تسنیم نوشت: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:‌بیش از هزار فضای آموزشی در سطح استان تهران وجود دارد که ایمنی لازم را برای دانش آموزان ندارند.

داریوش ورناصری درباره مدارس فرسوده پایتخت اظهار کرد:‌ از مجموع فضاهای آموزشی شهر تهران مدرسه‌ای که با طوفان تخریب شود نداریم اما مدارسی هستند که در برابر حوادث از جمله زلزله آسیب‌پذیرند و تعداد این مدارس کم نیست.

وی افزود: بیش از هزار فضای آموزشی در سطح استان تهران وجود دارد که ایمنی لازم را برای دانش آموزان ندارند و بیش از 50 درصد این مدارس در شهر تهران مستقر هستند؛ البته نداشتن ایمنی مناسب بدین معنا نیست که این مدارس به زودی تخریب می‌شوند، این‌ها در برابر بارهای ثقلی مانند برف و وزن ساختمان هیچگونه مشکلی ندارند اما در برابر بارهای جانبی مانند زلزله و آتش‌سوزی دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:‌ تعداد مدارس فرسوده تهران در سال 85 بسیار بیشتر بود اما طبق مصوبه مجلس کار تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آغاز شد همچنین اقدام به مقاوم سازی برخی دیگر از مدارس کردیم. مدارسی که هم‌اکنون از فرسودگی آنها صحبت می‌کنیم باقی مانده مدارسی هستند که موفق به نوسازی و مقاوم سازی آنها نشدیم.

ورناصری ادامه داد: برای تخریب مدارس فرسوده به اعتبار نیاز داریم و بدون اعتبار هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، بخش عمده‌ای از این اقدام با کمک‌های خیران انجام می‌شود اما تعداد مدارس فرسوده زیاد است و رسیدگی به آنها در یک یا دو سال امکان پذیر نیست و به بازه زمانی 5 تا 10 سال نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده 900 میلیارد تومان نیاز داریم، گفت: حدود 400 میلیارد نیز برای مقاوم سازی مدارس نیازمند است که در مجموع 1300 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس فرسوده پایتخت نیاز است اما تامین این اعتبار برای دولت و خیرین امکانپذیر نیست و با مشارکت خیران و دولت می‌توان بخشی از این اعتبار را در هر سال تأمین کرد و در یک بازه زمانی 5 ساله کل آن را ساماندهی کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تاکید کرد:‌مطالعات اولیه انجام شده و نقشه‌های مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی مدارس آماده شده است و فقط منتظر تأمین اعتبار هستیم که با همراهی دولت و خیرین در کنار هم می‌توانیم کار را پیش ببریم البته کار تخریب و بازسازی مدارس فرسوده از سال 85 آغاز شده است و توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از مدارس فرسوده را کاهش دهیم.

ورناصری گفت:‌ در شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده در حاشیه جنوبی شهر، شهرری، مناطق مرکزی و مناطق 7، 9، 11، 12، 13 و 19 قرار دارد البته بدین معنی نیست که در مناطق دیگر مدارس فرسوده نداریم اما تعداد آنها بسیار کمتر است.

به گزارش تسنیم، پیش از این عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره مدارس فرسوده پایتخت گفته بود: 700 مدرسه شهر تهران با قدمت بالای 40 سال در برابر حوادث مقاومت زیادی ندارند و نیازمند تخریب و بازسازی هستند، هم اکنون ناچار هستیم تعدادی از این مدارس را خالی نگه داریم و نمی‌توانیم اجازه ورود دانش آموزان را به مدارس بدهیم. 9 هزار و 900 کلاس درس به تعداد یک هزار مدرسه در تهران نیز 14 تا 40 سال قدمت داشته و نیازمند مقاوم سازی هستند که با اعتبارات جاری و معمولی نمی‌توان برای آنها کاری کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =