اعضای شورا خواستار حذف حقوق های نامتعارف برخی از پرسنل شهرداری شدند

در یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، اعضای شورا طی لایحه دو فوریتی خواستار پیگیری و حذف حقوق های نا متعارف برخی از پرسنل شهرداری کرج شدند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، لایحه دو فوریتی مبنی بر پیگیری و حذف حقوق نا متعارف برخی از پرسنل شهرداری کرج، اولین دستور جلسه در یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج بود.
منصور وحیدی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در توضیح این لایحه دو فوریتی عنوان کرد: این طرح با همفکری تعدادی از اعضای شورا تهیه شده است، وی علت طرح این لایحه را چنین بیان کرد: در سالهای اخیر و طی 8 سال گذشته متداول شده بود، برخی از پرسنل با توجه به دسترسی که به شهردار و مدیران عالیه داشتند به آنها مراجعه و آنها را در معذوریت قرار داده و بدین ترتیب نسبت به افزایش حقوق دستوراتی را اخذ می کردند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده برخی پرسنل بارها دستور افزایش حقوق درخواست کرده اند، در حالیکه برخی دیگر از پرسنل حداقل حقوق را در سالهای خدمت خود دریافت می کنند، که این موضوع در افکار عمومی و پرسنل سبب بد بینی به سیستم شهرداری شده است و اعضای شورا خواستار پیگیری و لغو افزایش حقوق این افراد هستند.
محمدی، عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در این رابطه اظهار داشت: پرداختی های پرسنل باید متناسب با چهارچوب قانون صورت بگیرد و در صورت امکان لازم است گزارشی از پرداختی های پرسنل تهیه و گزارش شود تا حداقل و حد اکثر دریافتی های پرسنل شهرداری مشخص گردد.
وی در ادامه در خصوص زمان پرداخت حق الزحمه پرسنل گفت: بسیاری از پرسنل شهرداری با قرار داد تامین نیرو و شرکتی مشغول خدمت و نیازمند حقوق 700 - 800 هزار تومانی هستند که از شهرداری و شرکت های مربوطه دریافت می کنند و این حقوق نیز به موقع به آنها پرداخت نمی شود؛ لازم است در خصوص زمان پرداخت حقوق پرسنل بدون وجود تبعیض به صورت یکسان عمل شود.
رحیم خستو، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج انتقادات خود در خصوص پرداختی های نا متعارف را با سوالاتی از مشاورین حقوقی و شهردار مبنی بر اینکه دلیل افزایش حقوق و ارزیابی های صورت گرفته برای این موضوع چه بوده؟ آیا رئیس مجموعه بر اساس تشویق این مهم را انجام داده است؟ آیا به لحاظ قانونی مغایرت وجود دارد یا خیر؟ و آیا این موارد جزو حقوق مکتسبه محسوب می شود یا خیر؟مطرح کرد.
مقدم، مشاور حقوقی شورای شهر کرج در این رابطه اظهار داشت: در مبحث استخدامی و مالی شهرداری، برخی از مدیران به دلایلی از جمله ایجاد انگیزه مبادرت به افزایش حقوق پرسنل می نمایند که این مهم تنها یک بار در طول خدمت می تواند حادث شود که به دلایلی از جمله انجام کار شاخص توسط پرسنل است، همچنین در صورتیکه افزایش حقوق در حکم کارگزینی قید شده باشد جزو حقوق مکتسبه محسوب می شود.
در ادامه سرپرست شهرداری کرج در این خصوص اذعان داشت: طی سال جاری 9 نفر از افرادی که خارج از ضابطه افزایش حقوق داشتند شناسایی و مقررات اعمال شده است.
گفتنی است: این لایحه دو فوریتی پس از پایان بررسی در یازدهمین جلسه شورای شهر کرج با اتفاق آراء به تصویب رسید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =