۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و به خصوص داشتن جمعیت جوان که بخش مهمی از آن ها تحصیل کرده و دانش محور هستند دارای شرایط ویژه ای است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران، مرتضی سلطانی کارآفرین برتر کشور به سایت خبری اتاق تهران گفت: تولید یعنی مشکل و هر کسی که پا در این مسیر می گذارد خود را برای رو به رو شدن با مشکلات و حل آن ها باید آماده کند، کارآفرینانی در جهان موفق هستند که با ذهنیت آماده تری در این مسیر پر پیچ و خم گام بردارند و در این عرصه وارد شوند؛ توجه داشته باشید که چالش های بخش تولید تنها مختص کشور ما نیست و در تمام کشورهای جهان هم تولید کنندگان و کارآفرینان با چالش هایی مواجه هستند که بخشی از آن طبیعت کار است؛ البته در تمام کشورها دولت ها با حمایت از تولیدکنندگان و برداشتن موانع تولید تلاش می کنند این مسیر را ساده تر کنند که در کشور ما نیز باید در این جهت اقداماتی صورت گیرد.

در حال حاضر در کشور ما هم مزیت های اقتصادی فراوانی وجود دارد و چالش هایی پیش روی تولید کنندگان هست، کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و به خصوص داشتن جمعیت جوان که بخش مهمی از آن ها تحصیل کرده و دانش محور هستند دارای شرایط ویژه ای است که در کمتر کشوری در دنیا هم اکنون شاهد آن هستیم، به اعتقاد من مهم ترین مزیت کشور ما در حال حاضر همین نیروی جوان تحصیل کرده است که علاقه مند به کار هستند ولی نکته مهم این است که این جوانان در مسیر درست تولید قرار بگیرند و ظرفیت ها و پتانسیل های بالای آن ها به بهترین شکل برای پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

در کنار این مزیت ها معتقدم مشکلات اصلی که تولید درحال حاضر در کشورمان با آن ها دست به گریبان است و نیاز به بازنگری دارد به قانون مالیات بر ارزش افزوده و سود و بهره های بالای بانکی باز می گردد، علاوه بر این تامین منابع مالی و نقدینگی برای سرمایه گذاران در عرصه تولید چالش دیگری است که باید برای آن راهکارهایی دیده و حل شود. به اعتقاد من دولت با حمایت های خود و برداشتن موانع از پیش روی تولید باید به تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بپردازد. همچنین در کنار دولت بخش خصوصی و نهادهای شکل گرفته در بخش خصوصی همچون اتاق تهران هم باید گام هایی را برای حل مشکلات بردارند که البته در این خصوص هیئت رئیسه و مهندس خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران فعال شده اند و در حوزه کارشناسی و مدیریت در تلاش هستند تا با تعامل با نهادهای دیگر این مشکلات و به صورت کلی موانع پیش روی تولید را بردارند.

به اعتقاد من در سال جاری و در حوزه صنایع غذایی توجه بسیار، بسیار ویژه به فراوری غلات و توسعه صنایع تبدیلی سرزمین مان که یک دنیا مزیت و فرست برای کشور ایجاد خواهد کرد باید در اولویت های کاری این بخش قرار گیرد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =