دو واحد گلخانه در کوثر و خلخال با اشتغالزایی 800 نفر احداث شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از احداث دو واحد گلخانه در کوثر و خلخال با اشتغالزایی 800 نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در دیدار با بشیرخالقی نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران شهرستانهای کوثرو خلخال و برخی مسؤولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: مناطق جنوبی استان ظرفیت‌های قابل ملاحظه ای در بخش کشاورزی و دامپروری و باغبانی دارد و سعی و اهتمام و رویکرد دست اندرکاران بخش کشاورزی این است که از تمامی توان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خدادادی این مناطق برای اشتغال و تولید استفاده نماید.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهای صورت گرفته در بخش زراعت در مناطق جنوبی استان اجرای سیاست تغییر الگوی کشت می‌باشد که باعث رونق تولید و اشتغال و درآمد زایی در منطقه شده است کاشت بادام زمینی و زعفران و درختان پسته باعث افزایش درآمد سرانه بهره‌برداران منطقه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر شاهد تحولات مهمی در عرصه اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین در مناطق جنوبی استان بودیم. بز نژاد خلخالی که یکی از ظرفیت‌های ارزشمند در اصلاح دام می‌باشد.

سروی در خصوص اقدامات انجام گرفته در ارتباط با توسعه و گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای بیان کرد: در حال حاضر تعداد 9 پروژه مهم و اساسی شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح استان در حال انجام است که تعداد دو مورد از این پروژه‌ها در شهرستان‌های کوثرو خلخال اجرا است.

وی افزود: مجتمع گلخانه‌ای فیروزآباد کوثر در سطح 20 هکتار در حال انجام است. این پروژه تمامی مجوزهای قانونی آب، برق و گاز را دریافت نموده و با صرف هزینه 500 میلیون تومان حصارکشی محوطه آن نیز به اتمام رسیده است هزینه‌ای که برای راه‌اندازی این پروژه مهم صرف خواهد شد 15 میلیارد تومان می‌باشد که برای تعداد 400 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد. در این پروژه مهم واحد صنایع تبدیلی و سردخانه نیز گنجانده شده است. ‏

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: پروژه مهم دیگر گلخانه‌ای نیز در شهرستان خلخال در سطح 22 هکتاربه اجرا درخواهد آمد که اگر مشکل تامین آب مطمئنه آن که 12 لیتر در ثانیه است با پیگیری‌های نماینده محترم مردم کوثر وخلخال در مجلس شورای اسلامی حل شود این واحد نیز می‌تواند با ایجاد اشتغال برای تعداد 400 نفر از نیروهای جوان بیکار منطقه نقش موثری در تولید محصولات گلخانه‌ای ایفا نماید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =