کمیسیون تلفیق بودجه، لایحه بودجه سال 97 را شخم زده و شیر بی یال و دم و اشکمی از آن درآورده است که عملا اقتصاد کشور را به سمت فلج کامل خواهد برد .

اینکه حق مجلس است لوایح دولت را اصلاح کند،حتی اگر حرف درستی باشد در مورد لایحه بودجه بشدت محل تامل است. قانون بودجه، نقشه راه دولت است و اگر مجلس بخواهد نقشه راه را به هم بزند، لابد باید خودش هم آن را اجرا کند.

متاسفانه آنگونه که بایسته است مدیران سازمان برنامه و بودجه و نیز دستگاههای اجرایی پای بودجه ای که خودشان نوشته اند نایستاده اند و در برابر شخم زدن آن در لاک سکوت فرو رفته اند. بنابر این شاید بهترین راه این است که دولت لایحه بودجه را کلا پس بگیرد تا مجلس، با فراغ بال کامل هر بودجه ای می خواهد بنویسد و تصویب کند.

البته دولت موظف خواهد بود همان مصوبه مجلس را هم اجرا کند اما تفاوتش با الان این است که مسئولیت صفر تا صد همه چیز از دولت ساقط خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    7 0
    کار خطرناکیه. البته انفعال دولت در مقابل مجلس هم درست نیست و دولت باید وارد گفتگو با مجلس شود.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    5 3
    چقدر شما بلدید تمام افتضاحات این 5 سال که روحانی بوجود آورده برگردن شماها هم هست که از او حمایت کردید الان هم که میگید از گردن دولت ساقط است کمی مرد باش آقای مهاجری
  • بی نام DE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 0
    پس بده و استعفا بده برای حفظ آبروی باقیمانده
  • بی نام GB ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 0
    نیست مملکت الان بهشت برین است ؟ . بعضی ها در علم اقتصاد به مانند کل مملکت می خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند . ما نخواهیم این بهشت اقتصادی شما اقایان اقتصاددان را ببینیم چه باید بکنیم ؟ بودجه ای هم که امسال ارایه شد به مثابه انداختن یک دیوانه سنگی را در ته چاه بیاندازد بود که هزارتا عاقل هم نمی توانستند ان را در بیاورند . ایا حالا که مجلس امده به مانند ادم عاقل عمل کرده باید جلوی ان را گرفت ؟ ممکن است بعضی بگویند ما شغل ایجاد می کنیم . این شغل ایجاد کردن اگر به معنای تعطیل شدن برخی دیگر کارخانجات است هیچ فرقی به حال اشتغال زایی نکرده است . کما اینکه طرح های اقتصادی مختلفی در مملکت اجرا شده مثل هدف مندی یارانه ها که نه تنها وضع بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    الان هم همان را اجرا کند نتیجه همان میشود که بنابر پیشنهاد شما با پس گرفتن لایحه و نوشتن بودجه توسط مجلس انجام می شود.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    نگاه خوبی است اما من سئوالم از محمد مهاجری درباره کامت هاست. این که کامتهای برخی از نوشته های محمد مهاجری به کلی بسته است یا مطالب پر بیننده ای که کامنت هایشان باز است اما هیچ خبری از حتی یک کامنت نیست جای تأمل دارد. در عصر ارتباطات دوسویه رفتارهای خبرآنلاین در تعامل با مخاطب عجیب است.
  • سميرا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    7 0
    آقاي مهاجري بد نيست يه كم هم چشماتون رو روي اشكالات لايحه بودجه باز كنيد.