۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

مهر نوشت: رییس فعلی فدرال رزرو در حالیکه می توانست تا سال ۲۰۲۴ میلادی عضو هیات عامل بانک مرکزی آمریکا باقی بماند، از عضویت در این هیات استعفا داد.

به گزارش سی ان بی سی، جانت یلن رییس فعلی فدرال رزرو آمریکا استعفا خود را از ریاست فدرال رزرو آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تقدیم کرد.

این در حالی است که دوره ریاست او بر بانک مرکزی آمریکا در سوم فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان خواهد رسید؛ اما همچنان می توانست بعنوان یکی از ۷ عضو هیات عامل فدرال رزرو تا سال ۲۰۲۴ میلادی باقی بماند.

یلن اعلام کرد: زمانیکه جروم پاول مسند ریاست فدرال رزرو را به دست گیرد، فدرال رزرو را ترک خواهد کرد. همچنین رییس فعلی فدرال رزرو در نامه خود خطاب به رییس جمهور آمریکا اعلام کرده که نهایت تلاش خود برای انتقال هموار قدرت به جروم پاول را بکار گیرد.

پاول در دوم نوامبر ماه جاری میلادی توسط ترامپ بعنوان رییس جدید فدرال رزرو منصوب شد و بر اساس جدول زمانبندی هفته آینده قرار است کمیته بانکداری سنا آمریکا جلسه ای را برای تایید جروم پاول برگزار کند.

پاول تنها عضو جمهوریخواه در هیات عامل فدرال رزرو آمریکا است و از سال ۲۰۱۲ میلادی به عضویت این هیات عامل درآمده است و پیش بینی می شود که موانع جدی برای گرفتن تایید از سوی کمیته بانکداری سنا نداشته باشد.

با خروج یلن از بانک مرکزی آمریکا این فرصت برای ترامپ مهیا می شود که از میان ۷ عضو فدرال رزرو، ۵ عضو را او انتخاب کند؛ انتخاب های ترامپ تاثیر قابل توجهی در آینده سیاست پولی ایالات متحده خواهد داشت. در حال حاضر ۳ پست در هییت فدرال رزرو خالی است.

جانت یلن نخستین زن رییس فدرال رزرو آمریکا در طی چند دهه گذشته است؛ ضمن اینکه اولین رییس فدرال رزور در ۴۰ سال اخیر هم محسوب می شد که البته برای دومین دوره تصدی، منصوب این نهاد بانکی نشد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =