وزیر نیرو گفت: تمام دغدغه وزارت نیرو خدمات‌رسانی مطلوب به مردم به ویژه در مناطق و روستاهای محروم کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حمید چیت ‌چیان در آیین بهره‌برداری از پست 230 کیلوولت جگدان شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان از وزارت نیرو به عنوان پیشاهنگ توسعه و رفاه جامعه یاد کرد و گفت: تمام دغدغه وزارت نیرو خدمات‌رسانی مطلوب به مردم به ویژه در مناطق و روستاهای محروم کشور است.

وی افزود: احداث سد بشاگرد یکی از بزرگ‌ترین خدمات دولت یازدهم برای تحقق خدمت‌رسانی به مردم هرمزگان و مردم شریف بشاگرد بوده است.

وی با اشاره به محرومیت استان هرمزگان تصریح کرد: این لطف الهی بوده که با احداث این پست‌های برق با ظرفیت بالا بتوانیم بجز تأمین برق مورد نیاز مردم منطقه، باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی شویم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در جامعه امروزی، صنایع، خدمات آموزشی، حمل و نقل، و تمامی سطوح اقتصادی و امنیتی به برق به عنوان یک صنعت زیربنایی مورد توجه دارند افزود: امروزه پایه رفاه و آسایش و ارتقای جامعه به وجود برق بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در این راه بعد مسافت و افت ولتاژ نیز وجود داشته باشد، افزود: در این خصوص وزارت نیرو و پرسنل سخت کوش آن تلاش دارند تا بر این مشکلات فائق آمده و نیاز آب و برق مردم را به بهترین شکل ممکن تأمین کنند.

وزیر نیرو همچنین در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی سهران در بشاگرد گفت: آبرسانی به 50 روستا در منطقه محروم بشاگرد با تکمیل مجتمع آبرسانی سهران امکان‌پذیر است.

چیت چیان با بیان این مطلب که این مجتمع شامل 50 روستا است و برای تکمیل تمام فازهای آن نیاز به 50 میلیارد تومان اعتبار است تا بتواند مشکل آب 11 هزار نفر از ساکنان این روستاها را بطور اساسی و زیربنایی حل کند افزود: تاکنون 3 میلیارد تومان برای این مجتمع هزینه شده و دو روستای سهران و مورگان با جمعیتی بالغ بر 500 نفر از آب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار لازم، در فازهای بعدی تمام این مجتمع آبرسانی را تکمیل کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه، این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آبرسانی در دست اجرا است که از طریق سد سهران با ظرفیت 10 میلیون متر مکعب قادر است آب 50 روستا با ظرفیت 60 لیتر بر ثانیه را تأمین کند گفت: در همین راستا، در سطح شهرستان بشاگرد 10 طرح آبرسانی تک روستایی نیز به صورت جداگانه به بهره برداری رسید تا جمعیتی بالغ بر 2700 نفر را از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند کند.

وی با بیان این مطلب که در جمهوری اسلامی نبایستی شاهد مناطق محرومی مانند بشاگرد باشیم و این برای نظام خوشایند نیست افزود: وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با کسب اعتبارات ویژه بتواند در سه سال آینده طرح‌های نیمه تمام آبرسانی روستایی را به اتمام برسند.

چیت چیان با اشاره به اینکه در منطقه بشاگرد پروژه‌های خوبی در دست اقدام است افزود: هم اینک تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار منطقه آبرسانی و روستاهای کد دار بالای 10 خانوار نیز برقدار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: فقط دو روستای بالای 10 خانوار در منطقه فاقد برق هستند که پروژه برقدار شدن آن‌ها نیز در دست اقدام است و به زودی برق‌دار خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =