ایسنا نوشت ، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: شرایط عمومی حجاج خراسان‌جنوبی مطلوب است و تاکنون مورد خاصی از بیماری‌های خطرناک مسری مشاهده نشده است.

به گزارش خبرآنلاین ، جواد خامسان صبح امروز (12 شهریور ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرایط عمومی حجاج خراسان‌جنوبی مطلوب است، اظهارکرد: تاکنون هیچ یک از زائران استان در بیمارستان بستری نشده‌اند و شایع‌ترین بیماری بین حجاج فقط سرماخوردگی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستم پزشکی حج به صورت الکترونیکی و آنلاین قابل دسترسی است، تاکنون هیچ کدام از زائران نیاز به مراقبت ویژه نداشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرایط و امکانات دارویی بسیار مطلوب است، افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی سعودی نیز کمال هماهنگی و همکاری را با زائران ایرانی دارند.

خامسان با بیان اینکه در حج امسال شش پزشک مسئولیت معاینه و حفظ سلامت زائران ۱۲ کاروان را برعهده دارند، گفت: در سال ۹۴ ، تعداد چهار پزشک حاجیان را همراهی می‌کردند.

وی به افزایش تعدا زائران در حج امسال اشاره کرد و افزود: مراسم حج امسال تاکنون به خوبی برگزار شده و حاجیان اعمال خود را انجام داده‌‌اند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =