فارس نوشت:

در پی حملات اخیر پهپادهای آمریکایی به منطقه وزیرستان شمالی که منجر به کشته شدن ۶ تن از رهبران ارشد القاعده شد، این گروه هویت رهبران کشته‌شده را فاش کرد.
القاعده کشته شدن 6 تن از رهبران ارشد خود در حملات اخیر پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی را تایید و اسامی چند تن از آنان را فاش کرد.

به گزارش منابع اطلاعاتی یکی از رهبران ارشد القاعده که در حملات پهپادهای آمریکایی در داتا خل کشته شد «مصطفی ابو یزید» فرمانده ارشد عملیاتی القاعده و یکی از دستیاران نزدیک «اسامه بن لادن» است که مسئولیت قتل «بی نظیر بوتو» در سال 2007 در راولپندی را به عهده گرفته بود.

هویت دیگر رهبران کشته شده القاعده در حمله پهپادها در آن زمان مشخص نیست زیرا جسد آنان ربوده شد.

با این حال 10 روز بعد «سنافی النصر» رئیس کمیته پیروزی القاعده که مستقر در سوریه است و ارتباط نزدیکی با فرماندهی کل القاعده در پاکستان دارد اعلام کرد که 6 تن از بهترین رفقای او در حملات پهپادهای آمریکایی کشته شدند.

نصر در شبکه اجتماعی توییتر از کشته شدن 6 تن از عزیزترین رفقای خود خبر داد و 3 نفر از آنان «تاج الملکی، ابو عبدالرحمن ال کویت وفیاض الخالدی» را نام برد.

سنافی نصر که ملیت عربستانی دارد نام واقعی وی «عبدالمحسن عبدالله ابراهیم» است که رهبر کمیته پیروزی بوده و مسئول توسعه و اجرای استراتژی و سیاست‌های القاعده است.

مکی از عربستان سعودی، رحمان از کویت و الخالدی فرماندهان سطح متوسط القاعده بودند که به خاطر ارتباطشان با نصر اهمیت داشتند.

این 6 رهبر القاعده در تاریخ 10 جولای در حملات پهپادهای آمریکایی در منطقه داتا خل از وزیرستان شمالی کشته شدند که مرکز فعالیت شبکه‌های شناخته شده القاعده، شبکه حقانی و تحریک طالبان است.

این افراد در منطقه «داتا خل» در وزیرستان شمالی که توسط «حافظ گل بهادر» اداره می‌شده در حملات پهپادهای آمریکایی کشته شدند.

از زمان شروع عملیات «ضرب عضب» 4 حمله پهپادهای آمریکایی در منطقه داتا خل صورت گرفته که غالبا رهبران شبکه القاعده و حقانی را هدف قرار داده‌اند.

این در حالی است که ارتش پاکستان هنوز به این منطقه که چالش واقعی برای تهاجم زمینی ارتش می‌باشد، نرسیده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =