهر کتاب دو نشست «بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری» و «از مستی تا ترک هستی» را در روزهای پایانی این هفته برگزار می کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه یازدهم شهریور ماه به بررسی بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری اختصاص دارد که دکتر سید محمدرضا بهشتی، استاد فلسفه‌ دانشگاه تهران سخنران آن خواهد بود.

در این نشست به اهمیت جایگاه هنر در بازشناسی اندیشه‌های فلسفی و نیز نحوه‌ بازنمایی فلسفه و فیلسوفان در آثار هنری برگزیده‌ای اشاره می‌شود و به عنوان نمونه بازنمایی سقراط و تفکر سقراطی، در مقایسه با دیگر تلقی‌ها از فلسفه و فیلسوفان، به مدد سردیس‌ها و تندیس‌های وی و برخی آثار دیگر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

این نشست ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

همچنین بیست و هشتمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ در روز چهارشنبه ۱۲شهریور ماه با عنوان «از مستی تا ترک هستی» به شرح غزلی از حافظ اختصاص دارد که دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده سخنران این درس گفتار خواهد بود.

حافظ در غزل «حاشا که من به موسم گل ترک می کنم/ من لاف عقل می‌زنم، این کار کی کنم؟» از عالم زهد و علم به دنیای سُکر و مستی می‌رود و امیدوار به بخشایش ایزدی است و در شوق دیدار دوست در بیت آخر غزل می‌گوید: «این جان عاریت که به حافظ سپرد دوست/ روزی رخش ببینم و تسلیم وی کنم» این غزل محور درس گفتار این هفته است.

این نشست ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =