ناظران و داوران دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران در هفته دهم لیگ برتر تا اطلاع ثانوی محروم شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بعد از جلسه صبح امروز هیات رئیسه فدراسیون والیبال و محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون، لحظاتی قبل رای دیدار شهرداری ارومیه و پیکان اعلام شد.

محرومیت داوران و ناظران دیدار ارومیه و پیکان

بر این اساس، سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون والیبال در اطلاعیه مشترکی اعلام کردند که ناظران و داوران این مسابقه تا اطلاع ثانوی از نظارت و قضاوت در مسابقات والیبال محروم می شوند.
به این ترتیب محمد حسن خوشدل و خلیل یگانه مجد از نظارت و علی اصغر کاظمی و محمد رضا آقایی از قضاوت در والیبال تا اطلاع ثانوی محروم شدند.

گفتنی است، در هفته ماقبل پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال، در سالن غدیر ارومیه تیم های شهرداری این شهر و پیکان تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در ست پنجم به دلیل خروج تیم ارومیه در اعتراض به رای داوری ناتمام ماند.

در قصور ناظران و داوران دیدار ارومیه شکی نیست

محمود افشاردوست درباره نشست هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: این نشست با حضور دکتر داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال برگزار شد و مباحث زیادی درباره حاشیه های دیدار شهر ارومیه در هفته دهم لیگ برتر والیبال شد.
دبیرکل فدراسیون والیبال تصریح کرد: حاشیه های بوجود آمده در دیدار شهرداری ارومیه و پیکان تهران در دو محور در این نشست بررسی شد که یکی دلایل بروز چنین اتفاقاتی است. بر اساس قوانین و مقررات والیبال و آئین نامه سازمان لیگ، ناظر و داوران این دیدار می توانستند قبل از ست پنجم این مسابقات را قطع کنند اما این کار انجام نشده است.
وی تاکید کرد: در قصور و اشتباهات نمایندگان فدراسیون والیبال در این مسابقه شکی نیست و سرپرست سازمان لیگ و رئیس کمیته داوری فدراسیون والیبال نیز که در این نشست حضور داشتند، بر این موضوع با اعضای جلسه توافق داشتند.
افشاردوست ادامه داد: اتفاقات ست پنجم این مسابقه نیز دیگر محور مورد بررسی در این نشست بود و شرکت کنندگان نظرات متفاوتی در این باره داشتند. دوستان ما در هیات والیبال استان آذربایجان غربی در مورد نتیجه اعلام شده از سوی کمیته انضباطی مشکلی ندارند و اما حساسیت آنان درباره دلایل بروز چنین حاشیه هایی است.
وی با یادآوری اینکه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال بر اساس گزارش ناظر و داوران یک مسابقه آرای خود را صادر می کند، گفت: بر همین اساس قرار شد باشگاه شهرداری ارومیه درخواست تجدید نظر بزند و در کمیته تجدید نظر و استنیاف که با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، درخواست این باشگاه بررسی شود.

داورزنی: تماشاگران فهیم ارومیه از سرمایه‌های والیبال ایران هستند

محمدرضا داورزنی پس از پایان نشست هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: مردم و تماشاگران والیبال ارومیه از سرمایه های والیبال هستند و فدراسیون والیبال در چند سال اخیر به رغم اینکه باشگاه شهرداری ارومیه در برخی مواقع به تعهدات خود عمل نکرده است، برای حضور نماینده این شهر در لیگ برتر همکاری لازم را داشته است.
وی تصریح کرد: امروز هم جلسه فوق العاده ای با هیات رئیسه سازمان لیگ برگزار کردیم و دستور اکید برای بررسی همه جانبه حاشیه های ایجاد شده در دیدار این تیم برابر پیکان داده شد تا حقی از نماینده ارومیه از بین نرود.
سرپرست فدراسیون والیبال تاکید کرد: با توجه به درخواست باشگاه شهرداری ارومیه برای تجدید نظر در رای صادره کمیته انضباطی برای محدویت های بازی بدون تماشاگر و جریمه نقدی، قرار شد این موضوع ها در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
داورزنی تاکید کرد: فدراسیون والیبال توجه ویژه و جدی نسبت به مردم فهیم ارومیه دارد و تلاش خواهد کرد که در امر قضاوت و نظارت مسابقات این استان نیز دقت بیشتری بعمل آید و دستورات لازم در این مورد به سازمان لیگ و کمیته داوران داده شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =