روز شنبه ۲۲مهرماه ۱۳۹۶ در روز تعطیلی اداری دو نفر از طرفداران سازماندهی شده‌ی گروه خود ساخته ای موسوم به "ری استارت" که به سفارت ایران در لندن حمله کرده بودند، توسط پلیس لندن دستگیر و برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شدند.

به گزارش خبرآنلاین، اين افراد تصوير محمد حسيني شومن برنامه ي فارسي در آمريكا را بر پشت لباس خود داشتند و نشان اين گروه را نيز با رنگ بر دیوار ساختمان سفارت نقش نمودند. محمد حسيني چندي است كه با تحريك هيجان جوانان به آنان دستور حمله به مساجد، مراكز اسلامي و نهادهاي دولتي مستقر در ايران و خارج از كشور را صادر كرده است.

دستگيري اين افراد كه با هماهنگي سريع سفارت ایران در لندن و حضور به موقع پليس لندن در محل سفارت صورت گرفت، باعث گردید تا اين دو مهاجم از وارد آوردن خسارات بيشتر كه معمولا به آتش زدن ساختمان ها مي انجامد، باز بمانند. يكي از مسئولین پليس لندن امروز ضمن حضور در محل سفارت ج.ا.ايران در لندن و تهيه گزارش از شرايط سفارت و خسارات وارد شده، ضمن تاكيد بر ادامه بازجويي این دو نفر به منظور يافتن انگيزه ها و احيانا اعضاي ديگر اين گروه در انگليس ، بر اراده ي پليس انگلستان براي تامين امنيت سفارتخانه هاي خارجي تاكيد نمود.

لازم بذکر است اين گروه اخيرا درحمله به مركز اسلامي شهر منچستر، به ساختمان آن مركز خسارات قابل توجهي وارد نموده و مهاجمين فيلمي را كه خود از جريان حمله تهيه کرده بودند را در شبكه هاي مجازي منتشر ساختند.


به گفته ي پليس ، كشف ارتباط احتمالی اين دو فرد دستگير شده با مهاجمين در دیگر نقاط انگليس نيز جزو موضوعات مهم براي پليس انگليس مي باشد.
بررسي موضوع از جمله امكان باز كردن پرونده قضايي مستقلي عليه اعضاي اين گروه و احيانا رهبر آنها در آمريكا در جريان رسيدگي مي باشد.


2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =