مدتی است که اصلاح طلبان طرح مذاکره با شورای نگهبان برای بازگشت دوباره به عرصه سیاسی کشور را عنوان می‎کنند اما مشخص نیست که واکنش شورای نگهبان به این تلاش‎ها چیست؟

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی اصلاح طلبان در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت در پاسخ به اینکه این تعامل دو سویه است یا فقط از طرف اصلاح طلبان مطرح می شود؟، گفت: رد صلاحیت های سلیقه ای باید کنار گذاشته شود و مبنا قانون باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با همه ارکان نظام همواره تعامل خوبی داشتم، ادامه داد: امروز هم این رابطه وجود دارد و همانطور که موارد مورد نظر را به دولت می گویم، با دیگر ارکان هم مسائل را مطرح می کنیم. این رابطه دو سویه هم هست و همانطور که معتقدم گلایه ها از دولت را نباید رسانه ای کرد، معتقدم در مورد نهادهای حاکمیتی هم باید این رفتار را در پیش گرفت. با اعضاء محترم شورای نگهبان هم ارتباط صمیمی و خوبی داریم.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه آیا آیت الله جنتی این انتقادات را می پذیرند؟ نیز گفت: من همیشه رابطه خوبی با آقای جنتی داشتم اما اینکه ایشان انتقادات را می پذیرند، تا اینکه ما مسائل را خدمتشان مطرح کنیم، دو موضوع متفاوت است. وظیفه ما این است که برخی موضوعات را در میان بگذاریم .لازم است بگویم فقط هم آقای جنتی نیست که در احراز صلاحیت‎ها تاثیر گذار است. بلکه هیات های اجرایی و هیات نظارت و ... نیز موثر هستند، لذا ما تلاش داریم با تعامل خوبی که با نهادهای حاکمیتی دست اندر کار انتخابات داریم بتوانیم قانون را اجرا کنیم مسئله ای که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند.

عارف افزود: باید سلیقه ها را کنار بگذاریم؛ به نیابت از مردم نمی توانیم تصمیم گیری کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند رای مردم حق الناس است، بر این اساس ما نمی توانیم به نیابت از مردم برای آنها تصمیم گیری کنیم. امیدواریم در همین مسیر انتخابات 98 را برگزار کنیم.

به گفته وی در حال حاضر در رابطه با انتخابات 98، با شورای نگهبان رایزنی و تبادل نظرهایی در جریان است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه شورای نگهبان قطعا این تعامل را می پذیرد، خاطرنشان کرد: اما اینکه به توافق می رسیم یا اختلافات باقی می ماند، در آینده معلوم می شود. باید همگان به قانون تمکین کنند. تکلیف ما در حد توان و وسعمان است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =