قاضی الشامی در کنفرانس خبری: کوچکترین دلیلی برای شهادت امام موسی صدر و دو همراهش وجود ندارد

قاضی حسن الشامی، دبیر کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر، در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در پاسخ گفت.

به گزارش خبرآنلاین، در این کنفرانس ویدئویی که صبح امروز به مناسبت نهم شهریور، سالروز ربودن امام موسی صدر در موسسه فرهنگی تحقیقاتی صدر در تهران برگزار شد، پرسش ها و پاسخ هایی از آخرین روند پیگیری پرونده امام صدر رد و بدل شد.

کمیته رسمی پیگیری ربودن امام موسی صدر از سال 2011 در لبنان تشکیل شده است که قاضی حسن الشامی، استاد دانشگاه جویا دبیری آن را بر عهده دارد. حسن الشامی در این کنفرانس خطاب به خبرنگاران گفت: «من به همۀ حاضران و به همۀ کسانی که صدای مرا می شنوند و تصویر من را می بینند، با قبول تمام مسئولیتش اعلام می کنم که تا این لحظه کوچکترین دلیلی برای اثبات عدم حیات امام موسی صدر و دو همراهش وجود ندارد. بر اساس تحقیقات ما، امام موسی صدر در زندان های متعددی بوده اند و این ادعا که ایشان بلافاصله پس از ربودن به شهادت رسیده اند، به هیچ وجه صحیح نیست.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه : "امام موسی صدر را به عنوان شخصیت اندیشمند و فکری می شناسیم که تلاش بسیار برای وحدت ادیان و همزیستی بین انسان ها داشتند، چرا از ظرفیت و جایگاهی که ایشان بین تمام اندیشمندان ادیان مختلف دارند و احترامی که نسبت به ایشان در محافل اندیشه ای و فرهنگی وجود دارد، استفاده نمی کنید و از حمایت این افراد برای به نتیجه رسیدن پرونده بهره نمی برید؟"

گفت: «ما در این خصوص برای جلب کمک از هر نهاد بین المللی استفاده کرده ایم مگر اسرائیل. پاسخ و احترام به درخواست کمک از لبنانی ها، کشورهای عربی و غیر عربی هم دریافت شده و سعی داریم که از این درخواست ها استفاده کنیم. اما باید بگویم با توجه به اینکه اینها درخواست ها و کمک های داوطلبانه است نمی توانیم کسی را مجبور کنیم، اما ما وظیفه خودمان را انجام داده ایم.

ما در لبنان از نخبگان بسیاری کمک می گیریم، نخبگانی از طایفه های دینی مختلف و گروه های لبنانی و دیپلمات ها و افسران مختلف لبنانی در کمیته ما حضور دارند. ما از این قائده امام علی(ع) استفاده می کنیم که کسی که با دیگران مشورت کند با عقل آنها هم سهیم و شریک شده است.»

الشامی همچنین در پاسخ به تعامل با ایران در این زمینه عنوان کرد: « از جمهوری اسلامی ایران و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نهادهای بشردوستانه در ایران می خواهیم که در این مسئله نقش داشته و کمک کنند. چرا که مسئله امام موسی صدر هم به آنها و هم به کشورهای دیگر مربوط می شود.»

مشروح سخنان مطرح شده در این کنفرانس به زودی منتشر می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 4
    به امید پیداشدن امام موسی صدر تا انتظارها به پایان برسد . ان شاالله
  • موسی A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    4 1
    ایشان نه تنها بین شیعیان، و نه تنها بین سنی‌ها، بلکه بین مسیحیان نیز کاریزمای عجیبی داشتند اصلا شیعه‌گرای محض نبودند و دم از شیعه نمیزدند. عالمی شیعه بودند که وحدت واقعی و عجیبی با سنیها و مسیحیها داشتند نه وحدت شعاری و کلیشه ای.