برای عده‌ای فرصت سفر به پایان می‌رسد و برای عده‌ای دیگر تازه آغاز فصل سفر است؛ از سفرهای کاری گرفته تا سفر به مقاصد سیاحتی یا زیارتی که بسیاری علاقمند هستند تا در نیمه دوم سال که طبیعت و زمین و آسمان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند و اغلب مقاصد گردشگری نیز ماه‌های کمی خلوت‌تر را پشت سر....

طبق آمارهایی که در دسترس کارشناسان صنعت گردشگری قرار دارند در ایران شرکت خدمات مسافرتی سامتیک یکی از موفق‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری هوایی، ریلی و اقامت در سطح کشور است به طوری که تنها در بخش مسافربری ریلی از اواخر بهار سال جاری تا امروز همچنان این شرکت در صدر جدول فروش بلیط قطار در بین تمام آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی ایران قرار دارد.از خرید آنلاین بلیط هواپیما  و رزرو هتل و هتل آپارتمان گرفته آن هم به مطلوب‌ترین شکل ممکن تا امکان پس دادن آنلاین بلیط و پس گرفتن وجهی که کاربر بابتش پرداخته کرده در کمترین زمان و از آسان‌ترین طریقی که می‌توان تجربه کرد.

کاربران این سامانه ضمن بهره‌مندی از تخفیف در فصول یا مناسبت‌های مختلف می‌توانند از گارانتی یا تضمین قیمت بلیت و خدمات دریافتی خود اطمینان داشته باشند به این معنی که هزینه‌ای که بابت بلیط یا خدمات مورد نظرشان پرداخت کرده‌اند هرگز در هیچ مرکز دیگری به قیمت کمتر ارائه نمی‌شود.

تجربه خرید اینترنتی بلیط هواپیما سامتیک در عین جامع بودن بدون شک آسان‌ترین نیز است. کاربر در این سامانه به هیچ وجه از حق انتخاب هیچکدام از خدمات موجود در شبکه ریلی کشور محروم نخواهد شد چرا که تمام شرکت‌های فعال در این بخش تحت پوشش این سامانه قرار دارند و کاربر برای تهیه بلیط دلخواه خود تنها به چند کلیک و کمتر از دو دقیقه زمان نیاز دارد.

در بخش بلیط هواپیما سامتیک بسیار قوی عمل کرده به طوری که حدود نود درصد کل پرواز‌های موجود و تقریباً تمام ایرلاین‌های کشور مثل ایران ایر ، ماهان ، آسمان ، قشم ایر و کیش ایر را تحت پوشش دارد.

در ایران ایرلاین‌های متعددی فعالیت می‌کنند که بلیط‌هایشان را از دو طریق به نام‌های چارتری و سیستمی به فروش می‌رسانند. بلیط سیستمی هواپیما در واقع مستقیماً از سوی ایرلاین عرضه می‌شود اما بلیط چارتری هواپیما از سوی یک حلقه‌ی واسط به نام چارترکننده از ایرلاین خریداری و به مسافر فروخته می‌شود. قیمت بلیط سیستمی از هر مرکزی که استعلام گرفته شود، هیچ تفاوتی در آن دیده نمی‌شود چون از یک منبع واحد تامین می‌شود و مطابق با نرخ مصوب است. اما در مورد بلیط چارتر هواپیما اینطور نیست چرا که چارترکننده‌ها با تخفیفات متفاوتی نسبت به هم، بخشی (Seat Charter) یا تمام ظرفیت (Full Charter) یک هواپیما را به منظور فروش بلیط به دیگران از ایرلاین‌ها کرایه می‌کنند. اما این تنها علت تفاوت در قیمت بلیط‌های چارتری نیست و به غیر از سیاست‌های قیمت‌گذاری خاص هر چارترکننده، میزان تقاضا در بازار که ارتباط مستقیم با فصول و مناسبت‌ها دارد موثرترین عامل تغییر و تفاوت قیمت‌ها است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726395