یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است همه پرسی اسقلال کردستان به ضرر منطقه تمام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرعلی امام جمعه شهیدی کارشناس مسائل بین الملل درباره همه پرسی کردستان عراق به خبرنگار ما گفت: «اینطور که از قرائن و شواهد برمی آید برگزاری همه پرسی کردستان عراق فقط آمریکا و رژیم اشغالی فلسطین را خوشحال خواهد کرد و فقط همین دو رژیم هستند که برگزاری آنرا تشویق میکنند.  البته برای واشنگتن برگزار نشدن این همه پرسی شاید ارجح تر است چون برگزاری آن منطقه را با آشفتگی و بحران جدیدتری مواجه خواهد ساخت. که این مورد انتظار آمریکا نخواهد بود.»

این کارشناس مسائل بین المللی در ادامه افزود: «مسئله بعدی که باید توجه داشت اینکه جمهوری اسلامی ایران نباید در زمینه مسائل کردی عراق در زمین ترکیه بازی کند و باید اولویت های خود و رایزنی های قوی خود را با حمایت از تلاشها و اقدامات دولت مرکزی در بغداد به کار گرفته و از هر گونه اظهار نظر و یا اقدامی که بتواند نظر مساعد طیف وسیعی از کردها نسبت به کشورمان را  تحت تاثیر قرار داده و یا اوضاع را بنفع منافع سایر کشورها تغییر دهد بپرهیزند.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    5 7
    خدمت جناب امام جمعه شریفی عارضیم که موضع در قبال منافع ملی و فتنه دشمنان قسم خورده این اب و خاک بایست بدون رودرواسی شفاف و قاطع و کوبنده باشد . امنیت کشور ما به امنیت عراق گره خورده است و امروزه بارزانی و کردستان عراق و اسراییل جنایت کار بدون کوچکترین ملاحظه ی ملت و دولت ایران با عزمی استوار برای فتنه و دشمنی بلند شده اند و مجال هیچ تعللی نیست . همیشه جنگ اول به از صلح اخر بوده است ومبادا خدای ناکرده دیر بجنبیم فردا روزی هم اسراییل و اسراییل دیگری را در بیخ گوشمان ببینیم .
  • بی نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    4 5
    اقای شهیدی قرار نیست کسی در زمین کسی بازی کنه.این حرف شما نشان میده هنوز تکلیف خودتون رو نمی دونید و نقشه راهی ندراید واسه همین از قدرت و ابهت ترکها میترسید که این حرفو میزنید.