مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مسئولیت هر گونه حادثه در ساختمان‌های بلند بر عهده ساکنان و هیات مدیره ساختمان است، ابراز داشت: همه ساختمان‌های بلند باید خاموش کننده، راه فرار خروجی، سیستم ایمنی و ... داشته باشند.

به گارش خبرگزاری خبرآنلاین، آتشپاد بهزاد بزرگزاد  در نشست خبری که به مناسبت روز آتش‌نشان برگزار شد با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگی ایمنی در جامعه اظهار داشت: از این رو همواره سعی داشتیم نسبت به آگاه سازی مردم به واسطه رسانه‌ها اقدام کنیم و نتایج خوبی را نیز به دست آوردیم.

وی به رضایت ۸۱ درصدی شهروندان اصفهان از عملکردسازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴، ۷۲ درصد و در سال ۹۵، ۸۱ درصد اعلام رضایتمندی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد سازمان آتش‌نشانی در سال ۹۵ ابراز داشت: دراین بازه زمانی ۹ هزار و ۳۰۸ مورد عملیات امداد و نجات در سطح شهر اصفهان انجام شده که چهار هزار و ۳۲ مورد حریق و مابقی امدادرسانی در حوادث بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌های ناشی از آتش‌سوزی شهر اصفهان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ اظهار داشت: همچنین آمار نجات‌یافتگان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

آتشپاد بزرگزاد میانگین مدت زمان آتش‌نشانان برای رسیدن به محل حوادث در شهر اصفهان را چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه اعلام کرد و افزود: به صورت میانگین نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به صورت روزانه ۱۰ عملیات مستقر در محل دارند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش مدت زمان رسیدگی به محل حادثع با توجه به ترافیک موجود در شهر اصفهان در میادین اصلی و نقاط محوری مستقر ماشین‌های آتش نشانی انجام می‌گیرد تا در صورت نیاز در گره‌های ترافیکی معطل نشوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۲۴ نیروی امدادی در سطح ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری اصفهان فعالیت دارند، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که حضور در همه حوادث برای ما ارزشمند است اما استراتژی ما در حال حاضر آموزش و پیشگیری است.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت و نوع ساخت ساختمان‌ها، گفت: بر روی ساختمان‌های سه‌طبقه به بالا الزام به گرفتن مجوز آتش نشانی وجود دارد.

مسئولیت هر گونه حادثه در ساختمان‌های بلند بر عهده ساکنان و هیات مدیره ساختمان است

آتشپاد بزرگزاد با اشاره به اینکه مسئولیت هر گونه حادثه در ساختمان‌های بلند بر عهده ساکنان و هیات مدیره ساختمان است، ابراز داشت: همه ساختمان‌های بلند باید خاموش کننده، راه فرار خروجی، سیستم ایمنی و ... داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه پیشگیرانه و مدون برای ساختمان‌های بلند و صنعتی باید تدوین شود، اضافه کرد: برای آگاهی دادن به مردم نیز آموزش چهره به چهره به در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین به ایمن سازی ۱۸۲ سایت بازی در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: در خصوص ایمن‌سازی هتل‌ها نیز باید توجه داشته باشیم که بر اساس قانون ۶۴ و ۶۵ مراکز اقامتی باید این مراکز برای دریافت عیار بالاتر نکات ایمنی را رعایت کنند و از این برای صدور عیار بالاتر استعلامات لازم از سازمان آتش نشانی انجام می‌شود.

وی در خصوص ساختمان‌های مشابه ساختمان پلاسکو در اصفهان ابراز داشت: پاساژهای قدیمی چهارباغ، برخی از ساختمان‌های بلند موجود در نقاط مختلف شهر از جمله ساختمان‌های شبیه پلاسکو هستند که ما بررسی‌های لازم را در خصوص این ساختمان‌ها انجام داده و اخطارهای مورد نیاز را به ساکنان این ساختمان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

تجهیزات سازمان آتش نشانی اصفهان استاندارد است

آتشپاد بزرگزاد همچنین با اشاره به استاندارد بودن تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که استانداردها بر اساس حداقل تجهیزات مورد نیاز تعریف می‌شود و از این رو باید توجه داشته باشیم که هر چه برای تامین ایمنی و امنیت جامعه هزینه کنیم باز هم کم است.

وی در خصوص کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که عدالت در ارایه خدمات ایمنی رعایت نشده است و ضروری است که ۱۱ تا ۱۶ ایستگاه دیگر در شهر اصفهان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ر در خصوص تامین ایمنی بازار بزرگ اصفهان ابراز داشت: در این خصوص بروشورهای آموزش کسبه را توزیع کرده، تجهیزات مناسب را در بازا نصب کرده و همچنین دو ایستگاه ۹ و ۱۷ سازمان آتش نشانی که اطراف بازار هستند را به سیستم موتوری کوچک مقیاس تجهیز کرده‌ایم.

افزایش ۲۱ درصدی حریق در اصفهان در شش ماهه امسال

وی در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۶، ۲۱ درصد افزایش حریق نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، افزود: تعداد کل حوادث نیز در همین مدت نسبت به سال ۹۵، ۳۹ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اظهار اینکه اولین آزمایشگاه علت یابی حریق اصفهان در ایستگاه شماره ۱۲ آتش نشانی راه‌اندازی شده است، گفت: هفت نیرو از سازمان را برای آموزش ویژه به فرانسه اعزام‌شده بودند؛ دستگاه‌هایی وجود دارد که با بررسی پسماند محل حریق می‌توانند عمدی یا غیرعمدی بودن حریق را تشخیص دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت چنانچه انتظار همکاری آتش نشانی شهرداری اصفهان برای کمک به تهران را داشته باشد نیاز به تجهیزات جدید دارد، ابراز داشت: تجهیزات فعلی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از آنِ مردم اصفهان است و چنانچه انتظار مازاد از این سازمان داشته باشند باید تجهیزات جدیدبرای این سازمان تامین شود.

آتشپاد بزرگزاد با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان دومین نردبان بلند را برای حریق در ارتفاعات خریداری کرده است، افزود: این نردبان مفصلی است و تا پایان آبان ماه از کشور آلمان به اصفهان وارد می‌شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =