نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه عصر چهارشنبه به وقت محلی در محل سازمان ملل متحد آغاز شد.

این نشست بنا به پیشنهاد فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و موافقت وزیران خارجه 6 کشور عضو این کمیسیون برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی در این نشست حضور دارند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به همراه نماینده این کشور در سازمان ملل به این نشست آمد و سایر وزیران خارجه به استثنای بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس خود را به این نشست رسانده اند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز به همراه نیکی هیلی نماینده دائم این کشور در سازمان ملل برای نخستین بار در این نشست حضور یافته است.

مواضع ضد برجامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حساسیت این نشست را افزایش داده اما حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ساعتی پیش از برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران، برجام را قابل مذاکره ندانست.

وی تاکید کرد: برجام به هیچ موضوع دیگری ربط ندارد و نباید مشروط به هیچ شرطی در هیچ زمینه ای شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اعتراض اصلی ما به دولت آمریکا است که هر روز به صورتی دنبال نقض برجام است یکی از مواضع آن همین نطق دیروز رئیس جمهوری آمریکا بود که کاملا در تباین با بند 29 برجام است. مقام های 1+5 حق ندارند موضع گیری بکنند که فضایی که بعد از برجام به وجود آمده است، را از بین ببرند.

روحانی تاکید کرد: اگر آمریکا از این توافق خارج شود دست ایران برای هر اقدامی که به مصلحت کشور بدانیم و درباره آن تصمیم بگیریم، باز خواهد شد. اگر مقام های جدید آمریکا فکر می کنند نقض برجام به فشار بر ایران منجر خواهد شد، کاملا اشتباه می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =