مدیرکل آموزش و پرورش لرستان: در ارزیابی ها باید انصاف را رعایت کرد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کارگروه نظارت و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش لرستان گفت: نظارت و ارزیابی باید منصفانه ،دقیق، کارشناسی و بدون در نظر گرفتن سلائق شخصی باشد تا بتواند شاخص های عمومی و اختصاصی را ارتقاء داده و باعث رشد، تحول و توسعه شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود: در ارزیابی ها باید انصاف را رعایت کرد و نقاط قوت و ضعف را باهم دید و به تحلیل درست اوضاع پرداخت.

وی به ارزیابی واقع بینانه شاخص ها اشاره کرد و ادامه داد: گروه ارزیاب برای توسعه کمی و کیفی امور باید سختگیرانه موارد را بررسی کند و به منظور ارتقای کیفی کار همکاران در مدرسه به توحیه مدیران مبادرت کند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش و کوشش شبانه روزی دستگاه تعلیم و تربیت برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در فضاهای مجازی قضاوت های غیر منصفانه و غیر واقعی دیده می‌شود که عده‌ای تعمداً و جهت‌دار بر علیه آموزش و پرورش روا می دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که متاسفانه برخی افراد در پوشش دادن اخبار و اطلاعات آموزش و پرورش موارد را منصفانه واقع‌بینانه و عادلانه مطرح نمی کنندو تصریح کرد :دامن زدن به تخریب و تهمت و جوسازی رویکردی است که برای آموزش و پرورش آسیب زاست.

دریکوند در ادامه به برخی نواقص فرم های کارگروه ارزیابی عملکرد اشاره کرد و افزود: آموزش مهمترین شاخصه است که دستگاه تعلیم و تربیت برای تحقق آن تلاش می کند و در این فرم ها بین شاخص های مهم و مهم تر تفکیکی قائل نشده است.

وی در ادامه به ارزیابان و کارشناسان این کارگروه توصیه کرد که در بازدیدهای خود به برنامه تعالی مدیریت مدرسه، پوشش تحصیلی، آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل هم توجه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود به فرهنگ‌سازی بیمه هم اشاره کرد و گفت : بیمه مسئولیت مدنی مدیران و بیمه آتش سوزی منازل فرهنگیان هم می توانند جنبه های منفی روانی حاصل از حوادث تلخ را برای فرهنگیان و دانش آموزان کاهش دهد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان لرستان هم به بومی سازی شاخص های عمومی و اختصاصی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال عملکرد مثبت آموزش و پرورش هستیم و نظارت و ارزیابی ابزاری موثر برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف است.

محمد محمدی به کسب رتبه نخست آموزش و پرورش لرستان در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود : بین عملکرد مثبت کارکنان و رضایت مندی ارباب رجوع ارتباط معناداری وجود دارد و ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع در سال تحصیلی جدید نشان می دهد که عملکرد همکاران ما قابل قبول بوده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =