در حالی که صبح امروز مشاور وزیر ارشاد از یک خبرگزاری انتقاد کرده بود، با حکم وزیر ارشاد اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب شدند.

به گزارش خبرآنلاین، اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب شدند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی علی اکبر اشعری، همایون امیرزاده، مهدی اسماعیلی پور، محسن کاظمی، مهدی فیروزان، سیدرضا صالحی امیری، محمود آموزگار، نجفعلی میرزایی، جعفر همایی، علی اصغر سید آبادی، امیر مسعود شهرام نیا، علی شجاعی صائین و حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب کرد.

در متن احکام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«نظر به اهمیت و ضرورت بهره گیری مطلوب از دیدگاه های سازنده و کارشناسانه جناب عالی در برگزاری مطلوب نمایشگاه تهران به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور و با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جناب عالی ، بنا به پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی به موجب این ابلاغ به عنوان «عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» منصوب می شوید. امید است با بهره گیری از تجارب پیشین و ارائه ایده های خلاقانه مبتنی بر اهداف، رویکردها و سیاست های کلان فرهنگی نظام مقدس اسلامی به منظور بسط، توسعه و ارتقای روزافزون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در انجام این وظیفه سترگ موفق و موید باشید.»

بنابراین گزارش، این خبر در حالی منتشر شد که صبح امروز به دنبال انتشار احکام انتصاب برخی افراد در این وزارتخانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی خروجی یکی از رسانه ها، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی توضیحاتی را بیان کرد.

بابک دربیکی، اظهار داشت: اخیرا دیده شده برخی از رسانه ها از راههای غیر رسمی به دنبال کسب اخباری در خصوص فعالیتهای این وزارتخانه می باشند و برای دستیابی به خبر از طریق ارتباط گیری با افراد نا آگاه و غیر مرتبط با حوزه اخبار اقدام می کنند که این موضوع می تواند گاهی به خطر افتادن جریان سالم اطلاع رسانی و تعامل و ارتباط با روابط عمومی ها را به دنبال داشته باشد.

دربیکی افزود: از آنجا که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه تنها مرجع رسمی انتشار اخبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود ضروری است که رسانه ها قبل از انتشار اخبار به ویژه اخبار مربوط به انتصاب و احکام رسمی با این مرکز تعامل داشته و سپس اقدام به انتشار آن نمایند.

مشاور وزیر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در ادامه تاکید کرد: پایگاه اطلاع رسانی وزارت متبوع به نشانی www.farhang.gov.ir تنها پایگاه و منبع رسمی اخبار و انتصابات وزیر محترم، معاونین و مدیران وزارتخانه است و انتشار هرگونه خبر قبل از انتشار بر روی این پایگاه فارغ از صحت و سقم آن مورد تایید این مرکز نمی باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری از همه رسانه ها خواست تا با تعامل بهتر با این مرکز، به منبع خود اعتبار بخشیده و به جریان سالم اطلاعات و رعایت عدالت در انتشار اخبار کمک نمایند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =