تسنیم نوشت: معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: در سال گذشته بر اساس آمار بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم و در ۶ ماهه سال جاری نیز ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شد.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه فاز نخست شرکت فولاد کاوه اروند که امروز در شهرک صنعتی خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: مردم باید احساس کنند امروز نظامی در ایران حاکم است که قادر است مشکلات مردم را برطرف کند و کارآمدی هر نظام در این است که قادر باشد گرهی از زندگی مردم باز کند.

وی افزود: جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی به سمتی بوده که بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و با تکان‌هایی که از بیرون انجام می‌گیرد زیاد آسیب نبینیم و مهم این است که شالوده اقتصاد به هم نریزد.

جهانگیری گفت: 2 مسئله در دستور کار ما است، اول این که بدانیم بعد از سی‌ و چند سال از عمر انقلاب هیچ‌ کس سر گرسنه بر زمین نگذارد.

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: این‌ که هیچ‌ کس از مبلغی که حداقل‌های زندگی را تأمین می‌کند حقوق کمتری نداشته باشد امیدواری ما است که این کار را در کمیته امداد لحاظ کردیم و این عدد در بودجه سال آینده گذاشتیم.

جهانگیری با اشاره به مسئله اشتغال عنوان کرد: این موضوع هیچ راهکاری به‌جز افزایش تولید ندارد و این‌که ظرف اقتصاد کشور چقدر قادر است شغل تولید کند واضح و مشخص است.

وی گفت: مهم این است که بتوانیم ظرفیت اقتصاد کشور را بزرگ کنیم و این برای موضوع باید پیش‌نیازهای آن را ایجاد کنیم و دنبال این نباشیم تا دیگران را بازخواست کنیم که برای اشتغال چه‌کار کردید.

معاون اول رئیس جمهور تصریح‌کرد: ابتدای سال جاری مقام معظم رهبری در مشهد مقدس فرمودند تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی بنابراین به دنبال این نباشیم که با بازخواست کردن دیگران بخواهیم میزان اشتغال را به دست آوریم. هرکسی باید به این نکته توجه کند که خودش برای رسیدن به این شعار چه کمکی کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ادامه سخنرانی فرمودند پیش نیاز تولید و سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری است، امروز صبح در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی به اعضای ستاد اعلام کردم که موضوعات اصلی را عنوان کنیم و بگوییم که برای آن‌ها چه اقداماتی باید انجام شود.

جهانگیری ادامه داد: تاکید بر این است که باید یک امر و نهی در این ستاد انجام شود اما این اتفاقات نیازمند یک اختیاراتی است، نافذالکلمه یعنی اینکه حرف باید نفوذ داشته باشد و هرکجای این کشور که با ستاد اقتصاد مقاومتی سر و کار دارد باید حرف‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در آن نفوذ و برد داشته باشد.

وی افزود: ایجاد اشتغال نیازمند یک فضای محیطی، منابع، مدیر و زمینه فعالیت خوب است. در زمینه محیطی همه باید کمک و مشارکت کنند و با دعوت از بخش خصوصی خارجی این روند را توسعه دهیم. به مدیران کشورفرصت کار کردن دهیم زیرا نتیجه این اقدامات با رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال همراه است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: در سال گذشته بر اساس آمار بیش از 600 هزار شغل ایجاد کردیم و در 6 ماهه سال جاری نیز 650 هزار شغل ایجاد شده زیرا ظرفیت کشور به همین میزان است و برای افزایش این میزان باید کارهای جدیدی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 سعی شد کارهای جدی برای افزایش اشتغال و تامین منابع انجام شود، گفت: در بودجه سال آینده سعی شده که برای استفاده از منابع خارجی اشتغال بیشتری داشته باشیم.

جهانگیری افزود: امیدواریم که در سال 97 با کمک همه ملت ایران به ویژه فعالان اقتصادی بیش از روال عادی که حدود 600 تا 650 هزار شغل است ایجاد اشتغال کنیم البته تا حد زیادی در این زمینه سیاست‌های لازم انجام شده است. سال گذشته برنامه داشتیم که به صنایع کوچک و متوسطی که دچار مشکل هستند کمک کنیم ودر این زمینه بیش از 22 هزار صنایع کوچک راه‌اندازی شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری دستور دادیم 30 هزار میلیارد تومان منابع به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یابد، عنوان کرد: شرایط استان خوزستان از تمام جاهای دیگر بهتر و مناسب‌تر است و هیچ کس نمی‌تواند این استان را نادیده بگیرد زیرا مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان کشور است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح‌کرد: در زمینه موضوعات صنعتی خوزستان حرف اول و دوم را می‌زند و بدون تردید مهمترین استان کشاورزی است به طوری که حضرت امام می‌فرمودند استان خوزستان به تنهایی می‎‌تواند آذوقه کل ملت ایران را تامین کند.

وی افزود: اراضی 550 هزار هکتاری که مقام معظم رهبری در سفرشان به خوزستان عنوان کرده‌ بودند 850 هزار هکتار اراضی در این نقطه احیا و آباد شود که در سال 1392 همزمان با نخستین سفر رئیس جمهور تقریبا تصمیم گرفته شد همان قولی که در سال 1375 توسط مقام معظم رهبری داده شد، پیگیری شود .

جهانگیری با بیان اینکه از مقام معظم رهبری خواستیم از طریق صندوق ذخیره ملی برای احیای طرح 550 هزار هکتاری استفاده کنیم، گفت: فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری انجام و فاز دوم در حال اجرا است.

وی گفت: اروند یکی از مهمترین مسائل و نقاط استراتژیک کشور ایران با کشور عراق است، ما بدون تردید با دولت عراق برداریم اما اصرار داریم که باید سریعتر مسئله اروند حل شود زیرا حیاط اقتصادی آبادان وخرمشهر به اروند گره خورده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دومین گام ما برای اقتصاد این منطقه وصل راه‌ آهن شلمچه به بصره و سپس راه‌اهن سراسری عراق است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    5 0
    خدا قوت پهلوان
  • بی نام DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    6 1
    شما گفتید ما هم قبول کردیم
  • محمود DE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    5 1
    من الان گشنمه چیکار کنم سرم و نزارم زمین